Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga veranderen van provider en krijg daarbij een nieuwe modem; de Speedtouch 706.
Nu wil ik de wifi functionaliteit daarin uitschakelen, en dat zou kunnen via het configuratiescherm.

Weet iemand of het apparaat daarmee ook echt ophoudt met stralen?
Zo niet, hou kan ik dat dan bereiken?
ter info; ik ben een anti-stralingsmaniak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja dan wordt de radio gewoon uitgeschakeld dus dan geeft hij ook geen straling meer uit. Als je ook allergisch bent voor zichtbare antennes kun je die er meestal ook nog afschroeven ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 19-05-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Heb je niet een leuk apparaatje dat gaat piepen als het in de buurt komt van een stralingsbron :P Sommige mobieltjes bijvoorbeeld, zenden namelijk ook als ze uit zijn een signaal.. Hoe dit met die modem zit weet ik niet.. Maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een andere modem nemen, of een soldeerbout pakken en helemaal los gaan op de WiFi module..

Speedtouch's die ik ken kan je de Wifi mogelijkheid niet uitschakelen door iets af te vinken.

[ Voor 35% gewijzigd door 42dpi op 19-05-2010 17:44 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:36:
Ik ga veranderen van provider en krijg daarbij een nieuwe modem; de Speedtouch 706.
Nu wil ik de wifi functionaliteit daarin uitschakelen, en dat zou kunnen via het configuratiescherm.

Weet iemand of het apparaat daarmee ook echt ophoudt met stralen?
Zo niet, hou kan ik dat dan bereiken?
ter info; ik ben een anti-stralingsmaniak :-)
Eerste hit op Google, is wel een inkoppertje hoor:

http://www.pogadajmy.com.pl/st706wl/st706wl_setup_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 11:51
Er is ook een versie van de Speedtouch 706 zonder Wifi, misschien kun je vragen of je provider die kan opsturen.
Als je toevallig overstapt naar Online, weet ik dat ze de 706 zonder Wifi kunnen leveren.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mistered;
Die handleiding is natuurlijk de eerste zaak waar je naar op zoek gaat, maar een antwoord op mijn vraag staat er niet in, anders had ik die hier natuurlijk niet gesteld...

@Facq;
Ik vind die speedtouch 706 zonder Wifi op het net nergens terug. Ken je er een referentie van?

Allemaal bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Als je straling tegen wil houden kan je het beste een kooi van faraday maken of ergens op het Russische platteland gaan wonen. Nu heb je dalijk één bron gestopt, maar die GSM/UMTS mast werkt nog gewoon hoor, en alle elektrische apparaten die aan staan zorgen ook nog voor EM straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 11:51
Ik heb hier zelf de 706 zonder Wifi staan, als je in de handleiding kijkt (link een paar posts hierboven van mistered) zie je ook dat WL en Wireless tussen haakjes staat.

Alleen zullen de meeste mensen beide versies gewoon aanduiden met Speedtouch 706 en het WL gedeelte weglaten, daarom zal het misschien moeilijk te vinden zijn op het net.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel routers hebben ook een verwijderdbare antenne, meestal met een schroefsysteem. Kleine kans dat iemand buiten je huis nog kan connecten als je die d'r gewoon afschroeft. Ervaringsdeskundige spreekt :)
Pagina: 1