Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Batch bestand aanmaken voor openen van IE afhankelijk datum

Pagina: 1
Acties:

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:48
Ik zou graag een batch bestand willen waarbij een intranet pagina geopend word zodra er iets gewijzigd is aan het bestand. De pagina moet dat een dag of 3 worden geopend en daarna niet meer. Dit zou mogelijk moeten zijn met lastmodified.date te gebruiken. Echter ik kom er niet helemaal uit. Het openen van de pagina is het probleem niet, maar wel dat ie kijkt naar de datum en dan 3 dagen lang terugkomt en dan weer wegblijft.

Is dit uberhaubt mogelijk?

De pagina is platte HTM dus daar is helaas niks in mogelijk. Reden dat er naar batch file word uitgeweken dat de bijbehorende applicatie al gestart word met een batch. Het zou dus een toevoeging zijn van een aantal regels.

Oh ja er is wel kix32 in huis wat ook gebruikt word. Mogelijk dat daar wat mee kan

[ Voor 5% gewijzigd door Pannekoek81 op 20-05-2010 11:36 ]

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Begrijp ik het goed en wil je dat de site na 3 dagen wordt gesloten indien er niets is gewijzigt aan "dat bestand"?
Dan maak je toch een job aan die bijv elke 5 uur loopt en de modify date van "dat bestand" checkt, en indien die ouder is dan vandaag+3 dagen, hij het process iexplore.exe killed.

euh...ja

• Pannekoek81
Hmmm zou op die manier ook wel kunnen. Tja tis wenselijk hier dmv een batch bestand, maar goed wat voor commando ik daarin tot nu toe ook gebruik het werkt niet.

Enne ja je begrijpt het goed. Thnx

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

OK, je zou met xcopy af kunnen vangen of "het bestand" gewijzigd is met een interval van, in jou geval, 3 dagen. Indien er een modify is geweest zal xcopy de file naar een tempfolder kopieren en dat is je trigger voor het afsluiten van de website... probeer dit dus eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
@echo off
start test.txt 
:start
xcopy /Y /D C:\test.txt "%temp%" | find /i "1 File(s) copied" >NUL && taskkill /f /im notepad.exe  /t && goto end
ping -n 10 localhost >nul 2>nul 
goto start
:end
exit

Hier open ik een textfile en wacht vervolgens totdat hij wordt aangepast... hij zal dan binnen 10sec gesloten worden (notepad.exe wordt gekilled).

euh...ja

• Pannekoek81
Excuus wat late reactie. Zit maar 2 dagen in de week bij deze klant. Echter het werkt nog niet helemaal. Open gaat prima, maar het automatisch sluiten werkt nog niet. Is hierin anders iets mogelijk met een vbscript?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan inderdaad ook VBscript gebruiken voor het aanmaken van je browservenster + inhoud, bijkomend voordeel is dat je (mits goed geschreven) je VBscript ook dat venster kan laten sluiten - die controleert dat object namelijk zelf :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pannekoek81
Hmm gaan we die kant maar eens op, kijken of dat gaat werken. Iemand een voorbeeld script toevallig?? O-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat vast wel iets op het http://technet.microsoft.com/en-us/scriptcenter/default.aspx of op http://gallery.technet.microsoft.com/ScriptCenter/en-us/ .

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2010 18:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Pannekoek81 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:09:
Excuus wat late reactie. Zit maar 2 dagen in de week bij deze klant. Echter het werkt nog niet helemaal. Open gaat prima, maar het automatisch sluiten werkt nog niet. Is hierin anders iets mogelijk met een vbscript?
Kun je na het openen niet een loop maken die 3 dagen duurt, dus loop pauze (sec), dan weer loop.
Dit dus 3 dagen laten lopen.
Pagina: 1