[Iphone3G]Batterij vervang dienst aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik heb tijd geleden geleerd hoe je een batterij van een Iphone3G vervangt en aangezien ik weet dat ze niet zo eenvoudig te zijn vervangen wil ik hier een vervang dienst voor aanbieden, gewoon als particulier met een niet te hoge prijs maar wel winstgevend.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe breng ik zo'n dienst het best aan de man? Marktplaats heb ik al mijn dienst geplaatst en ik dacht all in met nieuwe originele Apple batterij voor zo'n 50 euro, of wat is redelijk om te vragen? Graag jullie reacties.

In die prijs zit dus inclusief batterij, werkuren en weer terug sturen van iphone, en dat laatste zal menige klant dan wel verzekerde willen maar kan ook in bullen envelop worden terug gestuurd en ook bij voorkeur dat de klant zoiets gebruikt om naar mij te gebruiken.

Wat ik me meeste afvraag waar kan ik beste mijn dienst aanbieden, en momenteel geld dat alleen nog voor 3G's dat ik de batterij kan vervangen en uiteraard alleen nadat garantie van Iphone afgelopen is die maar 1 jaar is. Wat ik vooral wil weten vraag ik teveel met 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lastig bepalen zonder de kostprijs van de batterij te kennen. Als die 2 euro is zou ik me aardig genaaid voelen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael69
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoeveel kost het als je het via T-Mobile laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet, maar ik kan het voor 40 euro doen als de verzendkosten niet mee reken, en je gewoon met zo'n bulletjesenvelop verstuurd, maar beste is verzekerd en ik moet er wel nog iets op verdienen uiteraard.

http://www.iphoneclub.nl/...aak-over-iphone-batterij/ in dit artikel word gesproken van 86$, ik denk dat via t-mobile ongeveer dat kost en je mag natuurlijk voor verzending ook opdraaien, ik kan doen voor 40 euro en dan is aan klant wil ik een verzekerd verzending of gewoon via brievenbus wat nog geen 2,64€ aan verzendkosten kost.

Maar even voor duidelijkheid ik kan het alleen met iphone3G's doen die geen garantie meer hebben. De kostprijs van batterij is echt geen 2 euro, als dat wel zo is dan heb je gewoon 2 euro weg gegooid want zulke batterijen werken meestal slecht, dus ik koop alleen originelen batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik heb voor iets van $15 ergens uit de regio Hong Kong een accu laten komen en die heb ik er met redelijk wat moeite zelf in gezet.

Ik denk dat € 40,-- een heel redelijke prijs is voor zo'n service!

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
redfoxert schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:00:
Lastig bepalen zonder de kostprijs van de batterij te kennen. Als die 2 euro is zou ik me aardig genaaid voelen :)
hoezo zou jij je genaaid voelen? Als het bij tmobile 100 euro kost (noem maar wat) en bij Seeker 40 euro, wat doe je dan. Wat kan jou het dan schelen hoeveel welk onderdeel kost? Zolang het maar gemaakt wordt.

Enne, je hebt dan een Apple iPhone gekocht, het bedrijf dat bekend staat om zijn ruime winstmarges. Ben je ook boos op Apple dat de kostprijs van een iPhone maar 100 euro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan natuurlijk niet accu's uit Hongkong laten komen, dan wachten klanten veel te lang, ja het is redelijk wat moet en daar mag je dan ook wel het geld voor vragen, maar nu vraag ik me nog af hoe breng ik de dienst aan de man?

Het is ja gewoon extra bijverdient ik ga er geen bedrijf ofzo van beginnen het is gewoon een dienst die ik aanbied, ik weet niet of ik hier op tweakers.net mij dienst zou mogen aanbieden of dat er een site is waar dat wel mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
timowouters schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:39:
[...]

hoezo zou jij je genaaid voelen? Als het bij tmobile 100 euro kost (noem maar wat) en bij Seeker 40 euro, wat doe je dan. Wat kan jou het dan schelen hoeveel welk onderdeel kost? Zolang het maar gemaakt wordt.

Enne, je hebt dan een Apple iPhone gekocht, het bedrijf dat bekend staat om zijn ruime winstmarges. Ben je ook boos op Apple dat de kostprijs van een iPhone maar 100 euro is?
Ik heb geen iPhone en ben zelf redelijk handig met dit soort friemelwerk dus persoonlijk zou ik me genaaid voelen ja :)

Nu ik de andere prijzen zie lijkt me dat je als klant geen buil kunt vallen voor die 50 euro, inclusief originele accu.
Verzekerd/aangetekend verzenden zou ik gewoon standaard doen en geen compromissen sluiten ten aanzien van de eigendommen van anderen. Als TNT dan een iPhone kwijt maakt kan jij in ieder geval met een gerust hart zeggen dat ie verzekerd is.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:40:
Ja maar ik kan natuurlijk niet accu's uit Hongkong laten komen, dan wachten klanten veel te lang
Wat dacht je van een voorraadje aanhouden, zeker als je 1 toestel aan gaat houden. Gewoon een buffertje van 10 stuks aanhouden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10
Geef je ook garantie nadat jeen batterij hebt vervangen?
Denk dat 50 euro een redelijk prijs is.
Maar wat als het toetel niet meer doet nadat je de batterij hebt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Hoe ga je het doen met de garantie, als er er per ongeluk toch 1tje vernield?

