Xbox 360 VGA: Krijg geen full HD op Full HD scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347621

Topicstarter
Hallo,
Ik heb onlangs mij nieuwe monitor gekregen en heb hem meteen gekoppeld aan mijn Xbox 360 met VGA kabel. Mijn monitor kan full hd (1950x1090 [Toch?])
Welnu, mijn vorige monitor kon maar 1024x768 aan, dus toen ik hem opstarte stond hij nog op die resolutie.
Ik natuurlijk snel naar display settings en zet hem op de hoogste resolutie; 1950x1080 aka 1080p.
Het blijkt dat het beeld helemaal niet meer veranderd! elke resolutie van 1024x768 of hoger geeft hetzelfde beeld, en Full HD op mijn monitor is toch echt mogelijk. Ik heb zelfs mijn display settings volledig gereset en nog steeds krijg ik max 1024x768.
(ik weet niet precies de waarden van resoluties maar zo ongeveer is het wel :9 )

Ik snap er niks van, jullie wel?

Alvast bedankt,
Julius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 23:45
Verbeter me als ik verkeerd ben, maar kan je niet enkel HD resolutie bekomen mbv een HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Full HD is 1920x1080. Dit zou gewoon moeten kunnen volgens de xbox site zelf..

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/

Mag ik vragen welk scherm je hebt & of je op je xbox zelf de goede resolutie wel hebt geselecteerd?
+ " elke resolutie van 1024x768 of hoger geeft hetzelfde beeld" weet je dit 100% zeker.. zegt hij ook dat de resolutie op 1024x768 staat? en niet dat het gewoon hetzelfde lijkt, maar wel degelijk anders is?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Het kan zijn dat je monitor geen 1080p via VGA ondersteund, maar enkel door hdmi,
weet niet of dat hier het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

Volgens mij moet je op de Xbox360 een bepaalde functie uitzetten die zelf kijkt welke resolutie er mogelijk is. Dit is ter bescherming van het aangesloten visuele medium.

Ik had hier laatst problemen mee met me reciever. Na het uitschakelen van die optie kon ik alle resoluties kiezen en kreeg ik zo 1080p (overigens 1920x1080).

Dit was echter wel via HDMI en die xbox heb ik net anderhalve week :). Die optie zit in het zelfde menu als waar je ook voor een andere resolutie kan kiezen (bij de settings).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 20:07
Zelf had ik dit bij overgang naar Full HD tv:

Het schakelaartje op het kabeltje omzetten van Tv naar HDTV. gebruik zelf die component cable maar dat zou het ook bij jou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Sony bravia's hebben geen schakelaar voor HDTV of gewoon.. of bedoel je op de afstandsbediening zelf? (Scart 1 & 2, Computer & HDMI meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
1080P gaat niet door de VGA-kabel van de 360. Andere aansluiting gebruiken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

daandegoeiste schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:53:
1080P gaat niet door de VGA-kabel van de 360. Andere aansluiting gebruiken dus :)
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/

Wat zij je :z

100% zeker dat ik hier thuis toch echt VGA met 1080P heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
D4NG3R NL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:49:
Sony bravia's hebben geen schakelaar voor HDTV of gewoon.. of bedoel je op de afstandsbediening zelf? (Scart 1 & 2, Computer & HDMI meestal)
Schakelaartje op de Xbox VGA kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Sony bravia's hebben geen schakelaar voor HDTV of gewoon..
Hij bedoelde het schakelaartje op de kabel die je standaard bij de 360 krijgt. Dat is niet van toepassing voor de VGA kabel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:35

FeaR

In GoT we trust

Die switch tussen "HDTV" en "TV" zit op de component-stekker die bij de XBox 360 komt, is dus niet iets van op de tv. Echter zit deze switch niet op de VGA-cable dus dat zal het niet zijn. Wellicht is het een kwestie van dat het scherm geen 1080p over VGA ondersteunt, maar dan is 1024x768 nog wel erg laag. Maar 1024x768 is een 4:3 resolutie en 1080p is een 16:9, wellicht die instelling wijzigen in de XBox?

Edit:
Spuit 11 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Ik speel via VGA waar je geen schakelaartje hebt.
Ik kan ook gewoon uit elke resolutie kiezen, alles boven de 1024x768 is er gewoon geen verschil, dat is mijn probleem.
Een vriend van mij op xbox heeft dezelfde monitor met VGA enzo, en hij krijgt haarscherp beeld.
Ik zit van ongeveer 1,5 van mij monitor
Er zitten geen HDMI aansluitingen op
100% zeker dat hij Full HD is
Een paar weetjes, misschien helpt het..

Ik ga maar eens een PS3 HDMI naar DVI kabel kopen, de aansluitingen zijn gewoon normaal dus die kan ook op xbox neem ik aan.
Als het beeld niet veranderd als ik hem op 1080p zet, tja, dan zal het wel aan mij liggen; misschien zit ik te dichtbij of had ik er teveel van verwacht.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 347621 op 19-05-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Nogmaals: welke monitor heb je het nou over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Acer X243HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
kun je misschien je settings posten?

