Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Packard Bell laptop liep sinds gister tijdens het werken met een externe harde schijf vast. CTRL -ALT-DEL werkte niet, waarop ik de laptop uit heb gezet.
de externe schijf ontkoppeld en opnieuw geprobeerd op te starten. Dit doet ie echter niet meer...
Hij laat nog een beginscherm zien (iets van paars Intel Pentium scherm) maar daarna blijft het scherm zwart. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om m weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat heeft dit met Shooters te maken?
Neem eerst eens de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter door: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Melanie,

Welkom op GoT. Zoals je al gemerkt hebt aan bovenstaande reactie staat je topic in het verkeerde sub forum. Ook vragen wij hier op GoT dat je al wat moeite hebt gedaan zoals google gebruiken en dit ook meld wat je dus al zoal hebt gevonden. Verder zijn de specificaties van de laptop ook erg handig.

Succes ermee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
excuses! duidelijk een geval van een groentje op een formum... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Opnieuw installeren. Er lijkt iets mis te zijn met je windows.
Want dat paarse wat je zegt. Is het eerste opstart scherm dat je krijgt bij een Dell systeem.
Daarna probeert hij Windows op te starten, Maar dat is juist het probleem, waardoor je zwart beeld krijgt.
Stop er even een herstelCD in die je meestal meegeleverd krijgt

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een probleem is met je laptop heb ik het verplaatst naar Complete Systemen & Laptops.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

herinstallatie is inderdaad het beste. Als je het zelf niet kunt dan ken je vast wel een wiz-kid die het voor 2 tientjes wil doen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
herinstalleren kan vaak als volgt.
Zet het systeem aan en houd de alt knop ingedrukt. Druk tergelijkertijd een aantal maal op F10.
Je zou nu in een menu moeten komen waarmee het apparaat opnieuw geinstalleerd kan worden.
Vaak is dit zo gemaakt dat het erg eenvoudig is om zelf te regelen.

Ik ga er wel vanuit dat het notebook niet al te oud is. Bij oudere modellen werk de alt+F10 functie niet.

p.s.
Ziet het intel scherm wat je krijgt er wel normaal uit? zijn er geen strepen en dergelijke te zien?
Ook vraag ik me af of je nog wel in de bios kan komen. Dit kan je testen door direct na het aanzetten op DEL of F2 te drukken. Als een van de bovenstaande dingen niet gaat ben je de sjaak en kan je het beste een beroep doen op je garantie (als het apparaat nog geen 3 jaar is).

en welkom op Tweakers trouwens :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha,
Bedankt voor je tips! ik ga ermee aan de slag. Laptop is inderdaad niet ouder dan 3 jaar.
Ik kan in BIOS via F2 inderdaad. Maar mijn kennis beperkt zich iets teveel op dit technische vlak, waardoor ik niet weet hoe ik verder moet.
Beeldscherm vertoont dus overigens geen strepen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
opnieuw installeren dat ding (zoals eerder aangegeven door de alt en f10 knop een aantal maal in te drukken) en hij zal waarschijnlijk weer lopen als een zonnetje.
vergeet niet ons te laten weten hoe het afgelopen is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Kriebelkous op 19-05-2010 14:49 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw installeren werkt helaas niet....F10 ook niet.
Heb herhaaldelijk ook de F11 knop ingedrukt, dan geeft ie aan dat ie de Windows bestanden aan het laden is, maar niet lang daarna houdt het op. Geeft ie weer een zwart scherm. Zou het aan mijn harde schijf kunnen liggen dat deze stuk is. Voor de goede orde: het gaat om een laptop: Packard Bell Easy Note MH35-U-04NB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou zomaar kunnen zijn dat je harde schijf een opdonder heeft gehad.

Aangezien je kennis gelimiteerd is, adviseer ik je om iemand in te schakelen die genoeg kennis heeft.
Een chkdsk zou eventueel al een oplossing kunnen bieden, alleen dan moet je de schijf wel uit de laptop halen en aan een andere pc koppelen. Tevens is het misschien belangrijk om eerst al je data er af te halen (documenten, muziek, e-mails etc) wat je ook via de andere computer kan regelen. Als je hem opnieuw installeert ben je namelijk alles kwijt.

Het is lastig in te schatten wat de oorzaak is, het kan hardware zijn maar ook software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Als je de laptop start, dan blijft het scherm dus zwart. Je ziet ook niet iets knipperen op het scherm, een streepje linksboven ofzo?

In dat geval is het namelijk redelijk vreemd: Je BIOS werkt gewoon, maar geeft ook niet aan dat hij geen boot-disk kan vinden. Dat laatste zou dan de harde schijf moeten zijn met je besturingssysteem. De BIOS probeert namelijk je besturingssysteem (Windows) te starten. Als dat niet lukt dan geeft deze een fout.

Het kan dus best zijn dat Windows best start, maar dat er iets mis gaat in de aansturing naar het scherm. Een aantal dingen op op te letten / proberen:

- Heb je ook schijfactiviteit, met andere woorden: Knippert het lampje voor de harde schijf (met dat icoon dat lijkt op een blikje). Sowieso, branden er lampjes zodra het beeld zwart blijft en zo ja: Welke?

- Heb je een normaal beeldscherm? Zo ja, sluit deze eens aan en kijk of deze wel beeld geef. Eventueel moet je de laptop dichtklappen zodra je deze aan hebt gezet.

- Probeer eens te rotzooien met de Fn-toetsen voor het scherm (meestal iets van Fn+F4, Fn+F5 en Fn+6). Wellicht staat de uitvoer naar een extern scherm, staat het scherm uit, of is je backlight helemaal gedimd. Gewoon rustig wat knoppen om en om proberen (laat er ook even wat tijd tussen bij de knoppen die het wisselen van scherm regelen).

