WiFi Welkomstpagina - Linksys router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Beste,

Kan iemand mij helpen met het instellen van een welkompagina / welkkomstpagina of splashpagina (drie termen voor de search engine, zo ben ik :')),

Het hoeft er geen te zijn met loginopties (het is voor een open gastnetwerk) maar alleen een tekst en of afbeelding. Daarna kunnen ze lekker rondsurfen.
De naam van het netwerk moet wel ongewijzigd blijven dus aan FON of iets dergelijks kan ik niet meedoen.

Het gaat om een Linksys Cisco E1000 maar deze vraag lijkt me redelijk universeel...

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Volgens mij heb je iets van een RADIUS server nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

Misschien kun je hier even rondneuzen?

http://nocat.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
jimbo123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:
Volgens mij heb je iets van een RADIUS server nodig?
Aangezien er hier geen authenticatie bij komt kijken lijkt me dat niet het geval.
Het is meer gewoon een kwestie van het hijacken van de eerste sessie die een client opbouwt, en die omleiden naar je eigen welkomstpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

op de DHCP server regels instellen dat bij een nieuwe lease alles standaard geredirect wordt naar de eigen server, waar daar een welkom.html geserveerd wordt zou het simpelste zijn om te implementeren.
^ spuit 11

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Oja, nog wat handige extra info,

Linux gebruik ik niet.
Verder gebruik ik vier OS X systemen (Apple) waar ik eventueel Linux op zou kunnen zetten. Dit is eigenlijk niet de bedoeling!!
Een server heb ik ook niet draaien.

Vanuit het modem is er eerst een Linksys router die een dichtgetimmerd (qua bandbreedte en geblokkeerde sites) niet beveiligd netwerk verzorgt (voor gasten en feestjes).
Daarachter hangt een Apple AirPort Express die mijn privé netwerk voorziet zonder restricties natuurlijk, en met een WPA2 key en AirTunes (draadloos muziek naar je versterker / speakers streamen).

Op de Linksys wil ik dus de splashpagina, op de AirPort is dit overbodig.

//edit
op de DHCP server regels instellen dat bij een nieuwe lease alles standaard geredirect wordt naar de eigen server, waar daar een welkom.html geserveerd wordt zou het simpelste zijn om te implementeren.
Daar moet ik dus een aparte server voor hebben draaien? Of begrijp ik het verkeerd. Het liefst regel ik iets zonder server, en anders moet ik ergens goedkoop een server op de kop zien te tikken...

[ Voor 23% gewijzigd door Siparti op 20-05-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Je moet even googlen op "Captive Portal", is dat wat je wilt/bedoelt?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 21:47
De linksys kan in ieder geval niet wat jij wil met stock-firmware.
Volgens mij heeft DD-WRT firmware een optie om een hotspot te maken (dat is wat jij zoekt gok ik)
Neus hier eens rond: http://www.dd-wrt.com

edit: Ik was zelf ook wel benieuwd, en dd-wrt kan inderdaad keurig een hotspot van je WLAN maken.

[ Voor 21% gewijzigd door TigerMooD op 20-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-06 07:56

allure

Titaan fase 2/3

De linksys zal dit niet in de software hebben zitten, dus als DD-wrt dit ook niet bied ontkom je bijna niet aan een server of een andere router.

Ik weet dat de draytek 2910 zoiets in de software heeft zitten. Bij draytek heet dit "Web Portal Log-in"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-06 19:57
NoCatSplash met DD-WRT.
Pagina: 1