Pc via HDMI naar TV via optical naar Z5500 (versterker)

Pagina: 1
Acties:

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Hoi tweakers,

ik heb hier een probleem waar ik niet uit kom. Heb al heel wat gegoogeld maar alleen dezelfde problemen zonder oplossing tegengekomen. Misschien dat hier iemand raad weet?

De opstelling is als volgt:
PC --hdmi--> TV --optical--> Versterker
Het probleem hierbij is dat ik op de PC niet kan kieze voor een 5.1 speakerset. Ik kan alleen voor stereo kiezen en er komt alleen maar stereo binnen op de versterker. Ik denk dat dit komt omdat de PC weet dat de hdmi is aangesloten op een stereo audio waardoor de opties voor 5.1 niet beschikbaar zijn. Kan dit kloppen? Zoja, kan ik dit omzeilen zodat ie gedwongen 5.1 doorgeeft?
Ik weet in ieder geval zeker dat mijn TV (sony bravia 3) DD 5.1 passthrough kan omdat ik dit al gebruik in combinatie met mijn Xbox360.

Als deze vraag hier niet terech hoort laat het me ff weten.

Bedankt alvast!

P.s. Heb een msi r4350 videokaart in Vista. Heb zowel nieuwste ati als realtek hdmi drivers geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Rushhour77 op 20-05-2010 08:02 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 16:21
Meest makkelijke manier is een optische of coaxiale kabel van je geluidskaart naar de digital in van je z-5500
als er geen digitaal uit op je geluidskaart zit dan heb je al kaartjes voor 20,- waar dit op zit.
Op deze manier heb je bij films ook echt 5.1 geluid ipv 2.1

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Mijn geluidskaart heeft idd wel een coax aansluiting. Echter wil ik alles via de TV laten lopen, ook om andere redenen. Ik ben al bezig om te kijken of het misschien aan de handshake tussen de TV en de PC ligt. Ik heb een forum gevonden die de EDID informatie kan aanpassen. Misschien dat daar een oplossing zit.

Toch bedankt!