Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Hoi,

Sinds 3 dagen doen mijn huidige oordopjes het niet meer zoals ze moeten doen,
er zit een breuk in de kabel waar ze splitsen. Ik heb nu de Sony MDR-EX32, deze hebben
destijds 30 euro gekost maar ik ben bereid om er nu meer voor uit te geven.

Ik zit rond te kijken sinds ze het niet meer goed doen, maar er staat bijna nergens bij of
het een symmetrische kabel is of een a-symmetrische. Ik wil graag een a-symmetrische, een
zogeheten J-kabel als ik me niet vergis :)
Het zoeken vergaat me dus lastig, of ik moet er natuurlijk elke keer overheen kijken maar dan
moet ik wel heel scheel zijn wil dat zovaak gebeuren en volgens mij ben ik dat niet :+

Omdat ik me nou ook niet al te vaak hierin verdiep zou ik willen vragen of jullie een paar goede in-ear dopjes zouden willen noemen met een J-kabel.
Mijn budget is ongeveer tot 60 - 65 euro. Ik luister voornamelijk hardstyle de laatste tijd, dus bass is belangrijk O-)

Bij voorbaat dank! :)

• Tankiej
Is er niemand die me wil helpen of niemand die me kan helpen?
Of is het gewoon zo dood in dit deel van GoT :'(

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ga voor de Sennheiser CX-300 II Precision. Echt geweldige dopjes, klinken fantastisch en zitten ook nog een super.

Coïtus ergo sum

• donquix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 15:44
Ik gebruik zelf de CX200 van Sennheiser, dat zijn intra aurale oordopjes dus staat garant voor diepe bas. Deze heeft wel een symmetrische kabel maar ik kan me wel herinneren dat het duidelijk op de verpakking vermeld stond (ik wilde namelijk juist doppen met een symmetrische kabel :+). Misschien een idee om wat Sennheisers te bekijken?

• Tankiej
Ik heb ook een aantal Sennheisers bekeken, zoals de CX-300 II en de CX-400 II. Maar ik ben niet heel erg thuis in deze markt, dus misschien zijn er oordopjes van vergelijkbare prijs die beter zijn.
En ja, het staat wel op de verpakking maar die zetten ze nou niet altijd op internet :+
En om nou elke verpakking in de winkel te gaan bekijken, dan ben ik ook heeeel erg lang bezig. Dus ik dacht
ik vraag het hier eens, want hier zijn vast mensen die zich er vaker mee bezig houden dan dat ik dat doe :P

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 19:26
Chilly_Willy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:56:
Ga voor de Sennheiser CX-300 II Precision. Echt geweldige dopjes, klinken fantastisch en zitten ook nog een super.
Ik heb deze ook en ze klinken inderdaad super! En zitten ook prima. Maar ze zijn echt in-ear en sluiten dus ook omgevingsgeluid eigenlijk volledig buiten. Dit is in en om het huis prima, maar levens gevaarlijk op de fiets.

https://f1nerd.nl

• Tankiej
Ze zijn ook niet bedoeld voor op de fiets, voor mij niet tenminste. Vooral om al die zeurende mensen om me heen buiten te sluiten als ik in de bus of trein zit. Ik erger me veel te veel daaraan :+

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:58
Chilly_Willy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:56:
Zeker een aanrader voor niet op de fiets/lopen. Daarbij hoor je teveel wind bij pluggen. In de trein/bus ideaal, hoeft minder hard => beter geluid en beter voor je oren.

• Tankiej
De CX-300 II wordt mij aangeraden, deze zitten ongeveer op 35 euro. Ik ben bereid om bijna het dubbele uit te geven.. Kunnen jullie geen oordopjes noemen die van betere kwaliteit zijn met redelijk wat bas?

Nu heb je wel de CX-400 II en e CX-500 maar deze hebben beide een volumeknop in het snoer zitten en dus iets erbij wat kapot kan gaan. Of zijn deze oordopjes ook zonder volumeknop te krijgen en kijk ik erover heen?

• Tankiej
Hm, blijkbaar niemand die kan helpen :'(

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, ik zou me niet blind staren op een J-kabel.

Ik heb zelf deze dopjes.
Je hangt ze om je nek, en je kunt de kabellengte zelf bepalen, en de boel strak trekken ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beetje een kickje, maar ik heb zelf de CX 300 II en die vind ik niet zo goed klinken, veel te veel bas, weinig midden en het hoog loopt niet ver door (maar tot 7kHz ofzo). Maar dit heeft wel als voordeel dat het lekker klinkt als er veel omgevingsgeluid is, zoals in de bus of trein. Hardlopen kan je niet met deze dopjes, ze vallen steeds uit en je hoort windgeruis zoals al eerder is gezegd.

Creative schijnt trouwens vergelijkbare dopjes te hebben voor minder geld (EP-630).

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb zelf ook de EP-630 maar heb nu al 4x andere oordopjes gehad vanwege het feit dat er telkens 1 kant (bijna) geen geluid meer uitkwam. Dit kan aan mij liggen maar ja..
Voor de rest zijn het super oordopjes met goede isolatie van het geluid en geven ook een erg mooi geluid vind ik :)

Stats

• Tankiej
Ik heb ondertussen ook al oordopjes gekocht. Heb de eis van een a-symmetrische kabel maar laten vallen en symmetrische gekocht. Ik heb nu de Ultimate Ears Metro Fi 220 en ze bevallen uitstekend :)

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
TBTL ik heb zoweel de CX200 als de EP-630, en idd, die creatives vind ik beter(betere bass).

specs

• Ruud v A
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik heb zelf een Sony MDR-EX-52. Deze heeft een J-kabel en is in-ear. Ik heb ze nu ongeveer een jaar en ze doen het nog steeds, vergeleken met wat andere die ik heb gehad heeft hij goede bas. Al helemaal vergeleken met gewone oortjes, zoals die die standaard bij een iPod geleverd worden; echt een hele vooruitgang. Als je ze op de fiets gebruikt moet ik wel zeggen dat de bas wat wegvalt door de herrie van auto's etc.
Pagina: 1