NOS zendt vrijwel alle WK-wedstrijden in full-hd uit

Pagina: 1
Acties:

• bram_001
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 14:54
Klopt de titel wel? Er is sprake dat de wedstrijden in 1080i worden uitgezonden. Volgens mij is dit HD en niet FULL HD. Een HD ready televisie kan namelijk ook 1080i aan en niet 1080p. Dat is namelijk Full HD. Je ziet nu dat de reacties alleen daar over gaan. Dan zou toch de kop aangepast moeten worden of dat er een note onder komt te staan dat de bron niet goed is.

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Ik sluit me volledig bij Bram aan. Daarnaast werkt de link in het nieuws artikel ook niet. Ik kom dan terecht bij de NOS.nl met de melding:
Deze pagina bestaat niet...

De link waarop u heeft geklikt of het adres dat u heeft ingevoerd werkt niet (meer).

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk inderdaad dat het slim is wanneer de titel van het bericht wordt aangepast.
De tekst verder klopt namelijk wel.

Money for nothin' and your chicks for free

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Full hd is inderdaad 1080P. Ik heb de titel van het bericht aangepast.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 21:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb gezocht op een exacte beschrijving van de term "Full-HD" en voor zover ik daar referenties over kan vinden, wordt er voornamelijk gesproken over de resolutie van het beeld. Aangezien 1080P en 1080i beide een resolutie kennen van 1920 x 1080 zou er in beide gevallen sprake zijn van Full-HD.

Daarmee bestrijd ik niet dat er geen kwaliteitsverschil is tussen interlaced en progressive en wil ik ook niet voorbij gaan aan het feit dat alle moderne flatscreens het signaal intern toch de-interlacen naar een progressive signaal alvorens het op het scherm te toveren.

Puur op terminologie denk ik niet dat er iets mis is om 1080i als Full-HD aan te merken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW