Bestaat er een truc om makkelijk de groene achtergrond te vervangen door een andere achtergrond (waarvoor het toch bedoelt is). Maar dan ook met transparante delen (glazen of haar).
photoshop -> select -> color range...
en dan het groen selecteren, deleten en je achtergrond op een laag eronder gooien?
en dan het groen selecteren, deleten en je achtergrond op een laag eronder gooien?
Verwijderd
Dat is met glazen en haar erbij toch ook wel weer wat moeilijker gedaan dan zo gezegd (.....ja nee, dat zeg ik goed)kaesve schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:59:
photoshop -> select -> color range...
Kun je dan niet beter een witte achtergrond nemen? Daar is imo beter mee te 'smokkelen'
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Met glas maakt je het jezelf wel heel moeilijk, want dan zou "licht-groen" semi-transparant moeten worden. Ik denk eigenlijk dat je het niet zo moeilijk wilt spelen.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:02:
[...]
Dat is met glazen en haar erbij toch ook wel weer wat moeilijker gedaan dan zo gezegd (.....ja nee, dat zeg ik goed)
In video lukt dit toch ook vrij eenvoudig?
Foto's zijn gemaakt op een feestje, dus sommige mensen stonden met hun glas in de hand.
Foto's zijn gemaakt op een feestje, dus sommige mensen stonden met hun glas in de hand.
Verwijderd
Says who? George Lucas' Star Trek?Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:26:
In video lukt dit toch ook vrij eenvoudig?
Nee hoor, dat zegt heel de motion/visual effects industrie. Slecht belicht greenscreen materiaal is wat moelijker... ook materiaal met veel motion blur is wat lastiger, maar over het algemeen is het met video even makkelijk als met foto's. Alleen als je het met video in goed doet, dan heb je meteen al je frames die goed zijn. Was het in Photoshop maar zo makkelijk.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:48:
Says who? George Lucas' Star Trek?die hebben er de apparatuur ook wel voor
Anyway, Denief.. het is niet zo moelijk als je denkt... gewoon gebruik maken van LAB en de overlay blend mode
Gerard heeft een prive tutorial-filmpje voor me gemaakt…. en het werk! Thanks Gerard en je GH Pimp tool!
Pagina: 1