Toon posts:

A-merk gameproof maken

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

Verwijderd

Topicstarter
hee mensen,

een vriend van mij heeft zo'n A-merk Acer systeem (kleine kast) waar hij wat meer gaming potency uit wilt halen. Ik zou heb daarbij helpen.
Ik zat dus te denken aan een andere grafische kaart en eventueel geheugen uitbreiden, maar zo'n kleine systeemkast lijkt me wat de GC betreft een beperking. ik heb het systeem niet in handbereik dus kan ik de kast ook niet even openschroeven om het één en ander te bekijken.

dxdiag:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/18/2010, 16:31:00
Machine name: PC_VAN_BRAM
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.100218-0019)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Acer
System Model: Aspire X3200
BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
Processor: Athlon(tm) Dual Core Processor 4850e (2 CPUs), ~2.5GHz
Memory: 1790MB RAM
Page File: 1431MB used, 2396MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 10
---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 9500 (GF 9400 + GF 8200)
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 9500 (GF 9400 + GF 8200)
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_06E0&SUBSYS_9830174B&REV_A1
Display Memory: 879 MB
Dedicated Memory: 240 MB
Shared Memory: 639 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Algemeen PnP-beeldscherm
Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll
Driver Version: 7.15.0011.7511 (English)
DDI Version: 10
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 4/22/2008 02:49:00, 5545984 bytes

kan iemand mij vertellen;
- wat de mogelijkheden zijn met de GC in zo'n systeem
- hoeveel geheugenbanken er zijn, of hoe ik dat kan uitzoeken.

bij voorbaat dank :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 19:19
Geheugensloten kun je zien in de kast. Als je plaatje googled hoe geheugen eruit ziet kun je meteen kijken waar ze in zitten en dan kun je tellen hoeveel er van zijn. Of je download Sisoft sandra, daar was het volgens mij ook in te zien (Onder 'Motherboard'). Maar goed; eigenlijk kunnen wij je hier niet mee verder helpen want:
ik heb het systeem niet in handbereik dus kan ik de kast ook niet even openschroeven om het één en ander te bekijken.
Als jij het systeem al niet in handbereik hebt, hoe moeten wij dan weten hoeveel geheugenbanken deze computer heeft :?

Je grafische kaart is niet je-van-het. Je processor is ook redelijk outdated. Maar wij kunnen weinig zinnigs zeggen als we niet weten wat je precies wilt gaan doen met het systeem (Specificeren: Dus games is niet voldoende, ga je Pong spelen, Counterstrike Source, Of Battlefield Bad Company 2, Crysis 2 etc).

Wat is het budget?

[ Voor 29% gewijzigd door RedHat op 19-05-2010 09:34 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

offtopic:
Wat? A-merk en Acer in één zin gebruiken, en dat ook nog dat A-merk-woord op Acer slaat? :')

Bij veel van zulke computers moet je heel goed op letten wat je allemaal vervangt. Niet alles werkt met iets anders, en dan moet je vooral letten op de voeding, of die het aan kan.

Verwijderd

Ik werk nu op een aspire x3200.
Het gaat je niet lukken om daar een fatsoenlijke gamekaart in te passen, dan zal je de kast moeten vervangen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

offtopic:
@hyptonize: Acer is een veel verkocht merk. De laatste tijd met een stuk minder uitval dan voorheen. ;)

Wat hyptonize terecht zegt, is het vaak de voeding ja. Qua vermogen, maar ook qua kabels. Vaak zijn er zeer weinig kabels over in de kast voor een eventuele stroom-aansluiting op de videokaart. Ook voor een '2x Molex -> PCI-E voeding' verloopstekker.

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 19-05-2010 09:40 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En je vervalt meestal van het één in het ander, druk je er een zwaardere videokaart in heb je kans dat je ook de voeding moet upgraden. Daarnaast blijkt dat de kast te krap is waardoor de kaart er nauwelijks in past of de temperatuur te ver oploopt door te weinig airflow. Hebje alles aan de praat blijkt de cpu de kaart te ver af te knijpen. In veel gevallen is het handiger om je nog even met dit systeem te behelpen en door te sparen voor een nieuwe zelfbouw gamepc, waarna je deze kunt verkopen of er als tweede pc'tje naast kan houden.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Ik zeg:

Nieuwe kast
Nieuw Moederbord
Nieuwe CPU
Nieuwe Videokaart
Nieuw Memory
Nieuwe Voeding

kun je weer lekker gamen!

----

M.a.w. Alleen je videokaart vervangen plaatste je bottleneck op de CPU, je moet dan waarschijnlijk ook de voeding vervangen en de vraag is maar of het allemaal in de kast past. Je kunt dus kiezen tevreden te zijn met wat je hebt of een fatsoenlijk budget systeem in elkaar zetten.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT ferrer85 :)

Op GoT zijn veen behulpzame mensen die je graag willen helpen, maar dan moet jij ons ook helpen.

We vragen hier twee dingen voor een topicstart:
1) dat je van tevoren zelf gedaan hebt wat je kunt om je vraag zelf te beantwoorden
2) dat je de moeite neemt om duidelijk te melden hoe en waar je gezocht hebt, wat je gevonden hebt (incl links!) en dat je vervolgens ook volledig bent qua specs.

Als puntje 2 niet in orde is kunnen we natuurlijk niet eens oordelen over punt 1.

Hier post je een softwarematige uitdraai en verwacht dat wij op basis daarvan ruiken wat de hardwarematige mogelijkheden van je systeem zijn. Dat gaat natuurlijk niet lukken. De meest relevante hardwarematige zaken mbt wat de mogelijkheden zijn (voeding en ruimte in de kast) ga je nadrukkelijk niet softwarematig kunnen uitlezen. Daarvoor moet je gewoon een schroevendraaier pakken.

Datzelfde geldt voor het aantal geheugensloten (waarbij gemeld mag worden dat een slot iets heel anders is dan een bank, zie ook: RAM FAQ )

Dit is informatie die wij jou met de beste wil in de wereld niet kunnen geven op basis van de info die jij aanlevert, daarom gaat dit topic ook dicht.

Verder allicht nuttig om te bekijken:
[UG] Upgrade Guide topicoverzicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.