Internetstoringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey
Ik heb een 3tal maanden geleden een w7 gekocht, 2 weken geleden heb'k het antivirus ESET op mijn pc gezet, het heeft 3 dagen gewerkt en toen kreeg ik een melding dat het wordt geblokkeerd, 'ESET werkt niet meer' kwam er ongeveer op
en ik klikte het weg en er komen 2 spam(?) sites uitzichtzelf tevoorschijn; nb-get.com & e-zsoft.com
ik heb deze sites eerst geblokkeerd zonder goed resultaat
een dag nadien ging internet heel traag en was er constant een foutmelding
sinds enkele dagen kan'k niet meer op internet; als ik op microsoft explorer klik komen die 2 sites weer te voorschijn en als'k bv google.be boven intyp, kom ik terug terecht op die 2 sites...
ik weet niet wat er mis is en ik heb helemaall niets gedownload voor dat ik dat probleem had (buite antivirus)
kan iemand mij helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt een virus wat automatisch je antivirus blokkeert en reclamesites opent.

Thats it?
Clean W7 install doen (HDD formateren) of naar de computerboer brengen zou ik zeggen.

Of anders: Mbam of Hitman PRO 3.5 er eens overheen gooien.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2010 15:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Je zou toch bijna denken aan een virus of andere malware. Haal eens MBAM en een virusscanner over je PC heen, beste kun je dit in veilige modus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Check even je host file (kun je vinden in C:\Windows\system\etc\ even openen met notepad). Kan ook in system32 zijn, weet ik niet zeker. Daar staat waarschijnlijk dat google.be naar een ander ip adres gaat, die eruit halen en dan weer checken. anders even veilige modus opstarten en virus scan draaien.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Heb je deze antivirus op een "legale" manier bemachtigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:21

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Wat is een w7 > windows 7? Probeer je computer eens te scannen met windows defender. En als je een andere browser probeert geeft deze dan dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Eset NOD32 kan je gewoon gratis downloaden.. al wat hij misschien heeft gedaan is een serial gebruiken van een random persoon op het internet.. maar dit kan geen schade doen (zorgt er alleen voor dat je kan inloggen op de update server van ESET om NOD32 te updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Maar het probleem is dat hij (misschien nu al wel) niet op internet kan, en daardoor geen cleaning applicaties kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Veilige modus met netwerkmogelijkheden biedt hierbij wellicht uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Niels9 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:16:
Veilige modus met netwerkmogelijkheden biedt hierbij wellicht uitkomst.
En dan nog hopen dat hij deze kan installeren met dat virus erop.. elk beetje degelijk virus blokeert elke virusscan install!

(1 tip.. als hij niet wil installeren, geef de install.exe (OID) een andere naam.. bijvoorbeeld 3k1lj4k1.exe werkt erg vaak :) )

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppliArt schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:14:
Maar het probleem is dat hij (misschien nu al wel) niet op internet kan, en daardoor geen cleaning applicaties kan downloaden.
Via een andere computer kan hij deze downloaden en dan op USB-stick zetten. En dan vervolgens de computer scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Via een andere computer kan hij deze downloaden en dan op USB-stick zetten. En dan vervolgens de computer scannen.
"Assumption is the mother of all fuck-ups"
je gaat er van uit dat hij een tweede systeem heeft en kennis van usb-sticks bootable maken. :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:18:
[...]

"Assumption is the mother of all fuck-ups"
je gaat er van uit dat hij een tweede systeem heeft en kennis van usb-sticks bootable maken. :)
Je zit niet voor niks op Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Hij bedoelt gewoon downloaden en de install.exe op een stickje zetten, elke idioot kan dat wel.. het bootable maken van een virusscanner? lastig.. misschien een linux live CD'tje met een scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is COmboFix. ;) heb nog nooit meegemaakt dat die word geblokkeerd.

Google.nl

ComboFix.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:20:
^
Hij bedoelt gewoon downloaden en de install.exe op een stickje zetten, elke idioot kan dat wel.. het bootable maken van een virusscanner? lastig.. misschien een linux live CD'tje met een scanner?
Jij snapt wat ik bedoelde. Ik zal het de volgende keer in 'dummie-taal' neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:21:

Google.nl

ComboFix.exe
Combofix word niet geadviseert tenzij je iemand hebt die je helpen kan of als je er zelf ervaring mee hebt.
Ken mensen die hun totale systeem er mee verneukt hebben.

Omdat je handmatig het spul kan verwijderen na de hand, is het mogenlijk dat je de verkeerde registers ook weg haalt en zo je hele register naar de kl*ten helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:21:

Google.nl

ComboFix.exe
Hij zegt dat ie Windows 7 heeft. Combofix werkt absoluut niet op Windows 7.
Misschien eerst een wat research voordat je dingen aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga al jullie informatie spoedig uittesten op mijn pc!
alvast bedankt, ik laat jullie nog iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu treedt er een groter probleem op...
als'k hem op start meld mijn laptop dat de boot (bootmgr) niet meer aanwezig is...
Dit is een nog vele groter probleem want ik moet vrijdag mijn eindwerk in leveren op het school en natuurlijk staat dat op die pc !!!
ik ben volledig gestressed nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gewoon hardeschijf er uit halen en even in een andere kast proppen. Als je dan je schoolwerk er af hebt gehaald kan je hem weer in je eigen kast laptop doen en Windows opnieuw installeren (iets wat hier overduidelijk nodig is). Enig idee trouwens hoe je aan dit virus komt? Toevallig in messenger op rare links geklikt? Limewire gebruikt om 8kb mp3tje te downloaden? Shady sites bezocht?

EDIT: Die site van NBget is overigens wel hilarisch!
What's the Internet Download?

Did you having problems with that network interrupted and then you must re-click URL and re-download again when you downloaded a internet files via IE inside downloader, or you realize the download is very slow when using single thread download tools? Now it’s even easier!

NBget Internet Download is a muti-thread download tools, you never worry about the network slow or download interrupt.

Download Internet Download now and get started your magic internet downloading journey anytime and anywhere. Enjoy it!
O ja, ik heb echt al mijn processorcores nodig om een bestandje te downloaden anders gaat het zo traag. Gelukkig kan ik nu mijn 'magische internet download reis' beginnen!

Ze mogen ook wel credits voor Google Translate vermelden trouwens.

[ Voor 53% gewijzigd door i7x op 22-05-2010 22:30 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Pagina: 1