@ genetx
Lijkt mij zonde van de tijd.
We weten:
- een gedimt backlight of andere FN instellingen zouden pas problemen geven na het laden van het OS. Niet direct na de post. Apparaat gaat onderuit op het moment dat het MBR de aan te spreken bestanden gaat laden/ zoeken
- dat het backlight niet kapot is, dus met een lamp kijken of je vaag een logo ziet geen zin heeft
- Dat het geen instelling is, immers gaat het scherm ook op zwart na laden met de F11 toets.
- het probleem kwam spontaan opzetten tijdens het werken. Niet na installatie van software oid.
ik denk denk aan een "unmountable boot volume". Waarschijnlijk is met chkdsk het probleem ook op te lossen, maar ik krijg niet het idee (begrijp me niet verkeerd) dat dit via een forum aan iemand uit te leggen is die niet helemaal thuis is in de materie. Vandaar dat een herinstallatie de snelste en beste optie is. Zo weten we diect of het probleem software of hardware gerateerd is.
vergeet niet dat melanie waarschijnlijk niet wil weten wat de oorzaak is. Ze wil gewoon zo snel mogelijk weer kunnen werken. Het willen weten wat de oorzaak is is alleen voor een techicus (zoals wij beide waarschijnlijk zijn) boeiend. Een gebruiker interesseert het vaak geen moer, als het ding het maar doet
Ik maak nergens uit op dat er nog data op het systeem staat die van levensbelang is. Dus gewoon herinstalleren en 2-3 uur later draait de boel weer, of mag hij naar de reparateur. Het gaan lopen klooien in instellingen en dergelijke duurt langer dan herinstalleren.