• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08-2025
Een tijd geleden heb ik bij een vriend van mij een computer samengesteld met de volgende specs:

Gigabyte P55M-UD2
Intel i5 750
OCZ 2x2GB Platinum
Cooler Master eXtreme power 460W
Sapphire HD5750 1GB

Toen ik alles had geïnstalleerd deed alles het gewoon goed. Daarna direct Windows 7 erop gezet en de standaard dingen zoals Drivers e.d.. Alles deed het zoals het zou moeten doen. Vervolgens COD MW2 erop gezet en opgestart. Bij het spelen van dit spel crashde het. Eerst gaf het beeldscherm de melding: "Geen signaal" (dus er werdt geen signaal uit gezonden). Dit gebeurd altijd (of hij geeft een melding als "Buiten Bereik") Daarna crasht het spel en geeft windows de melding: "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer" of de hele PC loopt vast. Bij bijna elk ander spel gebeurt hetzelfde op enkele uitzonderingen na. Red alert 2, Portal doen het wel bijvoorbeeld. Red alert 2: Yuri's revenge doet het niet. Red Alert 3 doet het op hoge instelling niet en op lagere instellingen doet ie het pas na 20 minuten niet meer. Veel andere spellen doen het ook niet.

Youtube crasht ook soms op 720p (HD) en volledig scherm.

Een ander raar fenomeen is dat de muis af en toe 5 keer zo groot dan normaal wordt ( en blijft). Dit kan 'verholpen' worden door de schermresolutie aan te passen en weer terug te zetten. Vanmiddag kwam ik er zelfs achter dan in het spel red alert 3 de muis ook 5 keer zo groot wordt.

Eerst dacht ik aan twee dingen. Het eerste wat ik dacht is een hitte probleem, maar als ik de harige kubus van ATI afdraai, doet ie het wel gewoon. ( is dit genoeg om vast te stellen dat hitte geen probleem is???)

Het andere waar ik aan dacht was een driverprobleem. Ik heb een stuk op 10 verschillende drivers geinstalleerd (9.x en 10.x) en bij geen één werkte het.

Op google kan ik niets vinden wat op dit probleem lijkt. Is de kaart gewoon defect?

iRacing Profiel

Verwijderd

Dat is een bekend probleem, ligt inderdaad aan de driver.
Zelf had ik dat probleem met mijn 5850, na een driver update was het opgelost.
Een tijdelijke fix (tot je het afsluit) is door het vergrootglas te openen en de vergroting op 100% zet (start -> vergrootglas / magnifier).

Ik draai zelf driver versie 8.723.0.0 zonder problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 01:04 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
haal je tijdens het driver switchen wel even een driver sweeper er over?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
heb het zelfde gehad met een pc die ik voor mijn zus heb gebouwd. dit ook met een gigabyte p55 bord, maar dan de UD5 in samenwerking met een 5770.

CCC 10.4 loste het probleem ook niet op, maar met ook een bios update naar F8 was het probleem verdwenen.

• jensjens
Bedankt voor de reacties! Heb geprobeerd een 8.x driver te installeren maar om de één of andere reden wil windows (7-64bit) hem niet installeren. Driver sweeper er overheen gegooid en daarna de meest recente geinstalleerd, maar er is geen verschil.

De bios is nu geupdate naar F8, maar ook dit heeft helaas ook geen zin.

Iemand anders nog ideeën?

bij voorbaat dank!

[ Voor 20% gewijzigd door jensjens op 20-05-2010 09:57 ]

iRacing Profiel

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Op welke voltage staat je geheugen? Misschien die eens testen met Memtest.

Apple

• jensjens
Ik denk zelf niet dat het aan het geheugen ligt, maar iets met de drivers oid. Wat ik nog vergeten te melden was (maar wat wel raar is), is dat als ik ATITools en Rivatuner installeer, ze beide aangeven dat ze niet echt data kunnen uitlezen, omdat ze een probleem met de drivers hebben.

Ik kan opzich wel Memtest even proberen, maar dat lijkt me niet het probleem.

iRacing Profiel

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Driver sweeper kan je het best gebruiken in safemode, dan wordt echt alles verwijderd, anders heb je nog de kans dat er wat blijft hangen.
[Edit] Beta drivers al geprobeert? [Edit]

[ Voor 15% gewijzigd door ArnoAG op 20-05-2010 17:58 ]

Incompl te

Pagina: 1