wit vlekje op scherm

Pagina: 1
Acties:

• noam|IA
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01-2011
Ik ben in het bezit van een acer aspire 7520 laptop waarbij het volgende probleem zich voordoet:

Ik heb een wit vlekje in beeld ter grootte van ongeveer een muis pijltje. Niet heel groot dus maar doordat ik weet dat het er is zit irriteer ik mij er mateloos aan.
Het vlekje bevind zich links van het scherm en heeft de vorm van een klein balkje.

Onder een witte achtergrond is het vlekje duidelijk zichtbaar, onder een zwarte achtergrond niet.
Ook onder andere achtergrondkleuren blijft het vlekje licht zichbaar maar blijft het vlekje toch het meest zichbaar op een witte achtergrond.
Er is in mijn ogen geen sprake van een dode pixel dus het moet iets anders zijn. Ook vraag ik mij af hoe zoiets kan ontstaan.

Het maken van een foto is lastig doorhet niet echt te zien is.

Ik heb Acer al gebeld en het kan zijn dat het binnen de garantie valt. Echter valt een schade die is opgelopen door de gebruiker (bijv krassen, laten vallen etc) niet onder de garantie.
Naar mijn weten ben ik er altijd voorzichtig mee omgegaan maar je weet natuurlijk nooit met welke smoes ze aan komen zetten. Iemand een idee?

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
denk dat het kleine insecten zijn. heb zelf als tweede monitor een oude dell tft die drie van die beestjes heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.ruf.rice.edu/~ecology/insects/Thrip%20Phloeothripidae%20short%20wgs%20blk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/0/0b/Getreidethripse.jpg

Thrip beestjes heten ze

[ Voor 47% gewijzigd door .Sjoerd op 20-05-2010 10:57 ]

specs

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kleine insecten ter grootte van een muispijltje en in de vorm van een balk? Lijkt me sterk ;) Het lijkt me eerder dat er iets mis is met de aansturing van het scherm, of de kabel. Tenzij het natuurlijk een beschadiging is door druk uit te oefenen, of van de coating. Maar dat lijkt mij ook weinig waarschijnlijk.

• noam|IA
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01-2011
Het is echt een wit balkje dat zeg maar licht geeft. Het lijkt dus inderdaad niet op een thrip beestje.
Druk uitoefenen of coating kan zijn maar ik ben toch vrij degelijk met de laptop om gegaan. Wel heb ik een paar keer het scherm schoongemaakt met van die speciale lcd doekjes waarbij ik licht gedrukt hebt terwijl het scherm aan was. Zou dat het kunnen zijn misschien?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Typisch acer dit. Maatje van mij gebruikte zijn acer laptop normaal, braken 2 pinnetjes van de netwerkaansluiting af. resultaat: alle netwerkkabels glijden eruit. wat zegt acer ? Waterschade! we hebben met 4 man staan vloeken bij de mediamarkt daaro, te gek voor woorden. ze gooien het erg snel op "eigen schuld dikke bult". Ik ben bang voor een fysiek mankement en dat je genaait wordt.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Genaaid

specs

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-02 14:00

Hoite

Goed verhaal

w4rguy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:05:
Typisch acer dit. Maatje van mij gebruikte zijn acer laptop normaal, braken 2 pinnetjes van de netwerkaansluiting af. resultaat: alle netwerkkabels glijden eruit. wat zegt acer ? Waterschade! we hebben met 4 man staan vloeken bij de mediamarkt daaro, te gek voor woorden. ze gooien het erg snel op "eigen schuld dikke bult". Ik ben bang voor een fysiek mankement en dat je genaaid wordt.
En je bent helaas niet de enige met dit soort verhalen.
Niet alleen over acer, maar tegenwoordig kan alles wat met garantie te maken heeft gegooid worden op waterschade.

Lekker kort.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Als er geen garantie meer op zit zou je het scherm open kunnen maken (onder die rubberen dopjes op je scherm zitten schroeven, daarna met een schroevendraaier de 2 zijden van elkaar trekken, voorzichtig).

Als er nog wel garantie op zit, wens ik je heel veel succes en sterkte met de klantenservice/garantieafhandeling van Acer

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
Als je beeld heel lang een scherm heeft weergegeven die op die plek fel was kan het een soort van inbranden. Ik schrok er zelf een keer van toen ik mijn achtergrond veranderde maar de oude er nog een soort van in zag staan. Gelukkig was dit na een tijdje weg.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het kan ook een afdruk van een toets van je keyboard zijn.
Vaak heb je dat bv ook met de "trackstick"/"pointingstick" welke op veel laptops gebruikt worden.
Deze drukken als je scherm dicht is contant tegen je scherm aan.
Daarom heb ik altijd een dun doekje tussen mn scherm en keyboard als mn laptop dicht is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• My-life
Maar die beschadigingen zie je wel met een zwarte achtergrond of als de laptop uitstaat.

• My-life
Al wat verder gekomen noam?
Pagina: 1