Spatiegebruik Bol.com-artikel

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
In het Nederlands is het normaal om zoveel mogelijk woorden samen te persen om er één woord van te maken, maar volgens mij is het bij tweedehands boeken (nieuws: Bol.com start verkoop tweedehands-multimedia-artikelen) niet helemaal de bedoeling. Het zijn namelijk boeken die tweedehands zijn, dus gewoon los van elkaar, naar dat wij dachten. Of moeten we in de toekomst ook 'goedekopespellen' en 'snellevideokaarten' gaan schrijven? :P

En ook 'tweedehands-multimedia-artikelen' moet denk ik gewoon 'tweedehands multimedia-artikelen' zijn. Hetzelfde voor 'tweedehandsmuziek, -films en -games', geen koppelstreepjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 20-05-2010 13:24 ]

The devil is in the details.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een inhoudelijke fout: de bemiddelingsbijdrage is GEEN vast bedrag maar (als ik het zo gauw goed zie) een percentage.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

VD:
als eerste lid in samengestelde zn. als de volgende, ter aanduiding dat het in het tweede lid genoemde niet nieuw, uit de tweede hand is of betrekking heeft op de tweedehandshandel
Tweedehandsboek heeft zelfs een eigen lemma. En zullen we het dan eens over jouw oneigenlijke eerstepersoonsmeervoud gaan hebben? En over de praktijk om spelfoutjes in het daarvoor bedoelde topic te mikken? :)

Naar de bemiddelingsbijdrage laat ik even kijken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
En over de praktijk om spelfoutjes in het daarvoor bedoelde topic te mikken? :)
Er wordt gehamerd op het feit dat dat topic enkel en alleen voor spel- en tikfouten is, aangezien er meerdere keren tweedehands[iets] stond was dat geen spel- of tikfout, dus dan doe ik dat in een apart topic. Dat ik het gewoon fout heb doet daar niks aan af :P

Maarja, my bad dan, ook al zie ik nergens ooit deze samenvoegingen, maar het zal wel goed zijn.

The devil is in the details.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb de bemiddelingsbijdrage aangepast :)