AGP voltage tweaking

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik wil mijn MSI GeForce 2 MX op een hogere voltage laten lopen en dan mijn memory.

Om de core extra voltage te geven weet ik al, maar het geheugen is een probleem, want dat kan ik niet vinden.

I/O aanpassen heb ik ook al gehoord, maar dat kan ik niet regelen op mijn mobo (MSI K7T Pro).

Dus dan zijn er misschien soldeer schema's waardoor je iets moet solderen zodat mijn 3D kaart meer voltage krijgt?

Alvast bedankt.

• frennek
kom op, iemand weet het toch wel?

Verwijderd

Jouw GeForce loopt ook op een (core)spanning van 1.8V (onder voorbehoud. Kan wat hoger/lager zijn). Deze word gemaakt op de kaart zelf, dus daar zou je iets aan kunnen doen als je het NVIDIA reference design aan zou kunnen komen.

Verhogen van je Vio op je moederbord is best lastig, wat geen (uiteraard) ramp is.

Wat wel erger is, is dat ik hier nog niemand gehoord heb die ook maar 1 extra MHz haalde door zijn Vio op te schroeven. Ik inclusief.

Ik vrees dat dat dus weinig uithaalt.

• frennek
dan moet ik nog maar even wachten totdat iemand het wel weet en het hiet post.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:58
Het is mij wel gelukt om de core-spanning van de geforce op te krikken, en het helpt wel degelijk (zie topic Geforce2mx voltage mod)

de corespanning kan je aanpassen op de kaart zelf. de geheugenspanning moet je aanpassen met het AGP voltage (1.5V bij AGP 4x volgens mij)

• frennek
Ja, maar waar kan je die voltage aanpassen?

Ik heb nu wel de I/O voltage verhoogt, maar dat leverde 1 a 2 MHz meer op.

Ik ben alvast met de voorbereidingen gestart, ik heb mijn memory koeler gelapt van onderen :P. Nu nog wachten totdat de Blue Orb er weer is bij de OC shop.

Verwijderd

offtopic:
-[=SARGE=]-: CompTechWorld heeft ook wel Blue Orbs in de aanbieding, ze kregen ze vorige week weer binnen als het goed is. Tenminste, dat is wat ze mij vertelden :P.

• frennek
Ok, bedankt, maar dat is niet de oplossing op mijn vraag...

Het is inderdaad een moeilijke vraag.
Pagina: 1