Bij het uitzetten van de PS3 knettert de schakelaar. Gisteren kreeg ik er zelfs een elctrische schok
van. Dit lijkt me niet echt normaal. Zijn er meer mensn met een dergelijke ervaring?
Nooit last van gehad met die van mij. Heb je hem wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Tevens is wat meer info dan wel handig, welk model gaat het om?
[ Voor 26% gewijzigd door GoldenBatt op 19-05-2010 07:45 ]
Als hij geaard staat heb je inderdaad veel minder kans op een schok, maar alsnog is een schok nooit goed. Even bellen met Sony lijkt me voor een reparatie.GoldenBatt schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 07:41:
Nooit last van gehad met die van mij. Heb je hem wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Als ik de schakelaar snel omzet heb ik het niet, maar als ik er wat langer over doe en heb bijvoorbeeld half om half heb ( dus niet in uit stand maar ook niet in de aan stand, in het midden dus ) dan knettert hij bij mij ook. Ik heb er echter nog nooit een schok van gehad.
Da's normaal. Welke schakelaar geeft nu geen flink lekkere schok?
Eigenlijk best overbodig, schakelaars. Waarom via een omweg als je blote draden zelf ook handmatig kan verbinden.
De industrie heeft je wijs gemaakt dat je schakelaars nodig hebt zodat de schakelaar fabrikant meer verdient.
Vooral niet laten repareren
(sarcasm off)
Sony bellen!
ps, aan de mensen die het over aarding hadden, hebben jullie je PS3 uit elkaar gehaald en er zelf een
aarde-draad in gemonteerd?
Eigenlijk best overbodig, schakelaars. Waarom via een omweg als je blote draden zelf ook handmatig kan verbinden.
De industrie heeft je wijs gemaakt dat je schakelaars nodig hebt zodat de schakelaar fabrikant meer verdient.
Vooral niet laten repareren
(sarcasm off)
Sony bellen!
ps, aan de mensen die het over aarding hadden, hebben jullie je PS3 uit elkaar gehaald en er zelf een
[ Voor 16% gewijzigd door Mutatie op 19-05-2010 19:05 ]
^Fail sarcasm 
En ik zou hem gewoon opsturen. Mischien komt het probleem later pas naar boven.
En ik zou hem gewoon opsturen. Mischien komt het probleem later pas naar boven.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
De PS3 Fat heeft een andere aansluiting als de Slim, op de Fat is het net zo'n stekker als in een pc voeding gaat en die hebben wel aarding.Mutatie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:59:
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
en de slim heeft niet eens een schakelaar, dus is het in ieder geval een fat.
Dat een schakelaar knettert als je hem half om half zet is normaal.
Al is het niet zo goed om je schakelaar express zo te zetten/houden.
Je krijgt dan vonkbogen tussen de contactpunten van de schakelaar.
Dit kan na verloop van tijd inbranden. waardoor de schakelaar slechter contact maakt of een hogere overgangsweerstand krijgt.
Dat jij er een schok van krijgt daarentegen is niet normaal.
Dat een schakelaar knettert als je hem half om half zet is normaal.
Al is het niet zo goed om je schakelaar express zo te zetten/houden.
Je krijgt dan vonkbogen tussen de contactpunten van de schakelaar.
Dit kan na verloop van tijd inbranden. waardoor de schakelaar slechter contact maakt of een hogere overgangsweerstand krijgt.
Dat jij er een schok van krijgt daarentegen is niet normaal.
Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
My Bad! Ik was echt in de veronderstelling dat de Fat ook een simpel snoertje had.Meelobee schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:13:
[...]
De PS3 Fat heeft een andere aansluiting als de Slim, op de Fat is het net zo'n stekker als in een pc voeding gaat en die hebben wel aarding.
Een schakelaar die halverwege knetterd is niks verkeerds, een schok daarintegen is voor mij zelf een echte no-go.
[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 20-05-2010 12:21 ]
Het zegt natuurlijk nog steeds niets over hoe het intern is aangesloten, maar ik ga er vanuit dat de fat versie van binnen de aarding ook zit aanslotenMutatie schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:19:
[...]
My Bad! Ik was echt in de veronderstelling dat de Fat ook een simpel snoertje had.
Een schakelaar die halverwege knetterd is niks verkeerds, een schok daarintegen is voor mij zelf een echte no-go.
Het knetteren kun je oplossen door de schakelaar sneller om te schakelen. Lijkt me overigens normaal... Dat van een schok uiteraard niet.
rubberen handschoenen aan. there, i fixed it
All-Round nerd | iRacing Profiel
Pagina: 1