met grafieken omgaan zoals relatieve functies ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen

ik wist echt niet goed hoe de topic title te omschrijven;
mijn probleem is ingewikkeld en ik weet niet of er een oplossing bestaat.
het ontbreekt mij ook aan zoektermen in het engels of nederlands.

dit is de situatie.

ik heb 10 objecten, (dus 10 kolommen) waarvan ik 100 eigenschappen per object heb.
dus een matrix an 10 kolommen X 100 eigenschappen.

Nu ga ik er object, dus per kolom iets van een twintig tal grafieken maken: dit zijn de grafieken die per object een aantal eigenschappen in een welbepaalde grafiek vereningen.

Alle grafieken die bij een object horen zou ik graag in een bepaald scheet of blad zetten.

Nu vraag ik me af of ik eenmaal dat ik die grafieken heb gemaakt, de volgende 9 sheets met grafieken automatisch kan laten genereren ?

wat denken jullie ?
ik veronderstel dat ik een kans moet maken als ik in de selectie van de gegevens in een grafiek een referentie kan doen naar een bepaalde cel. (ik zou dan op elke sheet een cel invoegen waarin het kolomnummer staat van de datamatrix);

merci mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Wat ik zou doen, om het relatief simpel te houden is zelf die 9 tabbladen maken en de grafieken kopieren, zodat je 10 tabbladen met dezelfde grafieken hebt. Dan op elk tabblad de verwijzingen naar de series in de grafieken wijzigen met een simpele macro die je hier kan vinden: http://peltiertech.com/Excel/Charts/ChgSrsFmla.html

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 23:23

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Kun je dat niet bereiken met draaigrafieken?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt