Boete na mislukte transactie bij ClickandBuy

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Via Steam had ik afgelopen week een game gekocht voor €7,99, betaald met ClickandBuy. Nu bleek dat het saldo op mijn betaalrekening ontoereikend was: mijn jaarnota energie was afgeschreven. Dat ontdekte ik door een mailtje van ClickandBuy. Meteen de boel even rechtgezet en gezorgd dat er weer geld op de betaalrekening stond.

Nu verbaas ik me echter over ClickandBuy: die incasseren zomaar €15,- extra transactiekosten waardoor het totaal op €22,99 komt. Dit lijkt me, gezien het kleine bedrag, buitenproportioneel. Bovendien heeft Steam mijn account ineens geblokkeerd wegens 'fraude'.

Suf dus dat ik niet even het saldo gecheckt had voordat ik kocht, dan had ik het even aangevuld, maar goed.

Mogen deze zaken eigenlijk wel?

T.net gallery | V&A ads

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:47

KoffieNT

banaan

Al met Steam contact gezocht?

:D

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:02
Zodra jij je rekening betaald wordt de blokkade in zowel Steam als C&B ongedaan gemaakt (helaas ervaring mee gehad door, net als bij jou, een onverwachte afschrijving).
Of het bedrag wel of niet buitenproportioneel is, tja. Het staat ook in hun AV (http://clickandbuy.com/NL_en/terms-and-conditions.html, onder 17). Kan er verder weinig zinnigs over zeggen. Gewoon betalen en zorgen dat het niet weer gebeurd.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 16:58
Draai het eens om: Als dit niet zo was (En je steam account niet werd geblokkeerd) kun je dus met een fictieve bankrekening doorgamen tot je een ons weegt.

Nu blokkeren ze de boel en laten ze je een 'fee' betalen (Administratief bijvoorbeeld om je account weer in te schakelen), dit voorkomt dus dat mensen games kopen op andermans rekening en dan door kunnen gamen zonder consequenties.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 18:02
Zegato schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:20:
Nu verbaas ik me echter over ClickandBuy: die incasseren zomaar €15,- extra transactiekosten waardoor het totaal op €22,99 komt. Dit lijkt me, gezien het kleine bedrag, buitenproportioneel.
Ik weet niet of dit onder 'richtlijn voorwerk II' valt, daar staat dat wanneer de hoofdsom minder dan 250 euro is (jouw situatie dus) een maximum van € 44,03 aan kosten in rekening mag worden gebracht.

Dit geld alleen wanneer jij een betaalmoment met ze hebt vastgelegd (bijvoorbeeld 'direct na aankoop'). Is dat niet het geval dan hadden ze je eerst via een brief op de hoogte moeten stellen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.