[ Voor 178% gewijzigd door steffex op 19-05-2010 17:18 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

OK, doe eens het volgende:
Ga naar console settings (My xbox en dan geheel naar rechts)
ga dan naar Display Settings
dan naar Display Discovery, en zet dit op DISABLED
Ga nu naar Resolutions en zet hem nog es op 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm ik kan niet uit die optie kiezen..
Als ik op display klik heb ik 4 opties:

Screen resolution 1920x1080
Screen format standaard widescreen
Reference level Hoogst
Screen saver Niks

Zoals ik al zei, ik ga zo nog even naar de media om even een HDMI naar DVI kabeltje te kopen, dat is iets makkelijker aangezien je letterlijk uit 720p 1080i en 1080p kan kiezen.
Moet ik weer wel helemaal een apart een geluids aansluiting kopen voor xbox :/ , maarja dat moet dan maar.

Specs monitor:
Algemene kenmerken
Soort schermopbouw LCD
Beeldschermgrootte in inch 24 inch
HD ready Ja
Beeldformaat 16:9
Kijkhoek 176
Helderheid 300 cd/m²

Responstijd (ms) 5
Verstelbaar beeldscherm Ja
Sluit dit vensterDot / Pixel PitchDot-pitch of pixel-pitch is van oorsprong de diagonale afstand tussen twee pixels. Hoe kleiner de afstand, hoe beter het beeld.

Tegenwoordig geven sommige fabrikanten de horizontale afstand tussen pixels in plaats van de diagonale, zodat de vergelijking soms moeilijk te maken is.

Dot / Pixel Pitch 0.28 mm
Sluit dit vensterContrastratioContrastratio betekent dat kleuren die veel op elkaar lijken, zoals donkergrijs en zwart, lastiger te onderscheiden zijn. Hoe hoger de ratio, hoe beter de kleuren zijn te onderscheiden.

Contrastratio 40000
Horizontale frequentie 80 KHz
Verticale frequentie 75 Hz
Beeldschermresolutie
Sluit dit vensterResolutie (breedte)De resolutie is het aantal beeldpunten op je beeldscherm, uitgedrukt in pixels. Hoe hoger de resolutie, hoe beter de beeldkwaliteit.

Resolutie (breedte) 1920 pixels
Resolutie (hoogte) 1080 pixels
Eigenschappen
Signaal invoer D-Sub 15 Poles + DVI-D
Sluit dit vensterDvd-speler/-recorderDit veld geeft aan of er een dvd-speler of dvd-recorder aanwezig is in het apparaat.

Dvd-speler/-recorder Nee
Geïntegreerde camera Nee
Geïntegreerde microfoon Nee
Verbindingsmogelijkheden
Sluit dit vensterHDMI-aansluitingHDMI staat voor High Definition Multimedia Interface. Het is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm, die verbinding tussen een digitaal apparaat en een beeldscherm mogelijk maakt.

HDMI-aansluiting Nee
Usb Nee
Sluit dit vensterDVI-aansluitingDVI staat voor Digitale Video Interface en het is een aansluiting tussen de computer en de monitor die met zeer hoge bandbreedte signalen doorgeeft.

DVI-aansluiting Ja
Luidsprekers
Luidsprekers Nee

ik heb maar wat gekopieerd van site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor kabel is het eigenlijk? Een originele Microsoft of een namaak van eBay o.i.d. ?

En zo'n PS3 HDMI naar DVI kabel gaat waarschijnlijk ook wel werken op de Xbox ja. Hoeft overigens geen speciale PS3 versie te zijn, een normale HDMI > DVI kabel werkt ook wel ga ik van uit.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is er een van microsoft.
En een ps3 versie is omdat de enige versie van een HDMI DVI kabel in de mediamarkt een ps3 versie is :)

Edit:
Ik ga het maar niet doen hoor, zon DVI.
Het kan gewoon geen verschil maken (iig niet in positieve zin)
Nog iets het duurt heel lang voordat mijn xbox beeld geeft, hij moet altijd 20 sec. aanstaan voordat er beeld komt

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 347621 op 19-05-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik volg iets niet:
Je hebt een XBox 360 VGA kabel en sluit de XBox dan via die kabel aan op de Acer monitor. Maar je XBox is een nieuwere versie en heeft ook HDMI? Want anders zou je wellicht niet voorstellen om een HDMI - DVI kabel te gaan halen.

Neem als je XBox een HDMI uitgang heeft gewoon de goedkoopste HDMI - DVI kabel, zou je echt niet meer dan een paar euro moeten kosten (of je moet 20 meter willen hebben). HDMI accepteert sowieso 1080p, dus dan sluit je die mogelijke "fout" al uit. En je hebt nog eens het voordeel dat je met een digitaal signaal werkt en niet met analoog. Voor de audio op de VGA-kabel hoef je het niet te doen, want je kan de kabels naast elkaar gebruiken als je ze "mod".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nog wel ooit een HDMI DVI kabel kopen (ja op mijn xbox zit HDMI) voor de zekerheid. Maar voorlopig is het wel goed zo, Ik zit nu wat verder ervandaar, en nu ziet het er eigenlijk wel heel mooi uit.
Wat bedoel je precies met het modden van de kabels?

