Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Of zeg ik nu iets heel doms?
Prullenbak en Systeemherstelpunten staat op 0% of uit dus gereserveerde ruimte zal het niet zijn lijkt me.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Verwijderd
windows ziet 25.074.429.952 bytes, dat is: (delen door 1024)
24 486 748 KiB
23 912 MiB
en dat is, tromgeroffel: 23,35 GiB, precies wat windows aangeeft
edit: het "groote op schijf" probleem:
een map neemt ook ruimte in.
de minimale bestandsgroote is 4KiB
dan zijn er nog wat "verborgen verborgen bestanden" die er ongeveer zo uitzien:
C:\{84453.3564.44356.......}\...
dat is ook een paar 100 MB, plus je gefagmenteerde bestanden, plus systeemherstelpunten/system volume information/recycle bin...
edit: als het een NTFS schijf is heb je ook nog plusminus 1 a 2 gig MFT...
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 23:32 ]
Mijn redenering is dat alle gebruikte ruimte overeen moet komen met de grootte van alle (incl verborgen en systeem bestanden maar dat doet het niet.
Prullenbak staat op 0% en herstelpunten heb ik niet.
Ik geloof best dat er daardoor een paar 100MB naast kan zitten maar 2,5 GB vind ik wel erg veel.
[ Voor 39% gewijzigd door crack_en_hack op 19-05-2010 23:40 ]
Mwa, het is mn OS (Windows XP) schijf met wat programma's die niet op een apparte Software Schijf staan.418O2 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:36:
veel kleine bestanden toevallig?
Mijn echte data staat op een hele andere schijf.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 23:41 ]
Hahaha dit zit er weer tussen in op 10,6 GB voor de hele meuk418O2 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:43:
bekijk het eens met treesize anders...
Bedankt i.i.g. voor alle antwoorden zover
Verwijderd
edit: als ik system volume information bekijk, geeft ie aan dat er 0 bytes inzit.
volgens defraggler zit er namelijk een gefagmenteerd bestand van 6!! GB in
dat verklaart wellicht een deel van de "vermiste" bytes
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 00:12 ]
Verwijderd
maar zelfs dan krijg je nog niet alles te zien.Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:19:
Verborgen systeembestanden, recycler, noem maar op. Heb je show hidden files and folders EN show protected operating system files aan staan?
edit: website van microsoft
[ Voor 19% gewijzigd door M2M op 20-05-2010 00:53 ]
[ Voor 4% gewijzigd door axis op 21-05-2010 08:57 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Maar die zie je allebei gewoon als je Show Protected System Files aanzet...axis schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:57:
Of gewoon even met Spacemonger (standalone .exe) kijken waar je diskruimte heen gaat. Waarschijnlijk nemen je pagefile en hibernate file ook nog een boel geheugen in beslag.
Even niets...