Optisch digitaal geluid ps3 via Onkyo TXSR607

Pagina: 1
Acties:

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 16:53
Hoi,

Ik heb sinds kort een kyo TXSR607 in de huiskamer staan. Nu heb ik mijn PS3 aangesloten via optisch geluid op mijn surround receiver. Maar het geluid wil het niet doen, wat doe ik precies verkeerd?

Iemand een idee.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je hem op de goede ingang staan?
Komt er rood licht uit de connector aan de kant van de Onkyo?
Staat je volume hoog?
Speelt je PS3 iets af?
Moet je misschien iets instellen op je PS3 om optisch te gebruiken?

Lees dit

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 23:53 ]

• nachtwaker
MIjn PS3 heb ik ingesteld op Optisch en op de surround receiver zit ie op de optisch 2.

• nachtwaker
Er komt een rood licht uit de connector, is dit goed of verkeerd?
Wat wil ik nog op de ps3 instellen, hij staat nu op optisch

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

nachtwaker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:46:
Maar het geluid wil het niet doen, wat doe ik precies verkeerd?
Dat je een Onkyo TXSR607 hebt die beschikt over HDMI Processing en dat je die optische kabel dus helemaal niet nodig hebt. Gewoon de PS3 instellen op dat beeld en audio over HDMI gaan en dan ook alleen een HDMI kabel leggen tussen de PS3 en de receiver. En dan natuurlijk ook nog een HDMI kabel tussen de HDMI Out van de receiver en de HDMI In van de tv. Voordeel is dat je maar één kabel hebt lopen voor zowel beeld als audio en je ondersteunt dan ook nog eens HD Audio (afhankelijk van de PS3 of dat via LPCM of Bitstream is).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• trub
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-01 11:57
Ik zou zoals Fear1986 al voorstelde kijken om via de hdmi kabel alles te doen.
Indien je toch echt via de optische kabel geluid wil moet je bij de input settings niet enkel de optische ingang selecteren, maar moet je ook nog eens op enter duwen, daarna komt er een sterretje bij te staan en zou je wel geluid moeten krijgen via de optische kabel.

• nachtwaker
Ok bedankt voor jullie antwoorden, zal het vanavond thuis eens proberen.
Nog een klein vraagje, wat is beter het geluid via de HDMI of optisch?

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
HD audio kan alleen over HDMI. Optical heeft simpelweg niet genoeg band breedte.

uhuuummm

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:21
Wat is het verschil tussen PCM en bitstream eigenlijk?

• trub
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-01 11:57
Als ik het goed heb dan is bitstream de ruwe data die doorgestuurd wordt om zo de ampli de audio te laten decoderen en is pcm reeds op voorhand door de ps3 geconverteerd.
Wat ik gemerkt heb is wanneer ik dit op pcm laat staan en ik speel een blu-ray af dan krijg ik slechts stereo geluid, wanneer ik dit op bitstream zet krijg ik mooie surround. Hiermee bedoel ik niet dat pcm slechts stereo aan kan, dit is gewoon een persoonlijke ervaring, dit kan evengoed een foutieve instelling geweest zijn aan mijn kant ofwel heeft dit iets te maken met copyright gedoe? Misschien weet hier iemand iets meer over?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt idd beter gewoon alleen een HDMI kabel gebruiken voor het beeld en geluid. HDMI kan ook HD geluid versturen naar je versterker. Ik weet niet of je een PS3 phat of slim hebt? De slim kan wel bitstream doorsturen waardoor het HD audio lampje gaat branden op je receiver. De phat stuur het is LPCM door en je reciever zal dan ook Multi channel LPCM aangeven (eigen ervaring). Verschil in geluid tussen bitstream of PCM zul je waarschijnlijk niet gaan horen.

Check dit forum anders even:
http://www.avforums.com/f...ing-up-ps3-onkyo-amp.html

"Just a point to note: As explained above, because the PS3 is decoding the audio if set to PCM, you will only see 'Multich' on the display of the amp. This is because the amp does not know what the original format of the audio was, it just sees the channels it is receiving. However, you are getting the best sound possible from the PS3 according to the audio track you select on the disc that you are playing."

EDIT:
In het Nederlands.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33998437

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-05-2010 13:29 ]

Pagina: 1