- Kijk eens goed, met een felle lamp, op het scherm. Het kan zijn dat de verlichting uit staat (wat in principe ook met bovenstaande knoppen aan zou moeten gaan). Zie je echt niets, of merk je toch wazig iets van Windows op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de bovenstaande tips. Ga daarmee aan de slag.

Het lampje voor de harde schijf (blikje) dat brand inderdaad wel. En nog een lampje. Uit mijn hoofd de aansluiting voor de adapter. Bij het branden van deze 2 lampjes blijft het scherm zwart.

Ik houd jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Heb je de dvd's nog waarmee je hem kunt herinstalleren? (recovery-dvd of systeemherstel-dvd)
Het herinstalleren gaat als volgt :
http://support.packardbel...ista_WinRE&ppn=PB99Q03186

Ik denk zelf dat de partitie van windows is beschadigd. Dit kan oa 2 oorzaken hebben:
- of het notebook is uitgevallen tijdens het laden van windows of installeren van een update.
- of de harde schijf heeft besloten er mee op te houden.

Als je de dvd niet meer hebt kun je aan de winkel waar je hem gekocht hebt vragen of ze hier nog een copie van hebben. De betere speciaalzaken met een eigen technische dienst hebben vaak wel wat kopieen van deze dvd's liggen. Als je het apparaat bij een "normale" electronicazaak (lees mediamarkt) gekocht hebt kan je dit denk ik vergeten. In dat geval kan je deze dvd's bestellen bij packard bell. Packard bell vraagt ongeveer 50 euro voor zo'n dvd'tje.

Ik raad je aan even langs je lokale computerboer te gaan (als je de dvd niet hebt en er ook niet via de winkel aan kan komen). Laat dat ding daar nakijken. Anders loop je het risico dat je een nieuwe dvd aanschaft en blijkt dat het probleem in de hdd zit. dat zou zonde van het geld zijn.
Als het een probleem is met de hardware heb je binnen de 3 jaar gewoon nog recht op garantie (als het apparaat normaal gebruit is en niet zakelijk is aangeschaft). Binnen de 2 jaar betaal je niets voor de reparatie. Als het apparaat tussen het 2e en 3e jaar is heb je kans dat de kosten gedeeld zullen worden, waarbij jij altijd meer als twee-derde van kosten dient te betalen. Hou dan in de gaten dat een reparatie voor een notebook bij de fabrikant meestal minimaal 180 euro is, en heel snel kan stijgen tot boven de 300 euro.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Laten we maar even rustig doen met die recovery en dergelijke tot ze de stappen die ik beschreef heeft uitgevoerd. De laptop vertoont gewoon schijfavticiteit en bij het starten ook gewoon beeld. Dat geeft mij iig heel veel hoop dat er slechts een instelling verkeerd staat.

Ik ben nog 1 vergeten overigens:
Probeer eens, vlak voor Windows zou moeten starten (maar wel gelijk naar de BIOS / POST) op F8 te rammen. Dan kun je kiezen voor de veilige modus, probeer dat ook eens mocht je het menu te zien krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 20-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
@ genetx
Lijkt mij zonde van de tijd.
We weten:
- een gedimt backlight of andere FN instellingen zouden pas problemen geven na het laden van het OS. Niet direct na de post. Apparaat gaat onderuit op het moment dat het MBR de aan te spreken bestanden gaat laden/ zoeken
- dat het backlight niet kapot is, dus met een lamp kijken of je vaag een logo ziet geen zin heeft
- Dat het geen instelling is, immers gaat het scherm ook op zwart na laden met de F11 toets.
- het probleem kwam spontaan opzetten tijdens het werken. Niet na installatie van software oid.

ik denk denk aan een "unmountable boot volume". Waarschijnlijk is met chkdsk het probleem ook op te lossen, maar ik krijg niet het idee (begrijp me niet verkeerd) dat dit via een forum aan iemand uit te leggen is die niet helemaal thuis is in de materie. Vandaar dat een herinstallatie de snelste en beste optie is. Zo weten we diect of het probleem software of hardware gerateerd is.

vergeet niet dat melanie waarschijnlijk niet wil weten wat de oorzaak is. Ze wil gewoon zo snel mogelijk weer kunnen werken. Het willen weten wat de oorzaak is is alleen voor een techicus (zoals wij beide waarschijnlijk zijn) boeiend. Een gebruiker interesseert het vaak geen moer, als het ding het maar doet :)
Ik maak nergens uit op dat er nog data op het systeem staat die van levensbelang is. Dus gewoon herinstalleren en 2-3 uur later draait de boel weer, of mag hij naar de reparateur. Het gaan lopen klooien in instellingen en dergelijke duurt langer dan herinstalleren.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor late reactie, maar harddisk was volledig kapot.... laptop is opnieuw geinstalleerd... en je raadt al wat het volgende probleem is: opnieuw toevoegen van deze laptop op draadloze internet netwerk! hebben 2 laptops thuis. 1 werkt, en de zojuist geinstalleerde dus niet. Heb via een kabel geprobeerd, en dan heb ik we internet. maar zodra ik de kabel loshaal, herkent ie geen modem meer. af en toe geeft ie aan dat ik een een wachtwoord moet opgegeven, weet niet welke dit is. het invoeren van de code dat onderop de modem staat, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Als het goed is staat dit in de handleiding van de router.
Bij de meeste routers is er een resetknop te vinden. De locatie hiervan zou ook in de handleiding moeten staan.

Ik zou de router eerst een seter geven zodat deze weer terug is naar de fabrieksinstelling, en vervolgens de handleiding volgen.

www.racetalk.nl

Pagina: 1