Toon posts:

[cisco] welke router voor 50 clients internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet een router hebben die via ISDN een redelijke internet verbinding kan verzorgen voor 50 werkstations.

iemand suggesties ? ook over het aantal ISDN lijnen ben ik nog niet uit...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

hey bartje!

das niet moeilijk he!

als je 1 isdn-2 lijn hebt, moet je een cisco 801 of 1601 pakken.
Als je 2 of meer ISDN-2 lijnen (max. 8) of een ISDN-30 lijn wilt, moet je een cisco 2600 met een ISDN wic pakken :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
1600 serie voldoet goed voor dit doel.
Mocht je een ISDN30 aansluiting nemen dan kan je gewoon een wic (wan interface card) plaatsen die hiervoor geschikt is.

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Pctje met Linux zou je ook kunnen overwegen. Kost minder en is makkelijker/goedkoper uit te breiden met meer poorten en andere functies. Maar je hebt dan natuurlijk wel iemand nodig die er iets mee kan. Cisco's zijn daarentegen vrij makkelijk op te zetten met Fast Setup, maar voor iets meer functionaliteit moet je ook de IOS command line leren kennen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zaterdag 10 maart 2001 21:04 schreef Vibromass het volgende:
Pctje met Linux zou je ook kunnen overwegen. Kost minder en is makkelijker/goedkoper uit te breiden met meer poorten en andere functies. Maar je hebt dan natuurlijk wel iemand nodig die er iets mee kan. Cisco's zijn daarentegen vrij makkelijk op te zetten met Fast Setup, maar voor iets meer functionaliteit moet je ook de IOS command line leren kennen.
linux pc is toch geen prof. oplossing man! weet je wat dat kost aan onderhoud? daar kun je onderhand 4 cisco's voor kopen!!!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
als je snugger bent combineer je beide, linux(liever nog xxxBSD) als firewall en daarachter een hardware router (het liefste een Cisco natuurlijk:))

Slash Care
Mementô

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Ha die vraag moest ik nou ook weten :)

dus bedankt voor de antwoorden hehe

wij hebben nu 11 pc`s met 2 1601 in verbinding met elkaar, 10 ene locatie 1 andere locatie

ook de derde locatie wil in verbinding met 8 pc`s dus als ik daar nog een router neer plof en een isdn lijn heb ik genoeg capiciteit?

(sorry dat ik jouwn topic gebruik maar om nou een nieuwe topic te plaatsen met dezelfde "vraag" leek me onnodig)

mzzl

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1