Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Hallo medetweakers!

Ik heb een laptop waarop ik Windows 7 Ultimate 32 bit heb geinstalleerd. Alles werkt perfect. Alle drivers zijn gevonden, behalve de usb drivers (die vermoedelijk van de webcam zijn aangezien dat het enige is dat niet werkt). Nu heb ik op de site van HP/Compaq gekeken maar daar kwam ik ook niet veel verder. Verder heb ik ook gegoogled maar kon niets vinden. Bij de driverslist op de site van Compaq kom ik alleen een webcamsoftware tegen, en als ik die probeer te installeren geeft deze aan dat er geen webcam gevonden kan worden.

Het is een:
HP Compaq Presario CQ60-200ED (NJ832EA)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een kick naar Client Software Algemeen :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

En als je het eens omdraait? Vanuit het hardwareoverzicht een driver installeren en dan wijzen naar de (uitgepakte) HP-exe/driver?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Tweekeraar
Het probleem is ik kan die hele driver niet vinden...

• Tweekeraar
Iemand die mij kan helpen?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het lijkt erop dat Vista de webcam driver heeft ingebouwd en dus Windows 7 ook.
De HP webcam is ingebouwd in bepaalde notebooks met het Vista-besturingssysteem. De webcam kan worden gebruikt voor het opnemen van bewegende en stilstaande videobeelden. Een webcam is een invoerapparaat, zoals een scanner. Het kan niets zelf alleen doen, maar het kan worden herkend en gebruikt door andere videoprogramma's zoals. QuickPlay, YouCam en instant messaging (IM) programma's.
Windows Vista biedt geen specifieke webcamtoepassing voor weergave van webcambeelden. Als u een videotoepassing installeert er geen beeld van de webcam beschikbaar is, kunt u de basiswerking van de webcam testen door een van de videoprogramma's te openen die al op uw computer zijn geïnstalleerd. Ervan uitgaande dat de webcam functioneert, kunt u de toepassing configureren en problemen oplossen.
Gevonden op: klik

En ook: klik
Installeer een nieuwe webcamdriver in Vista met Service Pack 2
HP raadt u Windows Vista Service Pack 2 te downloaden en te installeren om volledig gebruik te maken van de bijgewerkte software en drivers. U dient tevens het nieuwste BIOS van HP te installeren.
Microsoft levert een automatische functie Windows Update die uw computer controleert en de juiste drivers en programma's voor Service Pack 2 installeert. Een van de geïnstalleerde bijgewerkte drivers, Microsoft USB-videodriver , is vereist voor een goede werking van de webcam op uw HP of Compaq notebook pc.
Als u nog geen update hebt uitgevoerd naar SP2, doe dit dan nu. U kunt naar de website http://www.microsoft.com gaan voor alle informatie.Als u een update naar SP2 had uitgevoerd door het gehele softpaq handmatig te downloaden en de automatische updatefunctie van Windows te omzeilen, moet u de automatische updatefunctie uitvoeren voordat u problemen met de webcam of andere hardware gaat oplossen.Als u een update naar SP2 hebt uitgevoerd en de webcam niet werkt, zie dan HP notebook pc's - De webcam werkt niet met Vista of na het uitvoeren van een upgrade naar Vista voor gedetailleerde instructies over het handmatig installeren van de nieuwste webcamdriver (usbvideo.sys) van Microsoft.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je "Devices" intikt in je search/start menu balk en op enter drukt, staat je webcam er dan tussen? Mijn laptop webcam heeft iig bar weinig met USB te maken, en over het algemeen werkt de autodriver search (gewoon windows update met een extra jasje) bijzonder goed in Win 7.
Pagina: 1