Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraagje vast al vaak gesteld maar kon geen goede oplossing vinden. Ik weet dat het mogelijk is om via een beamer (zonder tv-tuner) tv te kijken door er een TV Box of TV tuner er tussen te hangen. We hebben sinds kort op de sport een beamer en willen daar tv kijken. We willen geen digitenne maar gewoon zo'n tv-box. Kan iemand mij een aantal goede maar hopelijk ook goedkope oplossingen vinden om het analoge signaal om te zetten naar het juiste signaal voor de beamer. Aangezien hij midden in de kantine hangt willen we 1 VGA kabel naar de beamer laten lopen vanachter de bar zodat we daar alles op kunnen aansluiten. (voor de de tvbox/tuner en zodra we pc willen gebruiken gewoon in de pc prikken). Kan iemand mij helpen met een aantal ideeen voor goede tuners of boxen?

Groetjes leander

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:14 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:30
Oude videorecorder van de kringloop, als je gewoon analoog wil kijken :)
Dat gebruikte ik altijd bij mijn beamer, zag er wel aardig uit nog.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2010 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus geen optie want we willen bijvoorbeeld ook de dvdspeler op die tuner sluiten als dat lukt

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dat is wel een optie omdat veel video recorders ook een scart - in hebben.
Ik zou twee kabels trekken, 1x VGA voor de PC en 1x 75-Ohm coax voor je composiet signaal (kan je uit de scart halen, dat gele). Dan kan je de DVD speler en video op de composiet aansluiten en de pc op de VGA.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ThinkPad
Dat kan ook wel, gewoon een videorecorder met 2 SCART aansluitingen halen. Dat had ik toevallig ook namelijk :P

Dan kun je op de videorecorder gewoon die 2e SCART uitgang kiezen en dan zie je het beeld van de DVD speler.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja het kan. Er zijn speciale tv tuners die je op een monitor (en dus ook een beamer) aan kan sluiten. Maar wat heb je zelf allemaal al gevonden, en waarom voldeden die apparaten niet aan jouw eisen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-02 19:52
En anders is misschien een tv kaart voor in de pc nog een optie?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

of een VGA naar composiet converter, scheelt ook weer een kabel :)
Genoeg te vinden lijkt me zo.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 19-05-2010 16:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er zijn zoveel mogelijkheden om dit te realiseren.
Maar wat hieronder staat vraag ik me ook af....
E-Vix schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:18:
Maar wat heb je zelf allemaal al gevonden, en waarom voldeden die apparaten niet aan jouw eisen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
@ E-Vix
Ik heb een aantal dingen gevonden maar dat was allemaal uit amerika en kan eigenlijk geen goede opties vinden.
Dit bijvoorbeeld is in NL maar deze site ziet er niet heel betrouwbaar uit
http://www.abgcomputers.n..._TV_van_uw_TFT_scherm.php

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:24 ]

Verwijderd

Hou het simpel: TV kaart in de PC, pak de DVD speler in de PC erbij, heb je maar 1 kabel in de PC nodig. Daarnaast enkel een tooltje gebruiken om TV op de PC te kijken en VLC voor de DVD's. Denk dat je daarmee het gezeul van meerdere kabels ook omzeilt.

Heb het thuis in een soortgelijke constructie hangen en het werk. Het enige verschil is, ik kijk geen TV dus heb deze niet aangesloten.

• ThinkPad
Wat is het voordeel van zo'n ding tegenover een oude videorecorder (wat maar €5 hoeft te kosten bij de kringloop) ?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Daar zijn er dus heel veel van, ik gebruik zelf deze en dat werkt best goed.
ThinkPadd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:28:
Wat is het voordeel van zo'n ding tegenover een oude videorecorder (wat maar €5 hoeft te kosten bij de kringloop) ?
Voor mij formaat ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-05-2010 16:30 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

oeps..edit pls...

[ Voor 94% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-05-2010 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:28:
Hou het simpel: TV kaart in de PC, pak de DVD speler in de PC erbij, heb je maar 1 kabel in de PC nodig. Daarnaast enkel een tooltje gebruiken om TV op de PC te kijken en VLC voor de DVD's. Denk dat je daarmee het gezeul van meerdere kabels ook omzeilt.

Heb het thuis in een soortgelijke constructie hangen en het werk. Het enige verschil is, ik kijk geen TV dus heb deze niet aangesloten.
Ik zei dus al. Het is een sportkantine die hebben geen geld voor een computer
Gutteguttegut schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:29:
Daar zijn er dus heel veel van, ik gebruik zelf deze en dat werkt best goed.
Voor mij formaat ;)
En daar stop je dus de analoge kabel in? En wat komen er voor signalen uit.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:34:
[...]En daar stop je dus de analoge kabel in? En wat komen er voor signalen uit.
VGA :)

En op Ebay voor $26,- inc. verzenden te vinden.
Maar of deze voor ons PAL signaal geschikt is of wat voor kwaliteit er uit komt...geen idee...wel al 138 sold...

Verwijderd

Topicstarter
Okej. Dat is wel mooi. Dit is precies eigenlijk wat ik zoek ook:
http://www.beamerplanet.n..._pointers_tuners_etc.html
Maar zal jouw link eens kijken want die is een stuk goedkoper

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bij de Q&A op ebay staat
Q: hi, i want to know if your box is compatible to pal and ntsc signal, i search analog tv turner for my astc tv, astc is not compatible to my countrie May-10-10
A: hi,yes we have two formats NTSC and PAL. we will sent it based on different countries. thanks ! best regards

Dus dat moet goed komen.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
'T is al eerder aangehaald, maar hoezo niet gewoon een dvdrecorder met tuner?
Makkelijker en handiger kan niet. Je wilt ook af en toe de laptop aansluiten, dan leg je dus een VGA kabel en een composiet kabel,allebei 10 meter, ben je voor 20 euro klaar aan kabels.
DVDding erbij, zal wel 100 euro kosten..
Pagina: 1