Laptop kopen (4opties)

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop, de afgelopen dagen ben ik daar een paar uur per dag mee bezig geweest en ik heb me flink ingelezen. Ik heb nu 4 laptops gevonden, alle 4 zijn ze beter op verschillende vlakken. Het probleem is dat ik niet kan kiezen wat nou beter is.

Als eerste heb ik de Asus N61Aj, een van de twee duurdere. Deze heeft als pluspunt z'n videokaart en de batterij. pricewatch: Asus N61Ja-JX046X
Dan heb ik de Sony Vaio VPCF11M1E/H, dit is de duurste. Pluspunten zijn z'n beeldscherm en de processor, maar een groot nadeel is de videokaart. pricewatch: Sony Vaio VPCF11M1E/H
Ik heb nog een andere Sony Vaio, namelijk de VPCEB1S1E/BJ. Dit is de goedkoopste maar is verder gemiddelt vergeleken met de anderen. Geen minpunten maar ook geen pluspunten. pricewatch: Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ
Als laatste heb ik de Dell Studio 17, deze is maar 9euro duurder als de goedkope sony. Als plus is de resolutie van het beeldscherm, maar hij is dan wel weer ietswat groot. De HD is ook wel lekker groot maar ik weet niet of ik dat wel nodig heb. pricewatch: Dell Studio 17(N0074907)

Ik koop de laptop omdat ik er een nodig heb voor school, hij moet dus niet al te groot en zwaar zijn omdat hij veel rondgesleept word. En ik ben ook op zoek naar een degelijke laptop, ik wil hem namelijk wel een tijd blijven gebruiken en ik zal hem ook veel gebruiken. Voor school zal ik autoCAD gebruiken, en dat is nog wel een aardig zwaar programma. En ik wil als er over twee of drie jaar een nieuwe versie is geen problemen hebben dat ik het niet kan draaien.
Maar ik zal hem ook veel voor prive gebruiken, het komt er op neer dat hij m'n huidige pc moet vervangen. Dat betekent veel downloaden, internetten maar ook gaming. De games die ik nu speel vragen weinig van mijn computer maar ik switch veel van spellen dus ik wil wel de nieuwere spellen in de toekomst kunnen spelen, de graphics hoeven niet op max te staan ofzo, low-med is ook prima.

Dus welke zou ik het beste kunnen kiezen? Ze vallen allemaal binnen mijn budget maar ik zou het absoluut niet erg vinden als ik wat minder kwijt ben. En zijn er misschien nog andere laptops die vergelijkbaar zijn of zelfs beter en ook onder de 900euro zitten?

En als laatste is de degelijkheid, ik zei eerder al dat hij veel rondgesleept word en zou iemand mij kunnen vertellen welke laptop het minst snel kapot zal gaan? Ik heb het wel opgezocht maar niet veel goeds gevonden, en ik wil de degelijkheid ook wel graag in mijn beslissing meenemen.

Shaverion

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-12 08:53
dat zal je toch echt zelf moeten kiezen, ik zou persoonlijk gaan voor de sony vaio, omdat die een goede naam heeft t.o.v. die andere

Mop mop, gas derop!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
AutoCAD is geen zwaar programma.

Je geeft aan dat niet te groot en niet te zwaar een eis is van je. Waarom dan 16" of 17" exemplaren? Het gewicht daarvan bedraagt al snel 3KG of meer en dat vind ik 1 KG te zwaar. De max voor mij is 2KG als het een laptop is die ik vaak mee moet nemen.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Ruud schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:47:
AutoCAD is geen zwaar programma.

Je geeft aan dat niet te groot en niet te zwaar een eis is van je. Waarom dan 16" of 17" exemplaren? Het gewicht daarvan bedraagt al snel 3KG of meer en dat vind ik 1 KG te zwaar. De max voor mij is 2KG als het een laptop is die ik vaak mee moet nemen.
Mijn ervaring is dat Autocad best zwaar kan zijn maar dit hangt ervan af welke versie en ook hoe je het gebruikt.

Een 17 inch... Persoonlijk kan ik me wel inleven om een 17 in ch scherm omdat dit vanwege Autocad zeker wel een voordeeltje heeft kwa overzicht maar een 15 inch scherm zou ik zeker in een winkel als ik jou was overwegen. Je hebt ze namelijk in dezelfde resoluties vaak en het scheelt best wel wat gewicht en ook accu.

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Ik wil autocad voledig gebruiken, en wat ik hoor van anderen is dat nog behoorlijk zwaar. 3d tekenen enzo. En met groot bedoel ik eigenlijk 17+, als pc gebruiken ben ik namelijk grotere schermen gewent.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
DjThase schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:42:
dat zal je toch echt zelf moeten kiezen, ik zou persoonlijk gaan voor de sony vaio, omdat die een goede naam heeft t.o.v. die andere
Mwoah, Sony is ook echt niet meer wat het geweest is hoor... Ze zijn niet slecht, maar de Asus N61Ja doet echt niet onder qua bouwkwaliteit.

Maar ik zou voor de Sony F11 gaan. Je gamed dus niet extreem en zoveel minder is de GT330M ook niet. Wel heb je dan een mooi Full HD 16,4" scherm in de behuizing van een 15,6" notebook (door de dunne randen). Die tekenruimte kun je zeker in AutoCAD gebruiken. Daarnaast heb je gewoon 2 jaar garantie, wat ook prettig is als student. Ook voldoet de laptop aan mijn Eastpak-eis. Dwz dat de laptop in het laptop-vak van mijn rugzak past.
https://www.scholierensho...tpak%20Egghead%20open.jpg (dat model :P )

Op de tweede plaats komt toch de Asus N61Ja. Zelfs heb ik 4 jaar probleemloos op een Asus laptop gewerkt tijdens mijn studie en de laptops blinken erg uit in prijs/kwaliteit verhouding. De N61Ja is zeer krachtig, maar heeft enkel de resolutie tegen. Wel heeft deze een 2x zo grote accu als ik de pricewatch moet geloven. Dus mocht je graag wat meer dan 2 uurtjes accutijd willen, dan kun je wellicht beter dit model nemen.

De Vaio E is ook geen slechte keuze, maar op alle vlakken wel een stukje minder. Let wel op dat je dit model zelf kan configureren op sonystyle.nl en daar ook met full HD scherm ed kan uitrusten.

De Studio 17 zou ik niet nemen. Zoals je aangeeft: Groot. 17" is voor studenten eigenlijk not done en deze laptop komt dan ook niet door de Eastpak-test :+

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica