Geachte tweakers,
Een tijdje geleden heb ik mijn pc geformat en vervolgens windows 7 als OS geinstalleerd, dit vond ik toch niet zo handig en ben ik weer teruggegaan naar XP. Ik kreeg de volgende foutmelding bij het booten:
"A disk read error occurred"
dit bleek een bekend probleem te zijn dus ben ik eens flink wat informatie gaan verzamelen en kennis opgedaan. Ik kon het uiteindelijk niet voor elkaar krijgen om weer mijn pc werkend te krijgen.
Vervolgens ben ik naar de winkel geweest en heb ik een nieuwe HDD gehaald, weer precies dezelfde.
Deze deed het tot hedendaags goed totdat ik weer naar win7 ging en weer terug naar XP
kreeg ik een week geleden weer dezelfde error.
ik ben er al een week mee bezig en wat ik heb geprobeerd is:
-SATA kabels vervangen, wisselen van poort
-alle IDE kabels verwisselen
-in recovery console commands zoals fixboot en fixmbr en checkdisk /r /f
-andere OS
wat echter wel kan is win7 installeren en gebruik maken van win7, totdat ik mijn geluidskaart wil installeren..
want zodra ik de driver ervoor heb geinstalleerd kan windows 7 niet meer booten en blijft de Windows Repair opnieuw verschijnen bij elke boot.
mijn specs:
asus a8n32-sli deluxe socket 939
2 gig corsair
amd athlon 64 x2 4600+
samsung hdd 360 GB
nvidia 8800 GTS 640
creative soundblaster x-fi xtreme music
alvast bedankt voor de moeite.
edit: wat ik ook heb geprobeerd is mijn bios naar de nieuwste versie flashen, dit is met succes gelukt, maar is het probleem nog steeds niet opgelost hiermee helaas
Een tijdje geleden heb ik mijn pc geformat en vervolgens windows 7 als OS geinstalleerd, dit vond ik toch niet zo handig en ben ik weer teruggegaan naar XP. Ik kreeg de volgende foutmelding bij het booten:
"A disk read error occurred"
dit bleek een bekend probleem te zijn dus ben ik eens flink wat informatie gaan verzamelen en kennis opgedaan. Ik kon het uiteindelijk niet voor elkaar krijgen om weer mijn pc werkend te krijgen.
Vervolgens ben ik naar de winkel geweest en heb ik een nieuwe HDD gehaald, weer precies dezelfde.
Deze deed het tot hedendaags goed totdat ik weer naar win7 ging en weer terug naar XP
kreeg ik een week geleden weer dezelfde error.
ik ben er al een week mee bezig en wat ik heb geprobeerd is:
-SATA kabels vervangen, wisselen van poort
-alle IDE kabels verwisselen
-in recovery console commands zoals fixboot en fixmbr en checkdisk /r /f
-andere OS
wat echter wel kan is win7 installeren en gebruik maken van win7, totdat ik mijn geluidskaart wil installeren..
want zodra ik de driver ervoor heb geinstalleerd kan windows 7 niet meer booten en blijft de Windows Repair opnieuw verschijnen bij elke boot.
mijn specs:
asus a8n32-sli deluxe socket 939
2 gig corsair
amd athlon 64 x2 4600+
samsung hdd 360 GB
nvidia 8800 GTS 640
creative soundblaster x-fi xtreme music
alvast bedankt voor de moeite.
edit: wat ik ook heb geprobeerd is mijn bios naar de nieuwste versie flashen, dit is met succes gelukt, maar is het probleem nog steeds niet opgelost hiermee helaas
[ Voor 5% gewijzigd door Hayri op 20-05-2010 14:06 ]