Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ongeveer een jaar geleden heb ik voor een kennis van mij een computer in elkaar gezet. Prima ding!
Echter geeft hij de laatste tijd een hele rare kuur met opstarten.

Probleem: Als de computer lang uit heeft gestaan en je wilt hem weer aanzetten, dan hoor je geen 'piepjes' en gaat er ook geen signaal naar de schermen en randapparatuur.
Echter als je de computer even 5 min. warm laat lopen, en daarna even uit en weer aanzet, dan start hij wel op en krijgen de schermen en ander randapparatuur een signaal.

Wat de precieze hardware van de PC is weet ik niet meer. Ik weet alleen dit;
De kast: Coolermaster Mystique
Processor: Intel Pentium Core 2 quad 2.83Ghz
Videokaart: Geforce 9400GT

Verder weet ik niet meer wat er precies inzit en ben niet heel ervaren met problemen.

Is er iemand die iets herkent?

Alvast bedankt,

Jason

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-11 17:27
Het lijkt wel een voedings probleempje, probeer eens om er een andere voeding op te zetten.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Verder zou het ook aan BIOS-instellingen kunnen liggen. Probeer je CMOS daarom eens te resetten:
Stroom van je pc af, aanknop 30sec ingedrukt houden, knoopsbatterij uit je moederbord halen, en dat zo'n 10min of langer laten staan. Daarna alles weer normaal, en je BIOS is weer schoon. Sommige moederborden hebben hier ook een knopje voor, maar dat kan ik niet zien aan de hand van de (een beetje te) beknopte specs.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:48
Ik heb hier met een aantal (overgeclockte) systemen ook last van gehad. Het heeft mij nooit zo dwars gezeten, de stroom blijft namelijk gewoon op de PSU staan, en dan is dat probleem niet zo bestaand. tegenwoordig draai ik 24/7, en heb ik er helemaal geen last meer van ;)

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Standby verbruik is tegenwoordig ook niet meer zo vreselijk hoog, doet ie het dan wel goed? Klinkt of je voeding het begint te begeven