Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo heren

zoals topic titel al beschrijft een redelijke pc met performance te over voor cnc 3
laat het spontaan afweten in het heetst van de strijd, dit wat vreemd is omdat hij het hiervoor
nooit gedaan heeft... het uitvallen dan he

wat houd dat uitvallen dan in..... nou euh niets.... eigenlijk :P
gewoon spontane reboot geen scherm helemaal niets, zwart en xp scherm thats it

ik heb zojuist een 32'' hd scherm op dvi aangesloten en sindsdien doet hij het
enigste verschil is dus resolutie verhoging en scherm..... verder compleet niets boeiends
alhoewel ik dat niet helemaal zeker weet omdat cnc 3 er al een tijd niet in heeft gezeten

wel weet ik dat het voorheen als een zonnetje gedraait heeft
op mijn ati radeon hd 4850

wat heb ik al getest..... diverse soorten temp software waar alleen eversoft het deed
alhoewel ik de resultaten in twijfel trek just a hunch zegmaar

weten jullie of er een stress test is die a mijn temps kan confirmen heb er al wat geprobeerd namelijk
en die deden niets of zou het helemaal niet aan de stress van me pc liggen

ik weet vrij veel maar dit gaat me echt mijn pet te boven..... by the way... cleanen is niet het antwoord
dat was aanpak nummer 1 namelijk

bvd enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Welke voeding heb je? Het enige wat ik kan bedenken is dat de videokaart harder werkt door de hogere resolutie en dat de voeding dat niet meer trekt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
ik denk dat ik het eens ben met haarbal. Ik heb dit zelf ook gehad namelijk, ik speelde met een 8600GT en 4Gig ram (1066 DDR2) Plus een Quadcore (AMD Phenom x4 9650) op een voeding van 350W... Dat ging net zoals jij hierboven beschrijft.

Misschien tijd voor een nieuwe PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Waar ik eens mee zou beginnen is het automatisch rebooten bij een BSOD uit te zetten in XP. Dit kan helpen.

Daarnaasthoeft het niet de voeding te zijn, maar dat temperatuur een boosdoener kan zijn (met nadruk op kan).

Ook geef je zeer minimale info. Wat voor moederbord heb je? Geef wat meer specs van je PC.

Als laatste geef je aan dat je temperaturen hebt gemeten, maar deze in twijfel trekt. Wat voor temperaturen heb je dan gemeten? Misschien een screenshot? Heb je de kast al open gehad om te kijken of de koelblokken warm zijn? Zit er veel stof in de kast?

Oftewel, nog veel te veel vragen om iets zinnigs te kunnen zeggen.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

En mocht er iets overclocked zijn, altijd eerst alles op default clocks zetten bij dit soort problemen.
Zeg het maar even, bij een ander waren we op pagina 4 beland, toen we er pas achter kwamen dat hij overklokte ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou weer even een update ... ow en r.e. je hebt opzich wel gelijk specs zijn wat karig

anywho ik heb voor de zekerheid ff een heftigere voeding gehaalt 850 watt en wat koelmeuk
en ik ben wijzer geworden temps waren zeker geen bullshit ik heb er ruim 23 graden gpu vanaf gehaald was 80
ik heb van de cpu nog maar 29 van de 40 over en dit was idle stand... hoe belangrijk kan goede koeling en airflow zijn

heftigere voeding was ff auw maar ik wou gewoon goed draaien en met extra koeling was mijn 550 watt waarschijnlijk niet afdoende geweest plus dat ik van kaart wil upgraden dus het was zowieso nodig geweest

temperaturen heb ik gemeten btw met hardware monitor zeer mooi programma i might add

de grote test gaat nog komen vrees geen tijd meer voor maar dat ga ik hier nog posten
mijn conclusie op dit moment is hitteprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
550 watt zou afdoende moeten zijn als het een beetje een redelijk merk is en de processor niet al te heftig is overclocked, ik draai een 550'er met een overclockte q6600 en een 8800gtx, maar dat is een afrader, onder full load daalt de 12 volt lijn naar 11.6 V dat is de grens van atx spec, daaronder is stabiliteit waarschijnlijk ver te zoeken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1