Toon posts:

Gigabyte MA790FXT-UD5P piep soms uit moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De afgelopen weken/maanden geeft mijn pc at random piepjes, dit komt echt uit de pc kast en niet door de speakers. Het lijkt een beetje op de boot-piep om het maar vaag te formuleren, ik heb al een aantal topics doorgezocht maar ik heb geen idee waar ik op zou moeten zoeken... Jullie enige ideeën of oplossingen?

Specs:

Moederbord: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
CPU: AMD Phenom X4 955
Geheugen: OCZ 4096MB DDR3,PC3-12800
Cooler Master Hyper N520 (CPU-cooler)
XFX ATI HD4850
Cooler Master PSU Silent Pro,600W
HD: HD753LJ

Wat me verder wel opvalt is dat de temperaturen met speedfan goed zijn maar de voltages niet, zie hieronder...
http://s997.photobucket.c...view&current=tweakers.jpg

Verwijderd

Een boot piepje is wel erg hard of iets aan hardware is niet goed aangesloten als dat zo hard klinkt. En anders is er een condensator niet goed van je videokaart of je moederbord.

Er kan ook een werkgeheugen defect zijn maar dan zou die niet doorstarten (bootloop, bluescreen).
Het heeft trouwens niks te maken met je tempratuur zo pieptoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 16:21 ]

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Er zijn van die lijsten waarmee je de boot piepjes kan ontcijferen. Moet je alleen even weten of je een AWARD of AMI bios hebt.

Hier oa. http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Meer linkjes staan in de hangen en opstarten troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
cpt.skydiver schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:28:
Er zijn van die lijsten waarmee je de boot piepjes kan ontcijferen. Moet je alleen even weten of je een AWARD of AMI bios hebt.
Ik bedoelde eigenlijk een pieptoon onder het werken van de pc. Ik draai nu W7 64-bits en om de paar uur geeft ie 2 piepjes als ie aanstaat, vaak een iets langere en iets kortere piep. Het lijkt op de boot-piep.
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:20:
Een boot piepje is wel erg hard of iets aan hardware is niet goed aangesloten als dat zo hard klinkt. En anders is er een condensator niet goed van je videokaart of je moederbord.

Er kan ook een werkgeheugen defect zijn maar dan zou die niet doorstarten (bootloop, bluescreen).
Het heeft trouwens niks te maken met je tempratuur zo pieptoon.
Het lijkt me wel heel raar als hardware of een condensator soms wel een piep veroorzaakt en soms niet...

En verder:
Wijken de voltages op het plaatje niet téveel af? Bijvoorbeeld de -12V die nu -7,26V is?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand een idee? :9

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je moet sowieso niet afgaan op softwarematige uitlezing van voltages, speedfan is uberhaupt in mijn ogen niet zo een betrouwbaar programma..

probeer eens te ontdekken waar het geluid precies vandaan komt, komt het uit je pc speaker of van een ander component? is het niet gewoon coil whine?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1