Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker Gebruikers,

Ik had een klein vraagje over mijn domein naam die ik laatst had gekocht.

Ik heb laatst een domeinnaam gekocht op deziweb maar nu zit ineens ermee te twijfelen of ik deze wel daadwerkelijk mag gaan gebruiken. Het gaat over domeinnaam playstation-3d.nl
Is het nu copyright om de naam playstation te gaan gebruiken ik wil geen problemen maken zonder er niets van over te weten.

Want ik wil deze site eigenlijk nou gebruiken om een Wordpress Blog te installeren en daarop wil ik dan ook nog Google adsense opzetten mag dat ?

Ik wil geen problemen krijgen met Playstation daarom dat ik het even vraag .

Alvast bedankt voor jullie medewerking,

Met vriendelijke groet,

Samet Tufekci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Waarom vraag je het hier en niet aan Sony?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Volgens mij is de copyright voor producten en dergelijke. Het noemen van de naam mag wel bijvoorbeeld, volgens mij is dit ook zo met websites. Gezien er tientallen websites zijn die ook de naam playstation in hun url hebben staan.

Maar voor de zekerheid kan je het altijd na vragen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Rakkerzero schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:06:
Waarom vraag je het hier en niet aan Sony?
En jij denkt dat je dan een eerlijk antwoord krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

Tux

Hier kan je denk ik wel wat meer informatie vinden over dit onderwerp.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het antwoord varieert. Als jij een blog wil schrijven over Sony playstations, dan mag dat. Je gebruikt dan een merknaam van Sony, maar dat is toegestaan omdat je nu eenmaal je onderwerp is. Dat mag zelfs een kritisch blog zijn.

Het wordt een ander verhaal als je daar Sony playstations wil gaan verkopen, of het domein zuiver gebruikt voor AdSense inkomsten. Dan gebruik je de domeinnaam niet in beschrijvende zin.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MSalters schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:32:
Het antwoord varieert. Als jij een blog wil schrijven over Sony playstations, dan mag dat. Je gebruikt dan een merknaam van Sony, maar dat is toegestaan omdat je nu eenmaal je onderwerp is. Dat mag zelfs een kritisch blog zijn.

Het wordt een ander verhaal als je daar Sony playstations wil gaan verkopen, of het domein zuiver gebruikt voor AdSense inkomsten. Dan gebruik je de domeinnaam niet in beschrijvende zin.
Oke bedankt voor deze informatie maar ik heb dan eigenlijk nog een vraagje.

Hoe zit het dan als je een webblog en adsense wilt hebben op desbetreffende domein.
Op de site komen gewoon playstation nieuws niet verkoop, misschien wel wat links die naar officiele site van sony linkt voor verkoop. Maar niet verkoop voor ons zelf.

m.v.g.
Samet Tufekci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Oke bedankt voor deze informatie maar ik heb dan eigenlijk nog een vraagje.

Hoe zit het dan als je een webblog en adsense wilt hebben op desbetreffende domein.
Op de site komen gewoon playstation nieuws niet verkoop, misschien wel wat links die naar officiele site van sony linkt voor verkoop. Maar niet verkoop voor ons zelf.

m.v.g.
Samet Tufekci
Geen enkel probleem. Het mag echter niet zo zijn dat je gewoon de naam Playstation gebruikt, terwijl je site helemaal niets met Playstation van doen heeft. Dan kunnen ze moeilijk gaan doen. Maar als jij een blog over PS wil schrijven, mag je die naam gewoon gebruiken. Zelfs als het is om het ding af te zeiken. ;)

P.s.: je hoeft op Tweakers geen groet onder iedere post te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik zou wel adviseren om meteen op de eerste pagina duidelijk te maken dat de naam playstation van sony is en dat je geen banden hebt met dit bedrijf.

Helaas is er een lange geschiedenis van bedrijven (kijk maar 's op techdirt) die niet snappen dat ze op deze manier gratis reclame krijgen en die toch proberen dit soort sites uit de lucht te halen. Gelukkig gaat dat in Nederland minder makkelijk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx iedereen.

Bedankt voor deze belangrijke informatie. Ik zal deze site even maken later krijgen jullie een vertoning :P en als er wat niet goed is of zelfs strafbaar hoor ik dat graag via Mail @ mijn profiel.

Groeten samet1killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

na jullie goeie hulp vond ik het toch handiger om mijn vragen even hier te stellen, ik heb zo veel research gedaan dat niet tot goeie resultaten kwamen.

Is het mogelijk om verkoop van spullen d.m.v de echte links van Sony ps3 door te geven. Bijvoorbeeld dat ik dan een link plaats waar een ps3 wordt verkocht maar die naar de originele site van Sony linkt.

Is dit mogelijk want ik verkoop het niet voor mijn zelf.

M.v.g.
Samet1killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik kan me niet voorstellen dat sony er problemen mee zou hebben als je naar de officiele site linkt of naar die van officiele dealers.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Zelfs het linken naar niet-officiele dealers is gewoon legaal. Kijk maar naar de T.net PriceWatch.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow hartelijk bedankt all, ik zal er even naar kijken.
Bedankt voor jullie hulp als ik nog moeilijkheden tegen kom post ik ze wel even.
Pagina: 1