Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein niet vindbaar met Tele2

Pagina: 1
Acties:

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Beste,

Momenteel ben ik voor een webshopinstallatie e.e.a. aan het inrichten. Het domeinnaam van deze webshop (laten we het even test.nl noemen, hij is namelijk nog in ontwikkeling en noem de domeinnaam liever niet) is eergisteren overgezet van Hostingtime naar Byte.nl.

De testinstallatie op byte is via test.nl gewoon benaderbaar, alles werkt dus perfect. BEHALVE op mijn thuisnetwerk (normaal tele2 alles in 1 pakket). Op dit netwerk heb ik de overzetting geregeld. Het rare is dat het niet aan mijn laptop ligt, op een ander ip werkt alles prima. Alleen binnen mijn eigen ip werkt het niet. iPhone kan bijvoorbeeld via 3g test.nl benaderen en ziet een testinstallatie. iPhone Via WiFi heeft dezelfde problemen en komt waarschijnlijk uit op het adres van mijn oude server...

Ik heb met byte een test gedaan in cmd: ping www.test.nl en kreeg netjes reactie, alleen van een verkeerd ip adres (niet byte).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Modem? Tele2 heeft het DNS veranderen naar nieuwe server niet opgepakt?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dat is een bekend probleem bij de tele2 modems ;)
De modems zijn nogal dichtgespijkerd helaas. je zal het extern moeten benaderen helaas.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Waarschijnlijk ergens een DNS cache die wat langer is blijven hangen. Denk hierbij aan je modem, of de HOSTS bestanden op de PC zelf.

blub

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Caching nameservers (wat iedereen in de volksmond DNS servers noemt) is waar jij een DNS request heen stuurt met je browser. Die volgen de TTL van het domein en een eerder verzoek blijft het antwoord dan ook voor die volledige TTL die toen is gegeven actief.

Stel jij past je domein aan en hebt dat thuis net opgevraagd via Tele2 vlak daarvoor. Dan houden die server(s) dat oude antwoord vast tot de TTL is verstreken van je domein dat je hebt ingesteld. Ga je nu naar je werk waar je het domein lang niet hebt opgevraagd krijg je daar wel het nieuwe antwoord al omdat er geen antwoord in de cache stond nog.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Met andere woorden, op je pc ipconfig /flushdns runnen. En eventueel nog even je modem/router resetten. Voor de rest afwachten. Hoe lang is de omzetting geleden?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je kan in je modem de DNS wijzigen naar het IP van OpenDNS of de DNS van Google (in de hoop dat deze actueler zijn dan die van Tele2). Ik heb de IP's niet bij de hand maar kan niet moeilijk te vinden zijn.

Om de wijziging te testen typ je een niet bestaand webadres in waarna je terugvalt op een suggestie van bijv. OpenDNS.

d:)b :henk d:)b

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Je kan ook de klantenservice bellen :). Dan wordt de dns server geupdate wel zo handig als andere tele2 klanten ook je shop kunnen bereiken.
Pagina: 1