Toon posts:

Deel laptop-scherm werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: een deel van mijn laptop scherm werkt niet meer (ongeveer 1/3). Wat af en toe ook nog wel is gebeurt is hetzelfde probleem in het middelste 1/3 deel van het scherm, maar als ik dan wat met het scherm beweeg werkt het weer. Zo heel af en toe werkt ook het onderste 1/3 deel dan opeens weer even (nog geen seconde jammer genoeg). Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Het is een oude laptop dus als het niet makkelijk verholpen kan worden.. jammer maar het is niet anders :)

Hier een foto van het scherm (waarmee het hopelijk wat duidelijker wordt):
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/9553/dsc0005ll.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik gok op een slechte ader in de flatcable die van de moederbord in je laptop naar je scherm gaat. Of hij zit bij de aansluitpunten los(jes).
Wat kun je daar aan doen? Ding open maken en bekijken hoe het er mee zit. Als het ding goed vast zit, dan lijkt het er op dat de flatcable een slechte ader (of meer) heeft die niet altijd signaal doorgeeft, dan zul je de flatcable in zijn geheel moeten vervangen of een creatieve manier bedenken om het signaal toch van A naar B te krijgen.

Verzeker jezelf er wel van dat dit ook daadwerkelijk een hardwareprobleem is. Makkelijkste manier is door een Linux LiveCD te downloaden en deze op CDRW of USBstick te zetten en daar van te booten. Zo omzeil je het OS op je harddisk en kun je softwarefalen aan die kant uitsluiten..

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Op een externe monitor werkt alles wel prima, dus ik gok dat het dan aan de hardware ligt? (Weet er erg weinig van ;))

Bedankt in ieder geval, zal morgen is aan de binnenkant kijken dan :)