Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bewust PC onbruikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Geen zorgen, het is mijn eigen PC die ik onbruikbaar wil maken :)

De eindejaarstentamens komen er weer aan, en de afgelopen weken ben ik -mede door de goede resultaten van eerder- behoorlijk motivatieloos met mijn studie bezig. Als ik eenmaal een boek op schoot heb gaat het wel, maar zoals veel universitair studenten tegenwoordig is internet een redelijke noodzaak bij het studeren. Nu merk ik dat wanneer ik even op de pc moet, bijvoorbeeld een arrest lezen, ik dan ook nog even mail, even nieuws check, wat post op GoT, noem maar op en voor ik het weet ben ik een uur verder. Doodzonde.
Ik zoek dus een stukje software waarmee ik mn pc, met name de internetbrowser, (gedeeltelijk) onbruikbaar kan maken over een vooraf ingestelde tijd. Het volgende zou ideaal zijn;
- Het programma is niet wachtwoord beveiligd, dus onbruikbaar is ook écht onbruikbaar.
- Per vooraf ingestelde tijdseenheid (zeg drie uur) is een vooraf ingestelde tijdseenheid (zeg 15 minuten) beschikbaar te maken als pauze/ontspanningstijd waarin het programma op non-actief gaat en de browser volledig te gebruiken is
- Er is een whitelist mogelijk; rechtspraak.nl, universiteitssite etc.
- Het is freeware

Het zoekt wat lastig, ik heb niets kunnen vinden in elk geval. Iemand suggesties?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

je voeding uit je pc slopen ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Afbeeldingslocatie: http://declubz.com/blog/wp-content/uploads/2008/09/asus-repair-kit.jpg

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Obiter dictum schreef op woensdag 19 mei 2010 @:
- Er is een whitelist mogelijk; rechtspraak.nl, universiteitssite etc.
:P

[ Voor 3% gewijzigd door Obiter dictum op 19-05-2010 11:12 ]

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
Beetje voor de hand liggend maar dit is iets wat je zelf in de hand zou moeten hebben.
Een stukje zelfdiscipline ;)

Maar goed, denk dat je in de richting van "parental software" oid moet gaan zoeken.

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:43
Mijn eerste gedachte is: ga lekker in de UB zitten. Of zet je compu gewoon een tijdje bij je ouders of bij een huisgenoot neer. De vraag die je jezelf moet stellen is, wat is het je waard om echt die cijfers te halen? Hoe hard wil je keuzes maken?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Volgens mij heb je wel van die programmas voor kleine kinderen, waarmee je een heleboel kunt blokkeren. En maar een paar dingen toe laten.

Klinkt misschien stom maar ga samen met wat vrienden leren. Heb ik ook gedaan, en dat ging best goed. Elke dag een uur of 2-3 flink stampen, en dan lekker ontspannen tv kijken enzo.

En als je jezelf er niet toe aan kunt zetten om even 3 uurtjes per dag te gaan studeren, zou ik maar even gaan bekijken of het nog wel nut heeft om dan überhaupt wel verder te gaan?!

[ Voor 22% gewijzigd door SgtElPotato op 19-05-2010 11:21 ]

Zucht...

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
@ F4t4l_3rr0r
Denk niet dat het zo makkelijk werkt :P hij moet nog wel internetten, maar alleen voor z'n studie

Ik weet helaas geen programma dat met timers werkt, maar je moet het een beetje in de buurt van proxy's zoeken, waarbij alleen de sites waar jij op wilt op de whitelist staan.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:33

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

er zijn ook add-ons voor firefox om sites te blocken (of alles blocken behalve een paar), wellicht makkelijker dan een proxy

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
hoewel het inderdaad een kwestie van zelfdiscipline is, is zo'n hulpmiddel wel handig, ik heb zelf gisteren een mmo van m'n pc gegooid omdat die me te veel tijd kostte, en gezien de huidige updates die tot nu toe uit zijn ben ik volgens mij zeker een dag aan 't downloaden/installeren voordat die weer werkt, dus voorlopig kan ik er niet meer aan beginnen en al helemaal niet direct ;)

Heb je je pc echt nodig? Anders knip je toch gewoon de stroomkabel door of zo? is wat rigoreus, maar schakelt hem wel uit. Doe dan wel 1tje waar de stroom van af is :P

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:15
Easy: opendns.com instellen als dns en dan alles afsluiten! Helpt prima.

208.67.222.222
208.67.220.220

Daarna accountje aanmaken en dan instellen dat je alleen bij bepaalde sites mag. Dus alles blokken. Als je dan ergens perse bij wilt dan kost je dat telkens drie minuten voordat de link werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door robkamp op 19-05-2010 11:25 . Reden: Extra info ]

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
BvDorp schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:15:
Mijn eerste gedachte is: ga lekker in de UB zitten. Of zet je compu gewoon een tijdje bij je ouders of bij een huisgenoot neer. De vraag die je jezelf moet stellen is, wat is het je waard om echt die cijfers te halen? Hoe hard wil je keuzes maken?
UB is écht niks voor mij, als ik me toch ergens opgesloten voel...

Het punt is, het eerste jaar heb ik wegens omstandigheden 16 EC misgelopen. Deze heb ik het eerste semester van het tweede jaar ingehaald, dus in een half jaar tijd 46 EC ipv de gebruikelijk 30 binnengesleept. Hiervoor heb ik behoorlijk moeten knokken, en sindsdien zit ik er gewoon doorheen. Juist omdat die EC's binnen zijn gehengeld, heb ik met de komende tentamens de hele tijd zo'n "komt wel goed" gevoel.

