Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig aan een schoolproject maar loop een beetje vast. Ik heb een GUI gemaakt met daarin een JList. Hierin moeten items komen te staan die ik uit een MySQL Database haal.
Ik heb nu een Main die de GUI opent en vanuit de GUI wordt een nieuwe instance gemaakt van Database_Manager. In de Database_Manager zit een methode die een connectie met mijn mysql database maakt en een query uitvoert om een bestelling eruit haalt.
In de GUI roept hij die methode aan:
Deze manier werkt en laat 2 items zien in de JList, maar met de naam Control.Bestelling@18fe7c3, Control is de Package waar de class Bestelling in staat:
Ik ben momenteel bezig aan een schoolproject maar loop een beetje vast. Ik heb een GUI gemaakt met daarin een JList. Hierin moeten items komen te staan die ik uit een MySQL Database haal.
Ik heb nu een Main die de GUI opent en vanuit de GUI wordt een nieuwe instance gemaakt van Database_Manager. In de Database_Manager zit een methode die een connectie met mijn mysql database maakt en een query uitvoert om een bestelling eruit haalt.
Zodra hij dus die gegevens uit de database haalt, stuurt hij die door in een nieuwe instance van Bestelling en vervolgens voegt hij ze toe aan een ArrayList. Aan het einde van de code Return'ed hij deze ArrayList.ResultSet result = stmt.executeQuery("SELECT * FROM bestelling WHERE Status = 'Geweigerd'");
while(result.next()){
Bestelling bestel = new Bestelling(result.getInt("Klant_Nummer"), result.getString("Gerecht"), result.getInt("Tafelnummer"), result.getString("Status"));
bestelArray.add(bestel);
}
In de GUI roept hij die methode aan:
En hier komt mijn probleem; Hoe zorg ik ervoor dat de items in die ArrayList, worden weergeven in mijn JList met bv de text van Gerecht uit de database?bestelArray = new ArrayList<Bestelling>();
bestelArray = Main.getDB().checkStateAcc();
Deze manier werkt en laat 2 items zien in de JList, maar met de naam Control.Bestelling@18fe7c3, Control is de Package waar de class Bestelling in staat:
In Bestelling zitten een aantal get-methodes die dus de gegevens returnen, hoe kan ik deze aanroepen om vervolgens aan die JList toe te voegen?DefaultListModel listModel = new DefaultListModel();
for (int i = 0; i < bestelArray.size(); i++){
listModel.addElement(bestelArray.get(i));
}
lijstBestellingen = new JList(listModel);
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve