Dit zijn altijd van die lastige vragen... Want je moet er eigenlijk zelf antwoord op geven.
Het is ook afhankelijk van je leeftijd, ervaring en het eindproduct.
Eigenlijk zegt Nomad het goed.
Maar je hebt dus 14 uur gewerkt in totaal. En ze willen je 300 euro geven.....
En ik gok dat je geen ZZP'er bent (zelfstandige ondernemer)?
Doe 300 euro / 14 uur = 21+ euro. Als je dingen zoals afschrijvingen, verzekeringen, belasting etc even negeert dan is het wel een redelijk netto uurloon (afhankelijk van je leeftijd).
Maar er zijn verschillende vormen van fotografie.... de een is wat "makkelijker" dan de andere.
Een portret maken van je buurmeisje is anders qua niveau/druk dan het fotograferen van een evenement met 40.000 man. Oftwel, vond jij je arbeid tijdens het evenement 21 euro waard, of heb je moeten vechten voor goede foto's, heb je je camera 10 keer per uur moeten schoonmaken door alle drank/rook.. etc etc?
Als je het antwoord weet op de bovenstaande vraag, dan weet je ook meteen het antwoord op de elftallen.
Dus stel je moet 22 groepsfoto's maken (zonder moeilijke studioflitsers, assistenten, reflectieschermen etc) en je bent 15 minuten per groep bezig dan reken je dus uit : 22x 15 minuten = 330 minuten = 5.5 uur.
Stel dat je dan ook nog eens 22 bewerkte foto's aan moet leveren (van iedere groep dus 1) en je bent 10 minuten per foto bezig (Lightroom powerrrr!

)... dan ben je nog eens 220 minuten bezig: net geen 4 uur.
Bij elkaar ben je dus 9.5 uur bezig en laten we dat dus afronden naar 10 uur. Je wil 25 euro netto verdienen, oftewel 250 euro.
(
bovenstaande tijden/getallen zijn maar een voorbeeld)
Ik hou er dus geen rekening mee dat je soms moet wachten op de groepen/mensen. Ik hou ook geen rekening met belastingen, reiskosten, afschrijvingen en andere onkosten van jouw kant.
Probeer gewoon op deze simpele manier een berekening te maken voor jezelf. Daarbij is het dus wel van belang dat je aangeeft hoeveel uur je bezig denkt te zijn. Gaan ze daar overheen door een fout van de klant, dan kan je meer vragen en dek je jezelf een beetje in.
Wat DickCAH zegt over rekening houden met pro-fotografen is onzin. Jij bepaalt je eigen prijs. Al die richtprijzen zijn ook een beetje onzin. Als jij 14 uur wil werken voor 300 euro terwijl een pro 1400 euro vraagt, dan prima. Zolang JIJ maar tevreden bent met het geld en zolang JIJ maar winst kan maken (daar ga ik dan maar vanuit).
Just my 2 cents...