Toon posts:

wl-108 sitecom ip verkrijgen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn laptop gebruik ben ik er achter gekomen dat de wl-108 sitecom die ik als accespoint achter de speedtouch router van online zit geen beveiliging heeft. ik kon verbinding maken zonder wachtwoord.

ben nogal een leek met die dingen en nu probeer ik er dus een wachtwoord op te krijgen, of in ieder geval een beveiliging.

ik heb al cmd ipconfig/all geprobeerd maar vind geen ip waarmee ik in die sitecom in kan loggen.
ik heb dus geen idee hoe ik in die router kan komen of hoe settings te veranderen.

dus wie kan mij verder helpen? bvd.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

kijk eens of er een sticker zit op de AP ?
**edit**
default ip is 192.168.0.1

het standaard wachtwoord daarvan is :
gebruiker: admin
wachtwoord: password
GEEN hoofdletters

stel dan even een WPA-2 code in (in ieder geval GEEN WEP) en wijzig je admin password om het af te maken.

[ Voor 74% gewijzigd door w4rguy op 19-05-2010 13:25 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
behalve een model nr (wl-108) zit er een sticker met een serie nummer op.
192.168.0.1 werkt niet. probleem bij verbinden ect.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08
reset geven? zit je zelf wel ook in de 192.168.0.xxx range?

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:30:
reset geven? zit je zelf wel ook in de 192.168.0.xxx range?
zoals ik al zei ik ben een leek en weet dus niet wat je bedoeld met of ik in die range zit:P ?
resetten is dacht ik uit zetten en reset knop in drukken totdat het lampje 2 x knipperd? ga het even proberen.

• Craven
pak de handleiding er even bij voor de reset zou ik zeggen.
bij die ipconfig /all heb je een ip adres teruggekregen. is dit adres 192.168.0.xxx (voor xxx een random getal). of is dit iets anders? Bvb 192.168.1.xxx

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

weet niet of resetten wel zo'n goed idee is/was. Het netwerk werkte namelijk, blijkbaar niet op standaard ip-adres. als die nu op standaard IP word gezet gaat het niet meer werken omdat de PC dan in een ander netwerk hangt

Welk operating system heb je ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
sitecom router gereset en inderdaad het werkt niet meer. de lan kabel nu rechtsreeks in de speedtouch gestopt om toch op het internet te kunnen komen.

het is me nu wel gelukt om in de sitecom te komen via 192.168.0.1.
alleen geeft hij nu geen internet meer door of staat verkeerd ingesteld.

op mijn laptop heb ik windows 7 home premium overigens.

dus in de sitecom komen lukt nu alleen geeft hij geen internet door wat nu te doen ??

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
De Speedtouch heeft standaard 192.168.1.254 als ip adres, dus zou je de Sitecom een ip moeten geven in hetzelfde subnet (bijvoorbeeld 192.168.1.1). Kijk dan ook even of de DHCP server uitgeschakeld is op je Sitecom, dit kan na de reset veranderd zijn.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Verwijderd

Topicstarter
ok, internet werkt weer dankzij deze link http://online.gebruikers....&thread_id=1384&pid=17058 (google ftw)

Nu heb ik internet op beide pc's maar kom ik de sitecom niet meer in die toch echt ingesteld staat op een ip van 192.168.0.1.
kan het zijn dat een ander apparaat of pc hier met het zelfde ip een conflict maakt?

zowel de laptop als de PC genereren beide een automatisch ip.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 15:21 ]

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Als je je Sitecom hebt ingesteld volgens de link die jij geeft, zal je ip dus 192.168.1.2 (of een ander willekeurig adres in de 192.168.1.x range) moeten zijn ipv 192.168.0.1.

Dit lijkt me ook waarschijnlijk, aangezien je het ip van de Orange Speedtouch niet kunt veranderen en je dus altijd vastzit aan een adres in de 192.168.1.x range.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het gemakkelijkst is het dan om je sitecom router als een switch/accesspoint te gebruiken. Wat we willen bereiken is de volgende situatie:
- livebox is je modem + router + dhcp server
- sitecom fungeert enkel als switch + wireless access point.

Om dit te bereiken hoef je helemaal niets aan de livebox te veranderen. Je hoeft alleen je sitecom juist in te stellen:
- de dhcp server moet uit,
- het LAN adres moet veranderd worden naar een adres in de range 192.168.1.x
8)7

Kortom:
-Haal de Sitecom even er tussen uit.
-Pak een computer en disconnect deze van het netwerk.
-Verbindt de Sitecom met deze computer via een kabel (LAN-LAN poort).
-Log in op de Sitecom 192.168.0.1
-Verander het IP adres naar bijvoorbeeld 192.168.1.1
-Reboot de Sitecom en log in op 192.168.1.1
-Stel de wireless beveiliging alvast in (beste WPA(2) met AES)
-Disable de DHCP server van de Sitecom
-Hang de Sitecom terug aan de speedtouch (LAN-LAN poort)
-Eventueel alles powercyclen (alles uit tijdje, minuutje ofzo dan pas weer aan).

Verwijderd

Topicstarter
FacQ schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:35:
Als je je Sitecom hebt ingesteld volgens de link die jij geeft, zal je ip dus 192.168.1.2 (of een ander willekeurig adres in de 192.168.1.x range) moeten zijn ipv 192.168.0.1.

Dit lijkt me ook waarschijnlijk, aangezien je het ip van de Orange Speedtouch niet kunt veranderen en je dus altijd vastzit aan een adres in de 192.168.1.x range.
eerder kwam ik in de sitecom via 192.168.0.1

de speedtouch zit op 192.168.1.254

dan kan de sitecom als ik het goed begrijp nooit in de 192.168.1.range zitten?
dus moet ik zoeken in de 192.168.0.range ?

waar moet ik naar kijken als ik cmd ipconfig/all doe?
toch vreemd, ik zit erin en zet hem in bridge / accespoint stand dan de main internet kabel erin + pc erop. het internet werkt maar ik kom niet meer in de sitecom.
ben ik weer terug bij af.

ga ik de sitecom nu resetten dan kom ik er waarschijnlijk weer wel in maar werkt mijn internet hoogstwaarschijnlijk niet meer.

8)7

• Craven
Like i said before je moet in dezelfde range zitten.

Je moet nu dus even je ip handmatig instellen via de tcp/ip instellingen van je netwerkadapter (op 192.168.0.5 255.255.255.0 of iets dergelijks) dan kun je naar je sitecom via 192.168.0.1 dan verander je het ip van de sitecom naar bvb 192.168.1.253 (moet je wel even opletten dat het buiten de dhcp range van je speedtouch valt).
Dan kun je je tcp/ip config weer terugzetten naar standaard (dhcp dus) en kun je iig vanuit daar bij je sitecom.

edit: spuit 11.... -_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het probleem is verholpen.
de sitecom heeft nu een sleutel en alles werkt.

wel vreemd dat zodra alles werkt + internet ik niet meer in mijn accespoint kan komen.
maar dat is een probleem voor later, voor nu werkt het.
Pagina: 1