Pages - document met foto's

Pagina: 1
Acties:

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 18:45
Hallo,

ik zit tegen het volgende aan te hikken, wellicht is er alhier een slimmerik die een oplossing weet.

Ik heb een document met daarin ongeveer 60's foto's. Deze foto's zijn erin geplakt (heb het zo aangeleverd gekregen), en "zweven" dus zogenaamd.

Nu staat er op alle foto's bepaalde informatie die gevoelig is, deze moet weg. Ik heb gepoogd een rechthoek over de data op de foto heen te plakken, echter lukt dit niet, dan komt het rechthoek boven of onder de foto, ik verwacht omdat ze in het document geplakt zijn.

Heb help functies doorgespit, menustructuur doorzocht, echter geen soelaas. Gepoogd te exporteren naar PDF, echter kan ik aldaar ook niet plakken. (ook op een MS platform krijg ik het niet voor elkaar)

Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is binnen pages, of dat er andere oplossingen voor zijn?

Zou erg fijn zijn!

Peter

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 14:09
Als je enkel wat rechthoekjes over de foto's wil plakken is het snel opgelost...

1. Zorg dat de opmaakbalk weergegeven wordt (Weergave > Toon opmaakbalk)
2. Voeg je rechthoek toe, en selecteer deze
3. Klik nu op het laatste icoontje in de opmaakbalk, en selecteer "Geen", zoals hier geïllustreerd : Afbeeldingslocatie: http://robin.leblon.eu/upload/Schermafbeelding%202010-05-20%20om%2019.45.32.png
4. Nu kan je je rechthoek probleemloos over foto's e.d. plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Robain op 20-05-2010 19:49 ]

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 18:45
top, dat werkt, bedankt, kan slotje op!