Toon posts:

Niet gelijk internetverbinding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu al een tijdje het volgende probleem, als ik mn PC opstart krijg ik niet gelijk een geldig IP adres uitgedeeld, ik moet altijd ipconfig /renew doen en dan weer wachten. Het is denk ik geen Windows probleem want op Ubuntu heb ik hetzelfde probleem. Alleen de andere PC's in huis hebben dit probleem niet. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Zou het aan mn netwerkkaart kunnen liggen?

Ik heb niet echt verstand van routers maar ik kon ook geen eigenaardige instellingen vinden in mn router config pagina.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je router deelt de ip adressen uit?
Je zou kunnen kiezen om je probleem pc een vast ip adres te geven.

Money for nothin' and your chicks for free

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Je kunt proberen de waarde ''TcpMaxDupAcks'' (DWORD, 32-bit, waarde 2) toe te voegen aan de sleutel ''HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/TCPIP/Parameters''.

Heeft precies hetzelfde probleem bij mij opgelost, ik had sneller verbinding en ik kreeg mits ik een statisch ip adres gebruikte meteen internet.

[ Voor 29% gewijzigd door qwertyuio op 19-05-2010 15:02 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:36
heb je toevallig network boot (PXE boot) aanstaan? geen idee of dit effect kan hebben, maar dat doet wel wat met netwerkkaart (en DHCP) buiten het OS om.

Verwijderd

Topicstarter
qwertyuio schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:01:
Je kunt proberen de waarde ''TcpMaxDupAcks'' (DWORD, 32-bit, waarde 2) toe te voegen aan de sleutel ''HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/TCPIP/Parameters''.

Heeft precies hetzelfde probleem bij mij opgelost, ik had sneller verbinding en ik kreeg mits ik een statisch ip adres gebruikte meteen internet.
Sorry had even geen tijd om het eerder te testen. Maar nee, PXE boot staat niet aan en ik heb die DWORD waarde aangemaakt maar dat heeft ook niet geholpen helaas :-(

Ik kan inderdaad nog even proberen of een statisch ip adres wel gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
NVM, kan een slotje op, ben er achter gekomen dat er toch wat mis was met de onboard netwerkkaart.
Pagina: 1