Graag wat meer achtergrond info, vooral moederbord merk/type en geluidskaart/geluidschip merk/type, ik weet nog dat ik in één van m'n moederborden een bepaalde Realtek chip had zitten waardoor ik piepjes hoorde in 't ritme van de leeskop van de hardeschijf.
Moederbord: Gigabyte GA P35-DS3L
Geluidskaart: Niks in gebruik. Usb speakers. Volgens mij zit dit in de speakers zelf. (Logitech Z-10)
Het ligt niet aan de speakers want als ik m'n koptelefoon direct in m'n geluidskaart van het moederbord doe en dan instel als standaardapparaat doet ie het ook. Misschien komt het omdat ik zaterdag windows 7 erop heb gezet?ShitHappens schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:44:
Heb je een andere pc om ze mee te testen? (K wou bijna MP3 speler oid typen maar bedacht me toen dat het om een USB apparaat gaat)
Dat zijn eigenlijk alle mogelijke hardware related beepers die je kan ondervinden. Het kan de temperatuur zijn (aardig weekje gehad tot nu toe qua zon) of een fan. Maar het zit waarschijnlijk in de software.
[ Voor 35% gewijzigd door analog_ op 19-05-2010 17:54 ]
Maar dat gaat over je moederbord speaker? Ik ben nu alle scanners aan het draaien, wie weet is het een virus. Maar dit lijkt me niet.Mr.SiS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:51:
Dat is of dat er een onderdeel in je machine te warm wordt (moederbord bios temperature alarms) of je fans draaien te traag (ook bios / fan alarm) en dan zijn er een aantal kaarten zoals professionele raid controllers die je daarmee waarschuwen voor een raid failure.
[ Voor 9% gewijzigd door Danny96 op 19-05-2010 17:52 ]
Gelijk als je je computer opstart of alleen in Windows? (2 min. geleden is een beetje vaag)Danny96 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:28:
Sinds ik 2 minuten gelden de computer opstarten. Ik heb helaas geen andere speakers in huis.
Als het gelijk in je BIOS is, is het waarschijnlijk wel een mobo beepcode.
Het start als ik aangemeld benafvalzak schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:20:
[...]
Gelijk als je je computer opstart of alleen in Windows? (2 min. geleden is een beetje vaag)
Als het gelijk in je BIOS is, is het waarschijnlijk wel een mobo beepcode.
[ Voor 31% gewijzigd door Afvalzak op 19-05-2010 18:32 ]
Maar m'n usb speakers en m'n geluidskaart hebben aparte drivers en ze hebben beide de piep. Tenminste, dat van de drivers denk ik.afvalzak schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:31:
Dan zou ik eerder denken aan een sounddriver issue.
Als je de computer afsluit, houdt hij dan op voordat je echt in het 'computer wordt afgesloten blablabla' scherm bent?' Als hij doorgaat tot het eind lijkt het inderdaad op een beep code die erg laat wordt aangegeven.
Anders toch een programma/virus wat de kop op steekt.
Hij stopt bij het afsluitscherm. Waar zou ik het best mee kunnen scannen? a-aquared, malwarebytes enz?afvalzak schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:53:
Oja, in die z-10 zit een eigen geluidskaart(dacht dat er wel nog een audio kabel bij zat? Die heb je niet in je pc?)
Als je de computer afsluit, houdt hij dan op voordat je echt in het 'computer wordt afgesloten blablabla' scherm bent?' Als hij doorgaat tot het eind lijkt het inderdaad op een beep code die erg laat wordt aangegeven.
Anders toch een programma/virus wat de kop op steekt.
Ad-Aware (mocht het adware zijn)Danny96 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:00:
[...]
Hij stopt bij het afsluitscherm. Waar zou ik het best mee kunnen scannen? a-aquared, malwarebytes enz?
avast o.i.d. voor virussen (weet niet of je al wat hebt draaien)?
Avira maar die vind nix.afvalzak schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:01:
[...]
Ad-Aware (mocht het adware zijn)
avast o.i.d. voor virussen (weet niet of je al wat hebt draaien)?
Hielp bij deze persoon:
http://www.techsupportfor...us-not-mobo-md3b5uj1.html
Daarna verwijderde hij het virus.
http://yor.minitroopers.com
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Je gaat me toch niet vertellen dat m'n Gigabye Nvidia 8800GTS 512mb kapot is?Yor schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:10:
Toevallig een 8800-series vga kaart erin?
En dan? als die het dan wel/niet doet?Freubel schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:35:
Start eens op in veilige modus ?
Als die het niet doet is het duidelijk een software issue
www.racetalk.nl
en dan Combofix van bleepingcomputers is een keertje proberen dat lost alle rootkit activiteit en dergelijke op.
AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3
Vertel jij het mij maar? Ik denk zeker dat het je vga is. Waarom? Ik heb hetzelfde gehad met een 88*** serie kaart. Luid irri gepiep. Test eens een andere vga?Danny96 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:26:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat m'n Gigabye Nvidia 8800GTS 512mb kapot is?
http://yor.minitroopers.com