De PC heb ik dus absoluut nodig, zoals aangegeven; rechtspraak.nl, onderzoeken, stof beschikbaar gesteld door de Universiteit op hun site, hoorcollegeaantekeningen.

Ik weet ook wel dat het een stukje zelfdiscipline is, maar dat heb ik in het eerste semester allemaal opgemaakt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Onder Tux kan je vrij eenvoudig via /etc/hosts je meest favoriete sites naar localhost rerouten. Combineer dat met een root-access-password-change-script die zorgt dat je er pas volgende week weer bij kan, en je bent er.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Oplossing van RobKamp is inderdaad IMO de beste oplossing. Eenvoudig te realiseren. Enige "minpuntje" is dat je in 3 minuten het uit kan zetten... Of je moet een password laten generaten, en dat vervolgens opbergen ergens met een tijdsslot... Echte tweakers coden dan lekker zelf wat in elkaar :D

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:26

Nikeo

Jawelles

Ga in een fijne stoel zitten. Sluit je ogen 2 minuten lang en denk: 'Oooooooh wat ben ik toch een verschrikkelijke kneus dat ik mezelf niet kan beheersen om de hele dag tweakers te F5en' en ga dan eens wat doen.

HUP!!!

• Timv37
  • Laatst online: 23-11 22:16
Dit is wel redelijk kansloos moet ik zeggen als je daar een programma voor nodig hebt. Ga gewoon eens aan je motivering werken & een stukje discipline!! :S

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
RemcoDelft schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:41:
Onder Tux kan je vrij eenvoudig via /etc/hosts je meest favoriete sites naar localhost rerouten. Combineer dat met een root-access-password-change-script die zorgt dat je er pas volgende week weer bij kan, en je bent er.
Deze oplossing vind ik echt geniaal. Dan kan je ook niet stiekem meer spelletjes installeren via je package manager.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
http://studiekeuze.nl/default.aspx

En als je echt niet wil studeren zou ik je vast gaan verdiepen in je toekomstige baan:

http://www.ikzoekeenschoo...Mf5o5yB3qECFcQqDgodKnkyeQ

Carpe Diem

Verwijderd

kijk eens naar k9webprotection.com

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
SgtElPotato schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:15:
En als je jezelf er niet toe aan kunt zetten om even 3 uurtjes per dag te gaan studeren, zou ik maar even gaan bekijken of het nog wel nut heeft om dan überhaupt wel verder te gaan?!
Nikeo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:32:
Ga in een fijne stoel zitten. Sluit je ogen 2 minuten lang en denk: 'Oooooooh wat ben ik toch een verschrikkelijke kneus dat ik mezelf niet kan beheersen om de hele dag tweakers te F5en' en ga dan eens wat doen.

HUP!!!
Timv37 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:35:
Dit is wel redelijk kansloos moet ik zeggen als je daar een programma voor nodig hebt. Ga gewoon eens aan je motivering werken & een stukje discipline!! :S
muppet99 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:40:
http://studiekeuze.nl/default.aspx

En als je echt niet wil studeren zou ik je vast gaan verdiepen in je toekomstige baan:

http://www.ikzoekeenschoo...Mf5o5yB3qECFcQqDgodKnkyeQ
Meh, euh mensen, dat het kansloos is weet ik zelf ook prima, om een waardeoordeel vroeg ik dan ook niet want die heb ik al gevestigd. Om me heen zie ik vaker dat mensen door een dip in hun studietijd heen gaan, wat vaak ten koste gaat van de resultaten; op dit moment zit ik daar dus even in. Om daar uit te klimmen is per definitie zelfdiscipline nodig, want ik kan rustig lekker ontwijkend het huis gaan schoonmaken of de tv aanzetten. Zodra de PC aangaat echter, merk ik dat er veel tijd verloren gaat in het `even snel checken` van een aantal verschillende website's, en om daar even een steuntje in de rug te hebben leek me handig.
Vind je dit triest? Best, maar post dan niet.

Voor wat betreft opmerkingen als "kap dan met je studie"; Pardon? U baseert op basis van één enkele post dat het misschien maar beter is als ik met mijn studie stop? Voor de goede orde, het gaat bijzonder lekker met de studie en de cijfers zijn tot nu toe allemaal bovengemiddeld. Ga astublieft toch terug naar Geenstijl waar je lekker anoniem mensen het slechtste toe kunt wensen, maar laten we Tweakers toch enigszins op een hoogwaardig niveau houden.

Roadrunner en andere wél behulpzame figuren, bedankt, ik zal eens kijken :)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:53
Gebruik enkel Firefox en installeer de app MeeTimer? Daarmee kun je o.a. tijd bijhouden maar ook jezelf naggen bij gebruik van sites die niet in een whitelist (of op blacklist) staan, wellicht is dat een optie.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 15:18
Geen enkele tip wat betreft je vraag helaas. Ikzelf heb alleen problemen om op te starten. Als ik eenmaal opgestart ben...

Maar iets wat mij hielp is de stof leuk te vinden. Klinkt vreemd, maar als je echt interessant vind wat je aan het leren bent (moet), kan je je er veel beter voor motiveren. Daarnaast is een actieve interesse voor de stof ook uitstekend om associaerend te leren. Je plaatst de stof in een groter kader en kan het daardoor beter onthouden.

In ieder geval succes ermee!
Pagina: 1