sapphire HD 5750 ati overdrive probleem -.-

Pagina: 1
Acties:

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
Hallowtjes,

http://www.informatique.n...pphire-radeon-hd5750.html

gisteren nieuwe kaart binnengekregen, de saphire HD 5750, drivers vanaf cd geinstalleerd, ati overdrive opgestart, auto-tune aangezet, na half uurtje was hij klaar, temperatuur was niet boven de 60c gekomen.

Default GPU clock: 700 mhz
Default Memory clock :1150 mhz

Ati overdrive gaf aan:
GPU clock: 860 mhz
Memory clock : 1410 mhz

ik vond dit iets teveel van het goede en heb het ietsjes terug geschroeft naar:
GPU clock: 800 mhz gezet
Memory clock: 1300mhz gezet

hierna pc gereboot, kom in windows aan, iconen op desktop pixelaten, scherm flashed naar grijs, wit, soms een artifact tussendoor. daarna reageerd mn pc voor 1 minuut en weergeeft: "ati driver stopped responding and was recovered succesfully" en daar crashed mn pc, na reboot zelfde verhaal, uiteindelijk pc restore gedaan, drivers vanaf cd opnieuw geinstalled en het probleem was er nog, hierna, weer systeem herstel, nieuwste drivers van internet gedownload en probleem was weg.

waarom zou dit zijn gebeurd?.. na veel gegoogled te hebben blijkt dat deze kaart schijnbaar makkelijk deze snelheden moet halen via overdrive, voordat ik weer heel het ratteplan moet uithalen vroeg ik me af of iemand suggesties had, misschien de oude drivers van de CD? in dat geval zou ik het nu nogmaals kunnen proberen met de nieuwste drivers van internet

EDIT: nieuwste drivers van internet zijn beetje vervelend.. pc is aangesloten op mijn TV die nu aan alle kanten van het scherm zo'n 4 cm aan zwarte rand weergeeft. oude drivers hadden dit probleem niet. (nee ligt niet aan resolutie, zowel binnen catalyst als windows bekeken en resolutie staat op 1920/1080 net zoals bij de oude drivers)

overige pc info:
4x dd3 1333mhz,
i7 860,
430watt voeding
Windows 7 ultimate.

Verwijderd

even naar ati.com klik gaan en dan de nieuwst drivers downloaden, probleem opgelost.

de drivers die op de cd/dvd meekomen zijn meestal 1 van de eerste series...
--------------
zie dat je dat al hebt geprobeert, dan zou ik even de laatste 9 serie driver downloaden, ik dacht 9.12 die werkt bij mij ook het best.... heb ong. de zelfde problemen gehad met de 10 serie :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:08 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
bedankt voor de reply :)
afgekort, een oudere driver (9.12) pakken en het daarmee proberen?
klinkt goed, ga ik dat proberen
bedankt ;)