Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb een vage issue hier.
Dit weekend zijn we overgestapt op een Exchange 2007 server (vanaf 2003). Alle gebruikers hebben Outlook 2007 geinstalleerd
Ik zie dat in de mailbox van de baas 152 berichten in de Outbox staan vanaf afgelopen maandag. Als ik naar de sent items kijk zijn deze gelijk.
De berichten zijn wel gewoon aangekomen bij de ontvanger.

Als ik in zijn eigen Outlook kijk zie ik ze niet in de Outbox staan. Log ik in op webmail dan staan ze er wel in.
Op webmail kan ik deze folder leeggooien.
Verstuur ik via webmail een bericht dan komt deze niet als copy in de Outbox.
Doe ik het via Outlook dan wel.
In beide gevallen komt het bericht wel aan.

Raar verhaal. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet bij verzonen items kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:12:
Je moet bij verzonen items kijken.
Volgens mij is het verhaal nog niet helemaal duidelijk.
De Outbox is hetzelfde als de sent items!
daarmee bedoel ik de inhoud van mail.
Om 1 of andere vage reden maakt die een copy van de verzonden mail ook naar de outbox (en sent items).
Via webmail gebeurd dit niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:12:
Je moet bij verzonden items kijken.
verzonden items = sent items.
Probleem is dus dat er een kopie staat in de outbox.

Het lijkt er op dat de outbox niet wordt leeggemaakt na het succesvol versturen van de mail oid.

[ Voor 18% gewijzigd door DeeJee op 19-05-2010 14:17 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:15:
[...]

verzonden items = sent items.
Probleem is dus dat er een kopie staat in de outbox.
Correct. Maar alleen als ik een mail via Outlook verzend.
Via webmail blijft er geen copy achter.
Lijkt wel of outlook iets "vergeet" ofzo
Dacht eerst aan een "rule" maar heb deze niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

En als je met outlook een mail verstuurd zie je de mail dan wel in webmail outbox staan?
Of alleen in de outlook outbox?

[ Voor 15% gewijzigd door DeeJee op 19-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Bij hoeveel gebruiker(s) doet dit probleem zich voor ?
Staat mail lokaal op de client(s) in een PST of OST etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:19:
En als je met outlook een mail verstuurd zie je de mail dan wel in webmail outbox staan?
Of alleen in de outlook outbox?
Via webmail gaat alles goed. Bericht gaat netjes naar buiten en blijft in geen enkele outbox achter (nadat die verzonden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Stond er voordien al Outlook 2007 op de PC's (toen je nog op Exchange 2003 zat)? Indien nee, is er een upgrade gebeurd van Outlook 2003 of een uninstall en clean install van Outlook 2007?

- Als je een cleane PC neemt en hierop de mailbox van de persoon in kwestie opent, zie je dan hetzelfde fenomeen?

- Heb je al eens geprobeerd om Outlook te starten met /cleanviews of /resetfolders (zie hier voor alle command-line switches).

- Heb je al eens een nieuw Outlook profiel aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:21:
Bij hoeveel gebruiker(s) doet dit probleem zich voor ?
Staat mail lokaal op de client(s) in een PST of OST etc.
Voor zover bekend alleen bij deze gebruiker.
Maakt gebruik van een OST file op de client.
Er staat mogelijk nog wel een archief folder bij diegene erin (pst is het dus dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:23:
- Stond er voordien al Outlook 2007 op de PC's (toen je nog op Exchange 2003 zat)? Indien nee, is er een upgrade gebeurd van Outlook 2003 of een uninstall en clean install van Outlook 2007?

- Als je een cleane PC neemt en hierop de mailbox van de persoon in kwestie opent, zie je dan hetzelfde fenomeen?

- Heb je al eens geprobeerd om Outlook te starten met /cleanviews of /resetfolders (zie hier voor alle command-line switches).

- Heb je al eens een nieuw Outlook profiel aangemaakt?
Ja er stond al Outlook 2007 op deze pc ook toen we op 2003 draaide.

De client is toevallig van de baas die nu in het buitenland zit, heb zijn scherm via teamviewer open en hij slaapt nu :) als ik zijn outlook opnieuw wil openen dan weet ik geen wachtwoord om binnen te komen.

Maandag is er een nieuw profiel voor hem aangemaakt zodat de mail vanaf de Exchange 2007 binnen kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:22:
[...]

