KRK monitoren op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• jmschot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03-2016
Beste forum-leden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een oplossing, maar weet niet genoeg van hifi af. Ik heb vanwege mijn stagepiano twee actieve KRK studiomonitoren staan. Vanwege ruimtegebrek op mijn kamertje staat deze piano nu ergens anders, en heb ik dus 2 prima monitoren 'over'. Ik wil deze op mijn Samung TV aansluiten, wat gelukt is: echter kan ik het volume van de uitgang van de TV niet regelen, en moet ik dus elke keer aan de achterkant het volume aanpassen.

Welke oplossingen zijn hiervoor? Ik wil het liefst natuurlijk met een afstandsbediening het volume regelen, ipv naar een mengpaneeltje oid toe te lopen..

Thanks!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan het volume niet regelen, omdat je TV waarschijnlijk een line-out heeft. Je moet het dus aan de andere kant regelen (bij de speakers). Je speakers kun je niet met een afstandsbediening regelen, dus zou je er iets tussen moeten zetten. Ik zou hier eigenlijk niets voor weten, even googlen maar.

edit: Zoiets, maar dan iets minder duur gok ik :+ . http://www.stereophile.com/solidpreamps/604placette/ (1000 dollar)

[ Voor 17% gewijzigd door Aloys op 19-05-2010 17:45 ]

• jmschot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03-2016
Hmhm, ik heb mezelf al vrij gek zitten googlen, hoopte dus eigenlijk op iemand die zei van 'zo moet het'. ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

"Zo moet het" zal er niet komen. Want wat hier werd gezegd over dat je de line-out gebruikt van de tv en dat je daarmee het volume niet kan verhogen dan wel verlagen is juist...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het is natuurlijk ook zo dat studio-speakers ervoor gemaakt zijn om op een bron met volumeregeling te worden aangesloten. Een mengtafel of een instrument of iets dergelijks.

Er zijn genoeg manieren om het volume toch te regelen, maar met een afstandsbediening maakt het toch lastiger. Je zou het bijvoorbeeld met zo'n kabeltje kunnen doen:

http://www.amazon.com/Kos...ume-Control/dp/B00001P4XH
(De kwaliteit zal het overigens niet ten goede komen :P )

Verwijderd

Je kan vast in het menu van je Samsung bij audio wel instellen dat je externe speakers gebruikt. Anders -> Sluit je speakers aan op de koptelefoon aansluiting, die is wel regelbaar via de TV.
Pagina: 1