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 347621 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:33:
Wat bedoel je precies met het modden van de kabels?
Op de XBox 360 zitten de aansluitingen voor HDMI Out en de uitgang voor de component uitgang vlak onder elkaar. Dit omdat je normaal gesproken maar één van de uitgangen zou hoeven te gebruiken. Echter gaat dat niet als je een scherm hebt waar geen speakers in zitten. Dan wil je namelijk HDMI voor beeld en de andere stekker voor de audio, maar daar is dus geen plaats voor.

Je kan dan een adapter kopen (zit overigens ook bij de oudere serie Elites geleverd). Deze adapter is net wat dunner dan de versie die bij de XBox zit. Dan kan je dus HDMI voor beeld en de adapter voor audio gebruiken. Wat je ook kan doen is de kabel die standaard bij de XBox zit aanpassen zodat deze en HDMI naast elkaar gebruikt kunnen worden. Je moet dan de grijze plastic behuizing van de stekker halen of stukje wegehalen. Je krijgt dan zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 15:50
FeaR1986 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:16:
[...]

Op de XBox 360 zitten de aansluitingen voor HDMI Out en de uitgang voor de component uitgang vlak onder elkaar. Dit omdat je normaal gesproken maar één van de uitgangen zou hoeven te gebruiken. Echter gaat dat niet als je een scherm hebt waar geen speakers in zitten. Dan wil je namelijk HDMI voor beeld en de andere stekker voor de audio, maar daar is dus geen plaats voor.

Je kan dan een adapter kopen (zit overigens ook bij de oudere serie Elites geleverd). Deze adapter is net wat dunner dan de versie die bij de XBox zit. Dan kan je dus HDMI voor beeld en de adapter voor audio gebruiken. Wat je ook kan doen is de kabel die standaard bij de XBox zit aanpassen zodat deze en HDMI naast elkaar gebruikt kunnen worden. Je moet dan de grijze plastic behuizing van de stekker halen of stukje wegehalen. Je krijgt dan zoiets.
Ik blijf dit echt een major fail vinden. Bij de PS3 zitten ze gewoon naast elkaar. Ik hoop toch echt dat de volgende xbox dit wel netjes oplost. Gelukkig werkt vga wel gewoon op 1080P op mijn monitor zonder problemen. Nu heb ik dus mijn PC op DVI PS3 op de HDMI poort en de xbox op de vga poort aangesloten. Als ik de xbox via hdmi moest aansluiten zou ik dus inderdaad de kabel moeten modden |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Kaasje123 op 20-05-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:49

Vrijdag

De Zwarte

Heb je de Xbox al eens aan het internet gehangen? Er is namelijk een update een tijdje terug gekomen waarmee meer resoluties worden ondersteund.
In elk geval moet de vga kabel zonder probleem full hd kunnen doorgeven. Ik kan het vanavond wel even testen voor je, heb nog een vga kabel liggen die niet meer nodig is aangezien mijn nieuwe tv ook de downmix via hdmi ondersteunt.
Kaasje123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:44:
[...]

Ik blijf dit echt een major fail vinden.
Is expres gedaan zodat ze de eigen hdmi kabel kunnen verkopen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 20-05-2010 09:48 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Kaasje123 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:44:
Ik blijf dit echt een major fail vinden.
Is extra gedaan zodat je hun kabel MOET kopen.. maar gelukkig kan je ook gewoon je component cable modden (Plastic caps verwijderen, dan past hij weer). Maar tegenwoordig heeft alleen de Elite nog standaard een Component kabel bijgeleverd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:49

Vrijdag

De Zwarte

D4NG3R NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Is extra gedaan zodat je hun kabel MOET kopen.. maar gelukkig kan je ook gewoon je component cable modden (Plastic caps verwijderen, dan past hij weer). Maar tegenwoordig heeft alleen de Elite nog standaard een Component kabel bijgeleverd :/
Composiet, mijn vriendin heeft vorige maand een Elite gekocht en daar zat alleen een crappy rood/wit/geel kabel bij, met scart adapter. Nu heb ik haar mijn advanced scartkabel gegeven, dat scheelt wel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Inderdaad, een componentkabel zit er ook niet meer bij. Ze letten wel erg op de kleintjes daar bij MS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:o dat wist ik niet eens (toen ik mn xbox kocht was het nog wel zo.. -2008-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:50

Willybubba

Nut up or shut up.

Vrijdag schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:47:
Heb je de Xbox al eens aan het internet gehangen? Er is namelijk een update een tijdje terug gekomen waarmee meer resoluties worden ondersteund.
Kan ook een issue met je TV zijn, mijne (Panasonic P42G15) geeft ook geen 1080P door via VGA of Component.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Pagina: 1