Mooie foto-slideshow gezocht, Flickr-style

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een fraaie oplossing om foto's op mijn portfoliowebsite mooi weer te geven. Je kan ze nu per foto bekijken, maar graag zou ik een slideshow-functie willen gebruiken (liefst met fullscreen-mogelijkheid) zodat de bezoeker in alle rust de foto's zo groot mogelijk kan bekijken.

M'n site draait op Plogger, een cms speciaal voor fotosites. Hiermee kan ik een slideshow-pagina genereren per album die de originele foto's (alle foto's zijn op 1200 pixels aan de langste zijde geplaatst, en het cms verkleint ze naar de benodigde grootte) toont. Dat lijkt me voor de kwaliteit van het bekijken wel zo goed, om dan de originelen te gebruiken.

Wat ik voor ogen heb, is een slideshow zoals je op Flickr kan gebruiken, zie bijvoorbeeld deze slideshow. Hier zit ook een fullscreen-mogelijkheid in, wat natuurlijk helemaal top is.

Uiteraard heb ik zelf ook gezocht naar scripts, en ik kwam oa. bij Galleria terecht. Deze heb ik weten te integreren, zie http://www.arnohoogwerf.nl/series/roparun-2009/slideshow/ Het probleem is alleen dat deze eerst alle afbeeldingen gaat laden (en als ik een album heb met ± 40 foto's van 1200 pixels duurt dat best even) en dan pas het script laadt. Bij een tragere computer of verbinding krijg je dus eerst een kale html-pagina met daarin alle foto's groot onder/naast elkaar, en dan pas wordt de slideshow weergegeven. Het mooiste zou dus zijn om een script te vinden die de foto's per stuk laadt i.p.v. alles in één keer.

Kortom; kent iemand een galleryscript wat lijkt op die van Flickr die om kan gaan met grote(re) jpg's? Ik ben bereid ervoor te betalen als het is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Simpleviewer? Of een van hun andere varianten, zoals Autoviewer voor een Slideshow.

[ Voor 36% gewijzigd door De_Koele_Man op 20-05-2010 08:14 . Reden: toevoeging ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De_Koele_Man schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:11:
Simpleviewer? Of een van hun andere varianten, zoals Autoviewer voor een Slideshow.
Heb ik ook naar gekeken, maar Simpleviewer vereist een fysiek xml-bestand waarin de foto's staan, en dat krijg ik niet voor elkaar met m'n cms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, had ik ook gezien, maar het is al snel allemaal te veel poespas of het worden scripts á-la Lightbox. Ik hoef geen thumbnails, rare knoppen en dat soort dingen. Gewoon zo clean mogelijk, eigenlijk zoals Simpleviewer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Van http://www.plogger.org/
Integrated JavaScript Slideshow - Any of your albums can be instantly viewed as a hands-free JavaScript slideshow.
Deze gallery doet niet wat je wilt?

Ik heb even naar dat Galleria zitten kijken. Volgens mij kun je zelf tegen de Javascript zeggen wat de thumbs zijn en wat de 'grote' foto's (http://github.com/aino/galleria/blob/master/docs/options.rst en dan data_config). Plogger zou dan de thumbnails aan kunnen maken en in de pagina kunnen zetten. Galleria laadt dan deze thumbnails ipv de 'grote' foto's (Galleria maakt waarschijnlijk geen echte thumbnails, maar verkleint jouw 1200px foto's zodra die geladen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De standaard Gallery-functie is idd niet echt wat ik wil. Deze laat eigenlijk gewoon domweg alle foto's een keer achter elkaar zien. Ziet er niet fraai uit, maar de core-functie kan ik wel mooi gebruiken om een ander gallery-script mee aan te sturen. Galleria heeft wel mijn voorkeur, mits ik het voor elkaar krijg dat 'ie overweg kan met meerdere grote foto's. Ik ga nog even kijken naar die data_config, al snap ik nog niet goed wat ermee bedoeld wordt. De thumbnails lijken me namelijk niet het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Scriptrequests doen we niet aan in de Devschuur. Google is je vriend, er zijn honderden scripts. Hier gaat iedereen zn favo script opnoemen en meer komt er niet van, daar zie ik weinig nuttigs in. Deze gaat dicht.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.