Hoi
Na enkele jaren een 'superpc' gehad te hebben, is t weer eens echt hoog tijd voor een nieuwe.
Maar aangezien mijn toen te besteden geld op was ben ik de afgelopen jaren niet echt meer ermee (what's new and improved) bezig geweest omdat het toch geen zin had en er voorlopig toch geen geld meer voor had.
Het hele SSD gebeuren is me natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gegaan, maar toch ben ik niet echt op de hoogte. Na redelijk wat googelen zie ik door de bomen het bios niet meer, vandaar dat ik weer eens een vraag bij Tweakers stel. (In andere topics kon ik het niet vinden, maar als iemand het weet, graag een link
)
Ik weet zelf wel t een en ander van PC's maar ja, iedereen kan wel hulp gebruiken!
De binnenkort samen te stellen pc (ongeveer, ben aan t mix and matchen)
LGA1366, met USB3 en SATA 600, Zowel Crossfire als SLI.
Intel i7 9 series (wss een Quad, zodat ik later kan upgraden naar Octocore. Hexacore wilde ik overslaan)
12 GB DDR3 (6x2, wss 1600)
Ati HD5970 (en mogelijkheid om later een tweede te kopen als prijs zakt)
Windows 7
Maar goed. Toen kwam ik bij de harde schijven...
(Alvast ter info, RAID begin ik wss niet meer aan, te veel sores zelf gehad en bij anderen gezien)
Ik heb heel veel goede ervaringen met de WD (Veloci)Raptors, en daarom was mijn oog gevallen op de nieuwe Velociraptor SATA600, 10.000 rpm, 600GB.
Maar die wordt zelfs onder tafel geveegd door een SSD..
De PC zal vooral veel gebruikt worden voor Gaming (Battlefield, Crysis en dat soort jongens, maar nooit meer dan 2-3 tegelijk geinstalleerd) en Videoediting met Avid (Voor degene die t niet kennen, dat is zoiets als Final Cut Pro en Adobe Premiere, maar dan beter
) Daarvan zal het ingeladen materiaal, na afwerking van het project op andere schijven worden opgeslagen.
Ennnn toen viel mijn hebberige oog op een SATA 600 SSD van 256 GB..
Nu is mijn vraag: Wat is aan te raden?
Meerdere opties
SSD als bootdisk met OS
WD HDD als games/materiaal/aps schijf
1 Grote SSD voor alles (dus maar 1 schijf)
WD HDD als bootdisk
Grote SSD voor games/materiaal/aps
Welke configuratie zal me het meeste snelheid opleveren? (Bijv in hoeverre gebruiken games de OS disk?)
Alvast bedankt!
Na enkele jaren een 'superpc' gehad te hebben, is t weer eens echt hoog tijd voor een nieuwe.
Maar aangezien mijn toen te besteden geld op was ben ik de afgelopen jaren niet echt meer ermee (what's new and improved) bezig geweest omdat het toch geen zin had en er voorlopig toch geen geld meer voor had.
Het hele SSD gebeuren is me natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gegaan, maar toch ben ik niet echt op de hoogte. Na redelijk wat googelen zie ik door de bomen het bios niet meer, vandaar dat ik weer eens een vraag bij Tweakers stel. (In andere topics kon ik het niet vinden, maar als iemand het weet, graag een link
Ik weet zelf wel t een en ander van PC's maar ja, iedereen kan wel hulp gebruiken!
De binnenkort samen te stellen pc (ongeveer, ben aan t mix and matchen)
LGA1366, met USB3 en SATA 600, Zowel Crossfire als SLI.
Intel i7 9 series (wss een Quad, zodat ik later kan upgraden naar Octocore. Hexacore wilde ik overslaan)
12 GB DDR3 (6x2, wss 1600)
Ati HD5970 (en mogelijkheid om later een tweede te kopen als prijs zakt)
Windows 7
Maar goed. Toen kwam ik bij de harde schijven...
(Alvast ter info, RAID begin ik wss niet meer aan, te veel sores zelf gehad en bij anderen gezien)
Ik heb heel veel goede ervaringen met de WD (Veloci)Raptors, en daarom was mijn oog gevallen op de nieuwe Velociraptor SATA600, 10.000 rpm, 600GB.
Maar die wordt zelfs onder tafel geveegd door een SSD..
De PC zal vooral veel gebruikt worden voor Gaming (Battlefield, Crysis en dat soort jongens, maar nooit meer dan 2-3 tegelijk geinstalleerd) en Videoediting met Avid (Voor degene die t niet kennen, dat is zoiets als Final Cut Pro en Adobe Premiere, maar dan beter
Ennnn toen viel mijn hebberige oog op een SATA 600 SSD van 256 GB..
Nu is mijn vraag: Wat is aan te raden?
Meerdere opties
SSD als bootdisk met OS
WD HDD als games/materiaal/aps schijf
1 Grote SSD voor alles (dus maar 1 schijf)
WD HDD als bootdisk
Grote SSD voor games/materiaal/aps
Welke configuratie zal me het meeste snelheid opleveren? (Bijv in hoeverre gebruiken games de OS disk?)
Alvast bedankt!