Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP Pro] schijfconfiguratieprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 11:07
Mijn buren hebben een Acer aspire One en willen daar XP opnieuw op geïnstalleerd hebben.

De vorige configuratie bestond uit XP home met 2 partities, waarvan 1 reddingsgeval-sector.

Ik heb XP geïnstalleerd met een USB-stick, zoek google op multiboot.

Ik heb de losse partities verwijderd en er 1 grote partitie van gemaakt.
De installatie vanaf de usbstick laten afronden, opnieuw opstarten, en dan komt de volgende foutmelding:

"Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer.
Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
Controleer de windows-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie.
"

Al ongeveer 5 keer opnieuw geïnstalleerd, steeds zonder succes. Ook al geprobeerd via herstelconsole het boot-gebeuren te fixen. Geen succes. Weet iemand wat er precies aan de hand is?
Via herstelconsole kom ik uit bij "c:\windows", en het is me gelukt de boot.ini, welke op c:\ staat, te verwijderen. Dus er is een c:\ met windows xp installatiebestanden, maar waarom boot hij niet verder?

vrede in rust

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 21:58
Start de computer wel op met XP als je de USB Stick erin laat zitten?

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 11:07
jjbstolk schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:
Start de computer wel op met XP als je de USB Stick erin laat zitten?
Nee.

vrede in rust

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18

talin

ES-MA

zet alle bestanden van USB eens op een cd.

denk dat het probleem is dat de USB niet direct herekend word na een boot en hij de installatie niet af kan maken omdat hij bestanden nodig heeft van de USB stick waar hij dus niet bij kan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!