USB-sticks worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarkey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:58

Quarkey

Waterpolo, a way of life

Topicstarter
Sinds een week heb ik er last van dat mijn computer met Win XP geen usb sticks meer kan openen. In het begin dacht ik dat het aan de sticks zelf lag, maar die kan ik allemaal prima gebruiken als ik ze aansluit op een andere. Als ik usb-sticks of een Ipod aansluit en ik die wil openen krijg ik de melding

"De schijf in station H is niet geformatteerd
Wilt u de schijf nu formatteren?"

Nogmaals: het ligt niet aan 1 kapotte stick, want opeens doet geen enkele stick het meer terwijl ze het wel op een andere pc doen.

Het probleem treedt op als ik de usb poorten aan de voorkant gebruik, maar ook bij die achter in de pc.

Als ik op google kijk, zie ik veel mensen bij wie de stick zelf kapot is, maar volgens mij zit er bij mij bij windows iets verkeerd.

Ik heb al eens geprobeerd via de device manager alle "usb-hoofdhubs" en usb-apparaat voor massaopslag gedeinstalleerd en daarna XP opnieuw opgestart (zodat ie ze weer opnieuw installeerd), maar er is geen verbetering.

Andere USB apparaten doen het overigens nog wel (muis, toetsenboord, externe harde schijf, printer), ook bij dezelfde poorten als die het voor de sticks niet doen.

Wie kan me helpen??

Alvast bedankt!