Via webmail gaat alles goed. Bericht gaat netjes naar buiten en blijft in geen enkele outbox achter (nadat die verzonden is).
Dus er staat ook niets als je vanuit outlook verzendt en dan gaat kijken in webmail outbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:27:
[...]

Dus er staat ook niets als je vanuit outlook verzendt en dan gaat kijken in webmail outbox?
Juist als ik via Outlook verzend komt er een copy in de Outbox te staan als ik bij webmail kijk welke ik op de client zelf niet zie staan maar wel weer op een andere Outlook client (mijne waarbij ik rechten heb genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:30:
Juist als ik via Outlook verzend komt er een copy in de Outbox te staan als ik bij webmail kijk welke ik op de client zelf niet zie staan maar wel weer op een andere Outlook client (mijne waarbij ik rechten heb genomen).
Heb je al gecontroleerd in welke map volgens outlook verzonden mail naar toe moeten ? Het komt op mij over alsof er binnen Outlook iets niet helemaal logisch ingesteld is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Heb je al gecontroleerd in welke map volgens outlook verzonden mail naar toe moeten ? Het komt op mij over alsof er binnen Outlook iets niet helemaal logisch ingesteld is.
Helaas ben ik er nu uitgeknalt (teamviewer) en kom er niet meer in damn en hij slaapt.

Waar zou je dat evt kunnen vinden?
Want verzonden items komen ook netjes in de sent items terrecht. zou toch goed moeten zijn?

Hij kan iig wel mailen en wil ook geen slapende honden wakker maken aangezien ik zijn scherm even voor een andere rede wilde overnmen. Zelf weet die het namelijk geen eens omdat die het in zijn Outlook ook niet ziet.
Hij is woensdag weer hier als het goed is dan kan ik ook wat meer proberen omdat het dan makkelijker ingrijpen is mocht het misgaan.
Maar alle tips zijn welkom uiteraard voor volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat hij niet de verzonden mails handmatig naar de Postvak Uit (of Outbox) heeft gekopieerd ?
Kijk eens binnen de instellingen van Outlook voor het gedrag...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:43:
Weet je zeker dat hij niet de verzonden mails handmatig naar de Postvak Uit (of Outbox) heeft gekopieerd ?
Kijk eens binnen de instellingen van Outlook voor het gedrag...
Yep 100% zeker. Ik heb zelf een test mail verstuurd via zowel outlook als webmail. Alleen die van Outlook bleef als kopie achter in de outbox. De outbox die te zien was op de webmail wel te verstaan. En dan ook in mijn eigen outlook client aangezien ik rechten heb op zijn box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Werkt die veel in offline modus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:59:
Werkt die veel in offline modus ?
dat valt wel mee volgens mij. Meest van de tijd heeft hij verbindng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Zou evengoed toch hiernaar kijken: KB948984

Anders kan je het proberen op een andere client te simuleren ?
Als die trouwens toch met een OST werkt, kan je de oude gewoon verwijderen, zodat die een nieuwe aanmaakt toch ?

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 19-05-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:08:
Zou evengoed toch hiernaar kijken: KB948984

Anders kan je het proberen op een andere client te simuleren ?
Als die trouwens toch met een OST werkt, kan je de oude gewoon verwijderen, zodat die een nieuwe aanmaakt toch ?
Heey deze link heb ik idd ook geprobeerd. pc moest opnieuw starten hiervoor. Dat moet nog gebeuren maar ja zoals ik zei zit die nu int het buitenland. Ik ga van de week kijken of het nog voorkomt want dan is mogelijk zijn laptop herstart.
Idd andere client proberen en anders neem ik een keer een lege laptop waar ik hem op laat inloggen en dan nogmaals testen.
Denk dat het echt van de mail client komt deze problemen aangezien het via de webmail goed gaat.

