Toon posts:

MySQL met XAMPP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er misschien iemand van jullie hoe je de MySQL command line opgestart krijgt wanneer je gebruik maakt van XAMPP onder OSX?

grtz

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer eens iets van
Bash:
1
sudo /usr/local/mysql/support-files/mysql.server start

Misschien is het pad bij jou iets anders (bv. /Applications/xampp/xamppfiles/bin), probeer anders mysql.server te vinden in spotlight/locate/find.

[ Voor 10% gewijzigd door Juup op 19-05-2010 18:15 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Niets te vinden wat daar nog maar op lijkt..

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 07:04
Mogelijk dat de PATH niet goed staat in je shell en je zal waarschijnlijk de mysql_safe binarie moeten runnen. Deze zou hier kunnen staan : /usr/local/mysql/bin/mysqld_safe. Als je echt XAMPP gebruikt (dus als volledige installatie en niet met de hand alles zelf hebt geinstalleerd) kan je verschillende opstart commando's gebruiken volgens de XAMPP documentatie. Bijvoorbeeld: /Applications/XAMPP/xamppfiles/xampp startmysql

Via google gevonden op: http://www.apachefriends.org/en/xampp-macosx.html#5469

Succes!

[ Voor 99% gewijzigd door Emperor_ op 19-05-2010 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
MySQL opstarten is het probleem niet. Mijn probleem is mijn databases aanpassen in console.
Ik weet dat iedereen hier wel een PHPMyAdmin like applicatie voor heeft.
Maar voor mijn eindexamens moet ik ook met de console werken.
Onder windows allemaal geen probleem maar als ICT'er in opleiding wil je zo toch iets in gang krijgen op je eigen vertrouwde MacBook

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Nvm.Pffff

[ Voor 154% gewijzigd door Tjoekbezoer op 19-05-2010 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
een paar lijnen die ik in mijn home map zet en als ik dan XAMPP opzet geraak ik er in.
Voor diegene die geintereseerd zijn..
code:
1
2
3
4
cd ..
cd ..
cd applications/xampp/xamppfiles/bin
sudo ./mysql

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 09:48 ]

Verwijderd

Bedoel je hoe je MySQL vanaf de commandline opgestart krijgt? Zie dan Jaaap
Bedoel je hoe je de MySQL interactieve commandline opgestart krijgt? Gebruik het 'mysql' commando, dat is een commandline application om een MySQL server te benaderen. (daarna nog wel verbinden met 'connect' commando enzo )

Oh, je had em zelf ook al gevonden... Als het goed is hoef je `mysql` niet met `sudo` te starten, de MySQL server beheert immers zelf een rechtensysteem dat (als het goed is) onafhankelijk is van de gebruikers in je OS. Type anders eens `mysql --help` en zoek de parameter om aan te geven als welke gebruiker je wilt inloggen (dacht dat het --login was ofzo). Deze gebruiker is zoals in de MySQL server ingesteld staat en is dus (in principe) onafhankelijk van de OS gebruikers.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 09:50 ]

Pagina: 1