tar.gz file met CRC errors repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste,

Zijn er (linux) tools om CRC errors te repareren in TAR.GZ files? Kan dit überhaupt gerepareerd worden of zijn archieven met CRC errors niet meer bruikbaar?

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door lumix91 op 19-05-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Meestal duiden CRC errors op missende data en niet zozeer wat een misplaatst bitje. En in het algemeen zul je dus data verliezen uit die archives, want data die er niet is kan geen enkele tool restoren.

Afhankelijk van de inhoud zou je nog een gedeelte kunnen redden door de gedeeltes die je wel kan lezen uit te pakken. Maar 9 vd 10 keer zul je de .tar.gz opnieuw moeten maken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
Hoe kan ik zo'n gedeelte nog kunnen uitpakken dan? gewoon met het tar -xvfz commando?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Misschien heb je hier wat aan: http://www.gzip.org/recover.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
Bedankt voor de link.
Ik heb nu een tar.gz kunnen uitpakken, ik heb nu een aantal files welke nog intact zijn.

Nu wil ik deze folders/bestanden weer opnieuw tarren/gzippen, hier gebruik ik het volgende commando voor:
tar -cvzf bestand.tar folder1 folder2 (etc)

Dit gaat allemaal vlekkenloos.

Wanneer ik nu dit archief weer uitpak zijn alle subbestanden ook ge-gzipt.. Dit wil ik echter niet hebben.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een TAR.GZ archief gemaakt word zonder dat alle sub bestanden zelf ook een .gz extensie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tar -zcvf bestand.tar.gz folder1 folder2...

tar -zxvf bestand.tar.gz

Dat zou moeten werken, tenzij je natuurlijk .gz bestanden al inpakt. DIe zul je dan eerst moeten uitpakken alvorens je ze opnieuw inpakt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1