Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Tijdens mijn vakantie zijn er enkele stof deeltjes op foto's verschenen gemaakt met mijn Panasonic Lumix DMC LZ-10. Natuurlijk eerst gekeken of het niet op het glaasje van de lens zat, maar dat is niet zo. Ze zitten echt op de lens/sensor.

Vooral als ik inzoom op een foto zie ik deeltjes erg goed zitten. Op de daadwerkelijke foto zijn de deeltjes al wazige vlekken geworden, maar natuurlijk nog erg storend.

Nu deze camera mij maar 100 euro (Ibood) heeft gekost anderhalf jaar geleden verwacht ik dat het schoon laten maken bij een fotozaak te duur is.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk / verstandig om een digitale camera zelf uit elkaar te halen? Heeft hier iemand ervaringen mee?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Als je handig bent en je vindt ergens een service manual dan is het te overwegen. Zonder dat zou ik het alleen doen als je het aanvaardbaar vind dat de camera de operatie niet overleeft.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
Wijnands schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:17:
Als je handig bent en je vindt ergens een service manual dan is het te overwegen. Zonder dat zou ik het alleen doen als je het aanvaardbaar vind dat de camera de operatie niet overleeft.
Dat is opzich ook wel aanvaardbaar, ik vraag mezelf alleen af of het te doen is. En of iemand er ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

het is dan wel een iets ander model, maar succes: http://mikesenese.com/DOI...lean-dust-off-the-sensor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
Kijk zo iets zocht ik! Dank je wel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siem123
Even ter volledigheid.

Ik heb de camera uit elkaar gehaald, stofjes van de lens gehaald. Helaas heb ik door onhandigheid de connector van een flex cable gemold, dus doet mn lcdscherm het niet meer. Maar als je iets voorzichtiger bent, is het makkelijk zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Dats balen dat je LCD het niet meer doet, ik ga volgende week bezig met mij stof probleem in de camera (Sony)

Of ik koop een nieuwe.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Pagina: 1