Bedankt allemaal!!!
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ok ben benieuwd, anders ook nog even deze bekijken: KB842284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit probleem kom ik al heel erg lang bij diverse klanten tegen, toevallig weer een gebruiker vandaag. Geen van de hierboven genoemde oplossingen werkt, en inderdaad lijkt het er op dat het enkel gebeurt bij boxen welke vanaf 2003 gemigreerd zijn....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:47:
Dit probleem kom ik al heel erg lang bij diverse klanten tegen, toevallig weer een gebruiker vandaag. Geen van de hierboven genoemde oplossingen werkt, en inderdaad lijkt het er op dat het enkel gebeurt bij boxen welke vanaf 2003 gemigreerd zijn....
Ok en de oplossing is??? Lijtk er erg op dat het zijn Outlook client zelf is.
Hij is ook de enige die af en toe een bericht krijgt dat none of his accounts could deliver etc etc. En deze melding komt niet van de Exchange 2007 server af aangezien de layout er ook heel anders uitziet.
Klinkt mij dus als een gare client ook omdat het via webmail niet voorkomt.
Als ik mezelf rechten geef in outlook dan zie ik hetzelfde als ik op de webmail terug zie. Dus kan bijna niet anders dan Outlook zelf zijn.
Donderdag kan ik het proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Ok en de oplossing is??? Lijtk er erg op dat het zijn Outlook client zelf is.
Hij is ook de enige die af en toe een bericht krijgt dat none of his accounts could deliver etc etc. En deze melding komt niet van de Exchange 2007 server af aangezien de layout er ook heel anders uitziet.
Klinkt mij dus als een gare client ook omdat het via webmail niet voorkomt.
Als ik mezelf rechten geef in outlook dan zie ik hetzelfde als ik op de webmail terug zie. Dus kan bijna niet anders dan Outlook zelf zijn.
Donderdag kan ik het proberen.
Ik meldde het hier eigenlijk om te bevestigen dat je niet alleen bent, had ik maar een oplossing, zou ik veel mensen blij mee kunnen maken :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, even een hypothese. Volgens de topic starter gebeurt het enkel als er via Outlook gewerkt wordt en niet via OWA.

Wanneer je via Outlook/MAPI werkt connecteer je op de .EDB database van de store, wanneer je via OWA/HTTP werkt verbind je met de .STM.

Mogelijk moet de oorzaak daar gezocht worden? Maak eens een nieuwe mailbox store aan en move de mailbox naar deze nieuwe store. Kijk of het nog steeds gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke .stm? Topic starter gebruikt Exchange 2007 en daar zit de .stm niet meer in. Leuke hypothese maar die gaat niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lokaal het profiel verwijderen in configuratiescherm. Outlook openen en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:36:
Lokaal het profiel verwijderen in configuratiescherm. Outlook openen en opnieuw instellen.
En dan komt het een week later gewoon doodleuk terug :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 14:26
Die ost kun je zo wegknikkeren / hernoemen. dit vult hij bij het opnieuw opstarten van outlook weer, met de data vanaf de exchange server.
Maar zal idd nog niet opgelost zijn daarna denk ik.
Overigens kun je met teamviewer volgens mij max 4 uur in een sessie werken ofzo dan klapt hij eruit, wel irritant.
maar zijn beter tools he.

Succes dit zijn vage (microsoft) bugs.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Phyt_ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:33:
Die ost kun je zo wegknikkeren / hernoemen. dit vult hij bij het opnieuw opstarten van outlook weer, met de data vanaf de exchange server.
Maar zal idd nog niet opgelost zijn daarna denk ik.
Je herhaalt mijn woorden ;)
Overigens kun je met teamviewer volgens mij max 4 uur in een sessie werken ofzo dan klapt hij eruit, wel irritant.
maar zijn beter tools he.
Je kan ook gewoon iets kopen hoor ;)
Succes dit zijn vage (microsoft) bugs.
Kan je je bron alsjeblieft eens specificeren :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
Als het probleem enkel voorkomt bij accounts die van 2003 naar 2007 zijn over gezet lijkt het toch iets met de server te maken te hebben.

Ik weet niet precies om hoeveel mailboxen het gaat, maar als het er maar twee of drie zijn en er bakkes in staat, dump je toch gewoon even de hele mailbox in een PST file.
Daarna gooi je de mailbox weg (let wel, exchange heeft een "prullenbak" die je moet legen voor je een nieuwe mailbox kan maken met de zelfde gegevens), maak je de mailbox opnieuw aan op een verse store en daarna dump je zijn pst file weer terug naar de Exchange server. Lost het probleem op, maar geeft niet de oplossing voor het probleem zelf. Maar wie geeft daar dan nog om :) })

Mocht het nu op heelveel mailboxen gaan, te veel om te doen heb ik niet zo snel een oplossing. Misschien dat je even naar de folders moet kijken in exchange die staan aangegeven voor mailboxen. Misschien staat daar iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze fix gedaan An Outlook 2007 e-mail message remains in the Outbox after you have moved it to a personal folder en via webmail zijn outbox leeggegooit.
Lijtk nu goed te gaan.
Ik zal het in de gaten houden.
Het ging overigens maar om 1 enkele mailbox.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 09:24 ]

Pagina: 1