Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video speler, gehele video cachen

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik wil binnenkort overstappen naar UPC vanwege de hoge upload (6Mb) zodat ik mijn series kan streamen naar mijn laptop als ik bij m'n vriendin zit. Ik heb uitgerekend dat ik ook mijn 720p series kan streamen zolang de upload snelheid niet onder de 500KB/s valt, met 6Mb zou dat natuurlijk ook niet hoeven gebeuren. Echter door de flinke overboeking van UPC zou de upload wel eens tijdelijk onder de 500KB/s kunnen zakken terwijl het soms ook 600KB/s kan zijn.

Nu zoek ik een video afspeelprogramma die zodra ik een film vanaf m'n server thuis open deze gaat afspelen maar daarnaast ook volledig gaat cachen in het ram of op de hardeschijf zodat ik gemakkelijk alle dalingen in de upload snelheid kan opvangen doordat er al vooruit gecached is. Dus basicly wat youtube ook doet, maar dan gewoon een programma dat op m'n laptop draait en gewoon met alle codecs overweg kan.

Kent iemand hier een goed programma voor of is iemand die toevallig in dezelfde situatie zit/zat en een andere oplossing heeft?
Ik vind het ook lastig hier wat voor te zoeken, vind niet veel relevants met de term cache en buffer.

Windows Media Speler gaat niet verder dan de 60 seconde, terwijl ik eerder aan 3600 seconde denk.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 19-05-2010 00:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hoe krijg je de video op de andere locatie? Ik zou eens kijken naar wat software om te streamen en een fatsoenlijke speler als Media Player Classic, voor zover ik weet downloadt die altijd op de volledig beschikbare snelheid.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

BSplayer misschien. Nooit echt zelf getest, nou ja met cd/dvd drives wel. Werkt goed totdat je even een paar seconden vooruit of achteruit wilt "spoelen", gaat ie opnieuw bufferen (misschien is dat gefixed in de huidige versies en/of is het niet van toepassing op network drives).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ZHEX4HY8an9qlyJnTgKQCzc/thumb.png

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

VLC doet wat jij wil.
Via Geavanceerde opties -> Input / Codecs -> Access Modules kun je per module aangeven hoeveel er gecached moet worden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:07:
Hoe krijg je de video op de andere locatie? Ik zou eens kijken naar wat software om te streamen en een fatsoenlijke speler als Media Player Classic, voor zover ik weet downloadt die altijd op de volledig beschikbare snelheid.
De video daar krijgen leek me nog het minst ingewikkeld eigenlijk, alhoewel ik daar nog geen oplossing voor heb. Dacht misschien iets met WebDav. Dat was nog even uitzoeken maar leek me niet het grootste probleem.
Media Player Classic gebruik ik thuis om van m'n server te streamen maar zodra ik hem te lang op pauze zet en de server z'n hardeschijven in standby zet gaat het mis, dan kan hij nog een paar seconde spelen tot de server weer opgestart is.
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:18:
BSplayer misschien. Nooit echt zelf getest, nou ja met cd/dvd drives wel. Werkt goed totdat je even een paar seconden vooruit of achteruit wilt "spoelen", gaat ie opnieuw bufferen (misschien is dat gefixed in de huidige versies en/of is het niet van toepassing op network drives).

[afbeelding]
Zal het eens proberen, kijken wat die doet. Als je hem een gigabyte kan laten bufferen zou het best nice zijn.
DeTeraarist schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 05:37:
VLC doet wat jij wil.
Via Geavanceerde opties -> Input / Codecs -> Access Modules kun je per module aangeven hoeveel er gecached moet worden.
Hopelijk kan die dan ook de complete video cachen, zal er eens naar kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N