En een rekensom kan je snel zelf maken ; Kosten Accu + Verzendkosten naar klant + uurloon + BTW (Belasting afdragen) = vraagprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt maar dan kun je moeilijk voor 40 euro werken, dan is gewoon 40 euro plus standaard verzekered verzending dan moet ik dat gewoon verplicht stellen j, je hebt er gelijk in ja want anders heb je van die mensen ondanks dat ze weten dat ze risico namen alsnog jou aansprakelijk stellen.

50 euro lijkt me dan ook goeie allin prijs, maar uiteraard verzending naar mij zal de klant ook moeten verzorgen, maar 50 euro zal ik vervangen en terug sturen.
ChiMan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:50:
Geef je ook garantie nadat jeen batterij hebt vervangen?
Denk dat 50 euro een redelijk prijs is.
Maar wat als het toetel niet meer doet nadat je de batterij hebt vervangen?
Ja uiteraard, ik ben verzekerd immers daarvoor, dus zou zoets gebeuren dan neem ik de aansprakelijk en geef ik het op aan de verzekering, maar uiteraard test ik het toestel wel.
LieveNiels schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Wat dacht je van een voorraadje aanhouden, zeker als je 1 toestel aan gaat houden. Gewoon een buffertje van 10 stuks aanhouden ofzo.
Wel ja dat is een optie, maar voorraad kost alleen geld, je kunt batterijen binnen 24 uur leveren, dus das ruim op tijd, uiteraard wel handig wat baterijen op voorraad te hebben, maar batterijen uit hongkong bestellen lijkt me niet zo goed idee, en als dan zou ik er eerst zelf een testen met mijn eigen iphone.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Het berekenen van de prijs lijkt me nog wel het gemakkelijkste. Hoe ga je er voor zorgen dat mensen je vertrouwen en hun dure telefoon naar je opsturen? Persoonlijk zou ik namelijk liever wat extra betalen, dan mijn dure telefoon naar Handige Harry (nofi) sturen om lekker goedkoop uit te zijn.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
http://www.pdatechcenter.nl/prijslijst.html

Daar kost het 40 euro (mogelijk iets meer voor terugzenden, dat kan ik niet zien), kun je blijven kijken, krijg je garantie en degene die de reparaties uitvoert als het nog steeds door een iemand gedaan wordt allemaal heeft heel veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:55:
Het berekenen van de prijs lijkt me nog wel het gemakkelijkste. Hoe ga je er voor zorgen dat mensen je vertrouwen en hun dure telefoon naar je opsturen? Persoonlijk zou ik namelijk liever wat extra betalen, dan mijn dure telefoon naar Handige Harry (nofi) sturen om lekker goedkoop uit te zijn.
Vertrouwen komt van 2 kanten. Nou waarom zou ik batterij vervangen slechter doen dan een commercieel bedrijf? Als ik het doe gebeurd dat ook gewoon goed hoor. Ja ik kan met ze concurreren, maar voor veel minder dan 40 euro zal ook niet lukken.

Dus 30 zou best nog kunnen lukken, maar kosten voor verzenden komt er dan wel nog bij anders verdien ik er ja niks aan. En die mensen zijn ook ooit begonnen zoals mij of denk je daar hebben zij jaren ervaring mee? De Iphone 3G is geloof ik nog niet ouder dan 3 jaar dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:52:
Wel ja dat is een optie, maar voorraad kost alleen geld, je kunt batterijen binnen 24 uur leveren, dus das ruim op tijd, uiteraard wel handig wat baterijen op voorraad te hebben, maar batterijen uit hongkong bestellen lijkt me niet zo goed idee, en als dan zou ik er eerst zelf een testen met mijn eigen iphone.
Voorraad kost niet veel geld zolang je niet met een breed assortiment met incourante vergangkelijke producten zit. Bij jou zou het gaan om 1 á 2 verschillende dingen, die je overigens altijd weer kwijt raakt op marktplaats aan mensen die het zelf willen proberen.

En drie maal raden waar jouw leverancier zijn accu's haalt, juist, HongKong. Bestel je zelf dan pak je alweer een paar extra euro's op je dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, je kunt dat doen zodra je dienst een beetje loopt dat je gewoon voorraad besteld uit Hongkong, maar in begin zal ik gewoon snelle leverancier in Nederland zoeken, je moet immers klein beginnen, en later dan de batterijen goedkoper kopen.

Ja natuurlijk halen zij die uit Hongkong, zou wel goed idee zijn, buiten het vervangen ook accu's los verkopen zodat mensen het zelf kunnen doen.
Pagina: 1